Hoppa till innehåll

Foto

Warpstone Charm

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 03 november 2004 - 09:00

Läst artiklen om warmachines i senaste WD och för skaven stod det att warpstone charm är bra att använda med warplightningkanonen. Jag tyckte det lät konstigt då jag alltid kört med att bara killen som har charmen får slå om ett av sina tärningsslag.

Kollade upp texten och det står "Warpstone charm allows its bearer to reroll any single dice roll once during the game". Vad anser ni? Får man slå om vilken D6 som helst i spelet sålänge killen som har charmen lever? Artillery dice?

#2 Jesperht

Jesperht

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 75 Inlägg:

Postad 03 november 2004 - 10:13

I would say that it is only allowed for the rolls that the bearer is "making" himself, ie, casting spells-to hit-to wound, etc...

On the other hand, if he joins the crew (is there an exception for characters joining the WLC?) then i would say he could do it; since hes the one aiming wink.gif

#3 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 03 november 2004 - 10:17

QUOTE (Jesperht @ Nov 3 2004, 10:13 )
On the other hand, if he joins the crew (is there an exception for characters joining the WLC?) then i would say he could do it; since hes the one aiming wink.gif

Maskinen räknas ju som en chariot när det gäller movement och när man skjuter på den så jag har antagit att karaktärer inte kan joina den.

Men vad vet jag, jag har ju kört fel på Strenght in numbers i 60 slag blush.gif

#4 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 03 november 2004 - 10:18

När det står att något gäller bäraren är det personligt.

Pröva annars att tillämpa den logiken på Buzgob's Knobbly Staff och en hel massa andra prylar. "Shamanen får slå om alla tärningar, men det står inte att det måste vara hans egen spell". Ingen bra idé.

Det finns en hel del knark i den artikeln. Läs avsnittet om Bretonnia till exempel. När är artikeln skriven egentligen?

#5 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 03 november 2004 - 10:25

QUOTE (Anton @ Nov 3 2004, 10:18 )
Det finns en hel del knark i den artikeln. Läs avsnittet om Bretonnia till exempel. När är artikeln skriven egentligen?

Innan Bretonnia-boken gavs ut för sisådär 8 månader sedan? rolleyes.gif Den har visst varit i WD US innan enligt "nya WPS"-forumet. Annars var det en del knark i Choose life också där de vinklade hur olika arméer ska använda spellsen istället för hur man använder spellsen mot olika arméer.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar