Hoppa till innehåll


Foto

Beastmenherd, när man blir chargad


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Johanem

Johanem

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 14 oktober 2004 - 16:10

Kryddan skrev:
QUOTE
Under Utopia Grand Slam i matchen mot Bo Tolstrup så stötte vi på ett litet problem. En av mina herds blev chargead av två fiendeenheter, bägge i front.

Hur går det egentligen till då?

Eftersom han måste flytta en av sina enheter först så rankar min herd upp efter den. Sedan får han bara in en modell med sin andra enhet i kontakt med min herd (mot den gor som är placerad corner-to-corner längst ut). Om ens det.

Det var iaf så vi trodde att det skulle vara, tänkte mest höra om det var korrekt, eller om man ska ranka upp efter bägge fiende-enheterna?


akbar skrev:
QUOTE
Vad jag vet så har inte GW gjort något slutgiltigt uttalande i frågan, men den vedertagna normen på turneringar har hittills varit att herden alltid linar upp mot den första deklarerade chargen som når fram, därefter flyttas övriga charges in mot den formation bestarna då befinner sig i. Detta kan vara mot den ensamme killen på sidan, eller i flanl/rygg. Det kan också innebära en failcharge, då bestarna kan ha dragits undan av de första.


Kryddan skrev:
QUOTE
Misstänkte att det var något i den stilen. Lite i stil med den regelfrågan du och Fredrik var inne på sist på Revolt.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar