Hoppa till innehåll

Foto

Snabb Feedback Behövs

• Please log in to reply
26 replies to this topic

#21 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 24 september 2015 - 12:34

Bra förslag av Ulodwor och Fjugin.

Skickade in tidigare idag men ska prata med de ansvariga, då får jag nog veta när detta ska tryckas. Är dock rädd att texterna snarare måste bli kortare än längre. Får vi mer utrymme att skriva på så kan ju flera saker förtydligas under alla delar.

Jag tycker som sagt inte att jag har dragit in en "Massa" drama i detta. då det handlar om en mening i en hel text som förmodligen i sammanhanget inte kommer ändra något för besökarna.

Och min och mina lagkamraters förhoppning är att fortsätta spela Warhammer. Och jag tror att det är vad utvecklarna av nionde också vill?

Antingen kommer jag spela med åttonde nionde eller KoW. För mig är världen det viktigste och jag kommer att välja det regelsystem som mest passar mig och de jag spelar med. Men det är ju en helt annan diskussion.

Team Primo Victoria

#22 KhazModan

KhazModan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 344 Inlägg:

Postad 24 september 2015 - 15:39

Men det är ju inte sant att svenskar skriver spelreglerna för Warhammer? Jag gillar 9th Age starkt, men det är inte Warhammer de gör. GW äger fortfarande allt som har med att gälla, fast det nu istället bär namnet Age of Sigmar. 9th Age gör ju så mycket de kan för att distansera sig från all typ av copyrights problem (vilket är smart).

Ifall ni gör en utställning för Warhammer så tycker jag Falkman har helt rätt. Vad tjänar ni på att dra in massa onödigt drama och kontrovers kring Age of Sigmar/9th? Håll er strikt till GWs Warhammer/Age of Sigmar för att inte förvirra, och för att inte spotta på de som faktiskt gillar Age of Sigmar.

Utställning handlar väl inte om GW det handlar om miniatyrer där GW är bara en av många producenter

"The object of war is not to die for your country but to make the other bastard die for his."

"He´s dead. However, credit where it´s due, he hasn´t let that stop him"

#23 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 24 september 2015 - 17:43

Utställningen handlar om stora och små saker innom lite alla möjliga områden.
Vi tillsammans med Fatshark som gör warhammer vermintide kommer att ha en warhammerdel.
Andra spel kommer också att finnas att titta på.
Team Primo Victoria

#24 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 24 september 2015 - 17:47

Nu handlar detta om för eller emot age of sigmar igen? Trodde det var söut på sånna trådar.
Är det någon som läst min text? Var "spottar" jag på gw?

Ni får gilla age of sigmar hur mycket ni vill faktiskt. Jag kommer inte försöka omvända någon.
Team Primo Victoria

#25 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 402 Inlägg:

Postad 07 oktober 2015 - 12:19

När kommer denna utställning vara ? är det nu under oktober månad?  Blev nyfiken :)

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#26 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 07 oktober 2015 - 18:47

Som sagt är det bara en liten del om warhammer. Men säkerligen massa annat coolt att titta på.
Utställningen öppnar 24 okt och ska stå minst fram till sommaren.
Team Primo Victoria

#27 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 402 Inlägg:

Postad 08 oktober 2015 - 06:31

Tackar för infon :)

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar