Hoppa till innehåll

Foto

Beastmen

• Please log in to reply
68 replies to this topic

#61 Kristian.K

Kristian.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 507 Inlägg:

Postad 13 mars 2015 - 13:56

Beastmen har viss tillgång till spells som skulle kunna fungera ok mot avoidance. En starkare magifas skulle underlätta genomförandet av det. Håller dock med om att det inte löser hela problemet, snarare förbättra oddsen för det. :)

Förening: Timewarp Eskilstuna
Spelar: DoC, High elves, Wood elves, Ogre Kingdoms, Orcs & Goblins, Beastmen, Dwarfs

#62 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 13 mars 2015 - 14:54

Tänker lite som i skaven tråden ang. upplättning för abomb. Finns det några argument till att inte lätta upp för beastmen? Kanske är någon ny häftig build jag missat, men tänker att det väl inte gått speciellt bra för dem i turneringssammanhang?

Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#63 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 023 Inlägg:

Postad 13 mars 2015 - 14:59

Två på slätta är inte så pjåkigt.

Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#64 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 13 mars 2015 - 15:00

Var det nån speciell build där som gjorde att de klarade sig så bra?

Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#65 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 13 mars 2015 - 15:36

Beastmen brukar alltid gå bra när okej spelare lirar med de. Nu menar jag spelare som är över snitt men inte riktigt i toppen.

Jag tror inte listorna brukar se så annorlunda ut men vad jag märker när jag möter spelare som inte tillhör de bättre så brukar de ställa sina enheter för nära varandra. Så det räcker att tex döda en chariot

med skytte/magi så blir det panic på 2-3 enheter. De bättre spelarna ser till att detta in kan hända.

David "Dangerous" D

#66 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 13 mars 2015 - 15:53

Beastmen har viss tillgång till spells som skulle kunna fungera ok mot avoidance. En starkare magifas skulle underlätta genomförandet av det. Håller dock med om att det inte löser hela problemet, snarare förbättra oddsen för det. 

Vilka spells tänker du på då? Tycker att de saknar vettiga magic missiles för att det ska gå. Flock of doom är för svag. Viletide är knappt bättre men kommer med en lore som har löjligt kort range. Har försökt, men njae.

Jag körde en ganska standard build. Dock hade jag lvl 3 death i ett högkompsmeta där många inte räknade med att möta solen.

Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

#67 Kristian.K

Kristian.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 507 Inlägg:

Postad 13 mars 2015 - 16:09

Beastmen har viss tillgång till spells som skulle kunna fungera ok mot avoidance. En starkare magifas skulle underlätta genomförandet av det. Håller dock med om att det inte löser hela problemet, snarare förbättra oddsen för det. 

Vilka spells tänker du på då? Tycker att de saknar vettiga magic missiles för att det ska gå. Flock of doom är för svag. Viletide är knappt bättre men kommer med en lore som har löjligt kort range. Har försökt, men njae.

Jag körde en ganska standard build. Dock hade jag lvl 3 death i ett högkompsmeta där många inte räknade med att möta solen.

Dels dom du redan nämnt men också curse samt smyga in ruby ring. Många spells som har låg casting, men som ändå kräver rätt många PD för att tvinga igenom 1-2 spells per magifas. Men det kanske är som du säger, att det inte är tillräckligt. :)

Förening: Timewarp Eskilstuna
Spelar: DoC, High elves, Wood elves, Ogre Kingdoms, Orcs & Goblins, Beastmen, Dwarfs

#68 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 445 Inlägg:

Postad 13 mars 2015 - 16:35

Level4 wild (för viletile och trator-kin) tillsammans med staff of darkoth och hagtree fetish, där har du en riktigt fin grund för anti-avoidance magi. Hagtree+viletile är grymt bra mot saker med få wounds och dålig armour save, dvs typiska avoidance element. Sedan kanske level4 beast (för flock och spjut) eller en ruby ring om man vill ha ännu mer.

Tidigare har det inte varit värt att ta denna kombo enligt mig då lore of wild som enda lore är riktigt riktigt kasst, man BEHÖVER en andra level4 med beast eller shadow för combat buffar, och det innebar förr att man lämnade beastlord och doombull hemma. Med de senaste upplättnaderna på level4 uppgradering samt 50% lords tror jag denna build kan fått sig ett ordentligt uppsving (men har haft chansen att testa själv).

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#69 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 14 mars 2015 - 00:53

Jo är nog som du säger att man måste köra med en till lvl 4 för att det ska gå. Enbart wild håller verkligen inte, även om kombon är sweet. Sen vill jag poängtera igen att 24" på den är i kortaste laget. Den shamanen kan inte stå och krama en herdstone speciellt bra. Men man kanske ska försöka bygga någon lista ändå.

Ser dock inte direkt anledning för upplättning trots det. Bättre att folk bygger listor först i såna fall som exempel.
Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar