Hoppa till innehåll

Foto

Nighthunt - Hjälp

• Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 muffin

muffin

Member

• Members
  • PipPip
  • 28 Inlägg:

Postad 20 juni 2019 - 19:15

Jag har fått uppögonen för nighthunt och vill bygga en lista på ca 1000-1500 med Lady O. Vad är det för grejer hon behöver för att fungera?

#2 Flodpress

Flodpress

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 119 Inlägg:

Postad 03 juli 2019 - 17:30

Antar att du tänkte köra age of sigmar. Detta forum är för ninth age så du får nog inte så mycket tips.

#3 Flogger

Flogger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 240 Inlägg:

Postad 13 juli 2019 - 08:23

Ställ exakt denna frågan i facebookgruppen ”Age of Sigmar Sweden” så får du massor med tips :)
Om du ser en struts, vad du än gör, förhandla aldrig med den.

#4 MrCheeze

MrCheeze

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 15 juli 2019 - 19:49

När ska swfbr sluta blicka bakåt och ta in AoS igentligen!? Lite anbelanga fantasyspelen som finns och få mera snurr på forumet för ni har en bra plattform sen vilket spel man spelar spelar igentligen ingen roll bara en tanke! Eller är det fortfarande hata GW mentalitet för dom förstörde fantasy kvar!?

#5 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 035 Inlägg:

Postad 15 juli 2019 - 20:12

SWFBR är dess användare, i dagsläget framför allt T9A spelare som använder forumet främst för turneringsinformation.

För att SWFBR ska bli en plattform för AOS eller liknande spel krävs det att ett större antal spelare av ett sånt spel engagerar sig för det, AOS skapades i en tidsålder av Sociala medier och lever främst i dem flöderna, T9A både lokalt här i Sverige men även internationellt bygger sin grund på forum men har kanaler på sociala medier också som komplement.
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#6 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 772 Inlägg:

Postad 15 juli 2019 - 20:53

När ska swfbr sluta blicka bakåt och ta in AoS igentligen!? Lite anbelanga fantasyspelen som finns och få mera snurr på forumet för ni har en bra plattform sen vilket spel man spelar spelar igentligen ingen roll bara en tanke! Eller är det fortfarande hata GW mentalitet för dom förstörde fantasy kvar!?

Ser du ett behov, så PMa en admin och säg: "Hej, jag lirar AoS och undrar om det kan göras en forumdel för det." = Profit.

Men det kanske är roligare att gnälla högt, utan att själv agera på detta ickeproblem?

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#7 MrCheeze

MrCheeze

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 16 juli 2019 - 14:30

Nä mera att så fort nån nämner AoS så smäller ni användare här folk på fingrarna så ja jag gnäller högt för ni skrämmer bort folk med erat beteende

#8 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 079 Inlägg:

Postad 16 juli 2019 - 15:05

Nu överreagerar du väl? Jag är varken 9th Age(än) eller AoS. Men jag är gammal & har svårt att ta in nya saker.  ^_^

#9 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 951 Inlägg:

Postad 16 juli 2019 - 15:17

Hahahah dagens troll xD

Kan du se någon här som betett sig så här?? 

#10 MrCheeze

MrCheeze

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 16 juli 2019 - 16:39

Nä jag över reagerar inte för det är alltid pikar om nånting om nån postar en bild på en snyggt målad AoS figur kommer kommentaren den skulle ha stått på en fyrkantig bas tex

Tycker folk i allmänhet har svårt att bete sig spela spel vilka det än är och ha kul

Och du som kalla mig troll kan dra nått gammalt över dig

#11 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 951 Inlägg:

Postad 16 juli 2019 - 16:51

Sluta dra alla över en kant, och sluta bete dig som en 12-åring.

Har aldrig sett en bild på en AoS-figur på det här forumet.

AoS har andra kanaler för sitt spel, de använder inte detta forum. Precis som att 40k inte använder detta forum.

#12 MrCheeze

MrCheeze

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 16 juli 2019 - 16:58

Det jag vill komma fram till ni var Sveriges största fantasy forum sen rage:ade hela forumet och gjorde ett nytt spel istället för att ta in det och köra en mix tycker det är synd! Att ni inte kunde se längre! Nej jag drar inte alla över en kant Lagerlöf du kalla mig troll då får du räkna med mothugg! Har varit tyst länge men hoppas ni utvecklas och tar in andra spel i framtiden! Och blir Sveriges största fantasy forum igen! Bring back the glory days!

#13 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 079 Inlägg:

Postad 16 juli 2019 - 17:20

Ok, du har några bra poänger. Vi spelar figurspel, målar & är antagligen "fantasynördar" allihopa, så vi har en del gemensamt. Jag kommer från den "gamla goda tiden" när GW & fantasy här var koolt & roligt. Men jag känner personligen inte så längre.

Angående vad GW gjort & varför när dom ditchade gamla fantasy till förmån för AoS finns det andra gamla trådar här att diskutera i. Dom är nog flera år gamla, så det är nog inget jag uppmuntrar till iofs.

#14 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 951 Inlägg:

Postad 16 juli 2019 - 18:25

Jo fast med "fantasy" så menar vi Warhammer Fantasy i detta sammanhang.

Precis som att LotR eller andra fantasy spel inte är aktiva på detta forum. De flesta som spelade Warhammer gick vidare till T9A, att gå från Warhammer till AoS är inte riktigt aktuellt då spelar skiljer sig för mycket mot varandra. Men de som gillade 40K hoppade på AoS-tåget istället, men de var nog inte speciellt aktiva här ändå.

#15 Ahol

Ahol

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 138 Inlägg:

Postad 17 juli 2019 - 07:30

Nä jag över reagerar inte för det är alltid pikar om nånting om nån postar en bild på en snyggt målad AoS figur kommer kommentaren den skulle ha stått på en fyrkantig bas tex

Tycker folk i allmänhet har svårt att bete sig spela spel vilka det än är och ha kul

Och du som kalla mig troll kan dra nått gammalt över dig

Skulle tro att din känsla kommer från många fler sammanhang än just här. Har t ex aldrig sett en bild postas på detta forum, går det ens? Ska iofs inte säga att jag läst allt men kan inte minnas att det varit nån direkt AoS diskussion här sen 2015. För att få lite perspektiv på hur du tolkar kommentarer vet jag till exempel att Flogger, som var den andra att kommentera denna tråd spelar väldigt mycket mer AoS än 9th age så skulle inte tro att det var några pikar eller smällar på fingrarna avsedda där t ex.

#16 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 772 Inlägg:

Postad 17 juli 2019 - 12:27

Det jag vill komma fram till ni var Sveriges största fantasy forum sen rage:ade hela forumet och gjorde ett nytt spel istället för att ta in det och köra en mix tycker det är synd! Att ni inte kunde se längre! Nej jag drar inte alla över en kant Lagerlöf du kalla mig troll då får du räkna med mothugg! Har varit tyst länge men hoppas ni utvecklas och tar in andra spel i framtiden! Och blir Sveriges största fantasy forum igen! Bring back the glory days!

"... hoppas ni utvecklas..." låter ju spännande, när du själv verkar så resonlig och vänligt inställd.

PMa en admin och be om en forumdel, problemet löst. 

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#17 Marrcus Oestling

Marrcus Oestling

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 652 Inlägg:

Postad 17 juli 2019 - 13:07

Det här forumet är till för Warhammer Fantasy, vilket iom att GW lade ner sin del i det hela nu är 9th Age. Det här forumet är inte till för Warhammer 40k, Magic the Gathering, Fia med Knuff eller det här barnspelet som nämns ovan. Det finns forum för alla spelen, Facebook hade tydligen en sådan grupp, gå till rätt forum så är problemet löst.

Folk får och skall spela precis vad de vill. Jag spelar t.ex. gode mkt mer Kingdom Rush på mobilen än något annat, det betyder inte att jag tycket att det här forumet även skall omfatta det fantasy-spelet.

Vill någon ha ett forum där alla/en del spel diskuteras samtidigt? Skapa ett sådant då för bövelen så får de som vill använda det. Att kräva att ett befintligt forum som fokuserar på ett spel skall användas till något annat är i bästa fall ogenomtänkt.

//Sveriges trevligaste Warhammerspelare

Svensk mästare 2012 - OnG
Svensk mästare 2016 - SA

Svensk mästare 2018 - SA

ETC Team Sweden 2015 - OnG

ETC Team Sweden 2016 - OnG

ETC Team Sweden 2017 - SA

ETC Team Sweden 2018 - SA

ETC Team Sweden 2019 - UD

9th Age Rank (from start to finish): #1

#18 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 089 Inlägg:

Postad 17 juli 2019 - 13:18

Om jag nu ska vara lite sån då bara för att det är kul att bråka på internet, så tänker jag nog ändå att rent formellt så har nog aos lika mycket (om inte mer) hävd att vara närmast WFB. Ninth är ju kanske mer likt som spelsystem, (även om det ganska aktivt görs mycket för att särskilja spelen) men mellan aos och WFB finns det ju ändå en fluffmässigt röd tråd (trots att gw sprängde the old world).

Det var inte självklart att det skulle ta vägen till ninth när skiftet skedde. Det var så det blev och det är jag glad över, även om jag hade önskat att man hade kunnat hänga kvar i old worlds rika värld.

Med det sagt så finns det ju försvinnande få aos-spelare här. Iaf som skriver om aos. Tror inte heller att det skulle vara ett särskilt stort problem att få till en liten forumdel till dem om önskemål fanns och ambition att hjälpa till med kostnaderna av forumet också fanns.

Johannes Einemo
GoB-Syd

#19 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 18 juli 2019 - 08:16

eller det här barnspelet som nämns ovan.

Även om mycket annan attityd i den här tråden också är onödig så är det väl just den där attityden som ändå vinner.

Jag kan förstå, men också tycka att det är lite märkligt, att en warhammerrankingsida är helt dedikerad till något annat än warhammer.
Postad bild

#20 Censur

Censur

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 165 Inlägg:

Postad 18 juli 2019 - 09:47

Du menar en warhammer fantasy battle ranking sida? Attityd finns i båda läger. "sluta vara bakåtsträvare" och "barnspel".

Istället som sagt, kontakta admins om en forumdel, hjälp till att betala för sidan med era föreningar, så slipper vi det här gnället.

Eric Gustafsson
Förening: GoB Syd

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar