Hoppa till innehåll

Foto

Uttagning För Etc 2019

• Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 Peppe

Peppe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 765 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 10:36

Ny kapten: Hej alla 9th age-spelare och övrigt folk! Eftersom ingen anmälde sitt intresse som kapten har laget efter en (blöt) kväll i Uppsala beslutat att jag får förtroende som kapten för ETC-laget 2019. För er som inte vet vem jag är så heter jag Peter Edvardsson och har varit aktiv Warhammer/9th-age spelare på den svenska turneringsscenen de senaste 13 åren. Jag har varit spelare för Sverige på två ETC (2016 och 2017) och var coach för Lasses lag 2018 och kände därför att jag kör på i år då jag är laddad för att åka ner och ta nytt guld i Novi Sad.

Målsättning:

Målsättningen i år är guld! Vi hade nytt lag inför 2016 års turnering och åkte ner för att lära. 2017 kom vi tvåa, vilket följdes av en lägre placering förra året. Det här året ska vi ha revansch och visa att vi ska vara med och fightas om guldet och jag vet att vi har ett lag som är tillräckligt starkt för att klara det.

ETC-uttagningen:

Det här året kommer jag göra en liten förändring vad gäller laguttagningen. Redan nu har jag tagit ut tre spelare vilket kommer utgöra stommen i laget. Följande spelare är redan nu uttagna:

• Marcus Östling: Behöver ingen närmare presentation. Lagets Golden boy och poängplockare som alltid levererar. Tror ingen som motsäger sig att han är given i laget och ser att han kan spela flera listor som kan bli aktuella. Kommer även ha Östling till hjälp i diskussioner kring laguttagning samt diskutera listor.
  • Christian Wennberg: Mycket erfaren spelare med stor erfarenhet av ETC. Given på VC och också någon som jag kommer diskutera med och få sköta stora delar av lottningen på plats.
  • Morgan Andersson: Också erfaren Warhammerspelare som alltid levererar på ETC. Kommer förmodligen spela grönskinn.

Därför finns det 5 platser att slåss om till laget och vi kommer liksom föregående år att ha en trupp där dessa spelare plockas från. Här vill jag att ni som vanligt anmäler er och skriver i den här tråden vem ni är, vilka arméer ni spelar och om ni är intresserade av att komma med i laget eller bara spela i truppen. Vi kommer ha regelbundna spelträffar under våren och ska ni vara med i truppen ska ni ha möjlighet att komma på majoriteten av dessa. Vi kommer även försöka åka på en internationell lagturnering (förmodligen England) och där ser jag helst att man följer med om man ska spela i laget.

Uttagningarna kommer ske under våren och förhoppningsvis vara klara i slutet av mars/början av april för att kunna börja spela in och sätta listor.

Målet i år är också att försöka ha en stor trupp, dels för att öka konkurrensen men även att få in nya spelare som kan utveckla sitt spel, antingen till detta ETC eller om man har som mål att komma med nästa år. Därför vill jag att ni anmäler er om ni har ambitioner att bli bättre spelare (ni behöver alltså inte redan nu vara en spelare som alltid placerar er topp 10 på turneringar) och jag kommer även i vissa fall höra av mig till spelare som jag tror har möjlighet att utvecklas för att uppmana att anmäla sig.

I övrigt har jag en tanke i år hur jag vill bygga upp laget och fokus kommer ligga på att ha listor som fyller olika roller. Därför kommer jag gå mycket på listor när jag tar ut laget och att dessa spikas tidigt så spelarna har tid och möjlighet att spela in sig på dessa, samt spela mot olika typer av motstånd. Detta är såklart viktigt för att känna sig bekväm med sin lista men också kunna spika sin lottning och känna till listans styrkor och svagheter. Givetvis kommer spelarnas skicklighet också vägas in vid laguttagningen.

Jag ser att jag både kan vara en spelande och icke-spelande kapten. Jag kommer inte ta ut mig själv direkt utan i slutskedet ta en diskussion med laget om jag ska spela eller om vi ska ta ut någon annan. Även en icke-spelande coach ska utses som hjälper mig på plats med bl.a 3 minuter.

Övrigt:

ETC ser förmodligen ut att bli av 9-11 augusti (Christian får rätta mig om jag har fel) i Novi Sad, Serbien. Kostnader är resa dit, mat och hotell så räkna med ca 6000-8000 kr. Dessutom tillkommer kostnader för spelhelger då vi tränar och eventuell uppvärmningsturnering. Har ni några frågor eller funderingar är det lättast att mejla mig på: peppe_eee@hotmail.com eller skicka meddelande i messenger.

Nu kör vi mot nytt ETC-guld i Novi Sad!

/Peter Edvardsson

#2 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 949 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 10:47

Woooo!!

Ogres anmäler sig till truppen!

Obestämt om laget.

#3 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 133 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 11:16

Jag vill vara med i truppen och basha lite noobs (läs: Alla utom Östling), men tveksamt om laget är aktuellt för mig.
Time will tell!

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#4 Stampede

Stampede

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 572 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 11:17

Daniel Tooke på Sylvan Elves anmäler sig till truppen!

Är även med stor sannolikhet intresserad av laget med!

Daniel Tooke

ETC Sweden 2016 - Sylvan Elves

ETC Sweden 2017 - Undying Dynasties

"If you find yourself in a combat situation, try to look unimportant. Hopefully the enemy will be short on ammo."

#5 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 192 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 11:50

Oscar Lagnelöv anmäler intresse om trupp och ev lag. 

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#6 Painblom

Painblom

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 721 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 12:47

Awesome med peter som kapten!  

Vill jätte gärna vara med i truppen! kommer dock ej ansöka om laget av den enkla anledningen att jag inte känner mig bra nog :D men jag kommer va med och trycka ner ert självförtroende med troll långt ner i halsen under tiden tills ni tar guld :D

Marcus Engblom

ETC Team 2011  Switzerland Cheerleader
ETC Team 2012  Poland Cheerleader
ETC Team 2013  Serbia OnG
ETC Team 2014  Serbia OnG
ETC Team 2016  Greece Cheerleader
​ETC Team 2017  Spain  OK
ETC Team 2018  Croatia HBE

ETC Team 2019  Serbia TBD  

#7 Lasse

Lasse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 884 Inlägg:
  • Interests:WHFB

Postad 14 november 2018 - 13:09

Mycket nice Peter! Kommer bli kanon detta :D

Anders Gustavsson

ETC Team Sweden 2011
ETC Team Sweden 2012
ETC Team Sweden 2013
ETC Team Sweden 2014
ETC Team Sweden 2015

ETC Team Sweden 2018

Följ mig på Twitter [at]Lasse_WFB

#8 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 089 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 13:32

Jag är gärna med i truppen. Osäker på om jag kan satsa på att försöka ta mig med i laget än.

Johannes Einemo
GoB-Syd

#9 Kimani

Kimani

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 59 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 14:20

Jag anmäler mig gärna till truppen, känner att jag blivit aningen bättre med åren men behöver nog spela mot dem bästa om jag vill fortsätta den kurvan!

#10 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 133 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 14:28

Härligt Kimani - alltid kul med nytt folk!

Truppen är ju det i särklass bästa stället att utvecklas på =)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#11 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 949 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 14:50

Instämmer med Kaj!

Det är hårt och oförlåtande, men det gör skillnad :D 

Välkommen till slakten.

#12 Marrcus Oestling

Marrcus Oestling

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 651 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 15:06

Vad kul att du vill vara med i truppen Kimani, jag hoppas att ännu fler spelare som inte varit med tidigare också vill vara med då det dels är ett trevligt gäng att spela med och dels så är det då man blir bättre. Ofta vill vi testa match-ups och då spelar inte spelarskillsen så stor roll vilket gör att alla som ansöker till truppen kommer att hjälpa oss till Serbien. 

En sak som jag har sagt tidigare men säger igen är att en lista jag tror att vi vill ha med till Serbien är en defensiv SA-lista med Slann där tanken är att den kan möta i stort sett allt. Så.. den som är sugen på ETC ser till att lära sig den listan :) Jag vet om att det är bra på flera sätt om jag bestämmer lista så snabbt som möjligt, jag jobbar på det och kommer såklart vara helt öppen angående hur jag tänker. Just nu testar jag ~5 olika arméer på olika sätt för att se vad som känns bra (läs: brutet).

//Sveriges trevligaste Warhammerspelare

Svensk mästare 2012 - OnG
Svensk mästare 2016 - SA

Svensk mästare 2018 - SA

ETC Team Sweden 2015 - OnG

ETC Team Sweden 2016 - OnG

ETC Team Sweden 2017 - SA

ETC Team Sweden 2018 - SA

ETC Team Sweden 2019 - UD

9th Age Rank (from start to finish): #1

#13 Jaernhans

Jaernhans

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 231 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 15:08

Då vissa i ETC-laget uppenbarligen behöver öva på att möta udda råttlistor anmäler jag Carl Wång till truppen (+att jag måste ju lära mig spela någon gång), laget har jag ingenting i att göra.

#14 Tyrgrim

Tyrgrim

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 224 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 15:24

Peter Sundberg, intresse för både trupp och lag.

- Peter Sundberg

#15 Peppe

Peppe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 765 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 15:36

Kul Carl och Kimani och välkomna i truppen som sagt!

Ni andra är också välkomna såklart.

#16 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 770 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 15:47

Även jag är rätt sugen på att vara med i truppen. Så kanske man likt herr Wång lär sig spela någon gång :P

Btw, skulle det vara intressant med ett träningsläger ute i skogen? Samma ställe som SkogsTåget. 

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#17 Peppe

Peppe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 765 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 16:09

Ja vore grymt Tommy! Kul att du vill va med

#18 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 449 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 16:24

Vill vara med i trupp och troligtvis lag. Är väl mest inne på spela VS just nu. 

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#19 Getyrom

Getyrom

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 114 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 17:35

Är gärna med i truppen, osäkert om laget om man nu skulle platsa :P

Spelar och äger enbart Undying Dynasties, men kan tänka mig att spela mesta annat.

//Tobias Johansson

#20 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 035 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 18:04

Jag är gärna med i truppen och laget om det känns rätt framöver.

Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar