Hoppa till innehåll

Foto

High Elf

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
148 replies to this topic

#141 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 29 maj 2013 - 10:19

Väl skrivet, dock så tycker jag faktiskt att PG har blivit bättre pga fight in extra rank regeln och deras bra kombo med high magics lore attribute, så i min mening kan de få kompa mer än förr

PG är klart bättre, men för att attributen skall kicka in måste man ha en magiker i enheten. Och vill man skydda honom behöver man minst 2 hjältar. Då börjar det bli "deathstar" varning på det hela med en lore som inte supportar deathstars. Så det som jag ser som en fördel är att man kan spela med 15 enheter med fulla attacker.

"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#142 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 673 Inlägg:

Postad 29 maj 2013 - 11:15

Ge lvl 4:an 4+ wardsave och han får 3+ om han lyckas kasta en spell, känns ändå som ett rätt okej skydd. Det är ju inget man bara går in i sådär rakt på dirket.

Men visst blir det ännu farligare om man bygger en deathstar.

Hur ser folk på skillnaden mellan eld och is fåglarna? Känns som det är väldigt list och meta beroende (kanonerna finns ju alltid kvar som hot, men så är det ju för alla monster)

Don't play with fire, play with trees!

#143 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 29 maj 2013 - 12:30

Ge lvl 4:an 4+ wardsave och han får 3+ om han lyckas kasta en spell, känns ändå som ett rätt okej skydd. Det är ju inget man bara går in i sådär rakt på dirket.

Men visst blir det ännu farligare om man bygger en deathstar.

Hur ser folk på skillnaden mellan eld och is fåglarna? Känns som det är väldigt list och meta beroende (kanonerna finns ju alltid kvar som hot, men så är det ju för alla monster)

Mmm, visst. men det är en t3 kille med ws4. Han är den killen i enheten som är lättast att döda, och med sina spells så gör han mäst nytta utanför CC så han kan pew pew'a och buffa utan den risken.

isfågel är otroligt mycket bättre, en eldfågel vill inte vara i CC eftersom den inte har CC stats. Allt en eldfågel bidrar med är en rejält dyr fireball IMO.

"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#144 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 247 Inlägg:

Postad 29 maj 2013 - 14:37

Glömde det med extra ranken för PG, så visst de har blivit lite bättre fast det gör egentligen inte så mycket. De dödar lätt inf bättre nu men de har alltid varit bra mot de. Mot hårda saker som cruchers tex så hjälper inte deras extra attacker så mycket.

Isfågeln är nästan allt bättre än eldfågeln.

David "Dangerous" D

#145 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 189 Inlägg:

Postad 29 maj 2013 - 15:15

Fåglarna är lite bättre än andra nya monster, mest för deras 5+ ward och extra abilities: rebirth för eldfågeln, -1s och ASl för isfågeln och extragrejer från magitärningarna. Men de är fortfarande svaga mot warmachines eller allt som kan slåss hyfsat. De känns som att de bryter lätt mot saker de ej kan stompa.
Gissar på -15 för första eldfågel och ca -25 för isfågel.

Och en magiker i en PG eller DP-enhet kommer behöva vara mitt i skiten för att buffa wardsave. Möjligen om han har 4+ ward och fencers blade kan ha tanka lite, men man lägger ändå varenda attack man kan på honom. Tycker inte att de förtjänar minus på grund av det, även om High Magic ska ha ett eget minus på kanske -2,-4.

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#146 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 247 Inlägg:

Postad 31 maj 2013 - 10:05

Jag tycker verkligen inte att high magic är vidare bra. Man kan ge den minus 1 bara för att magikerna får plus när de lägger magi men spellsen är verkligen inte så bra.

David "Dangerous" D

#147 Arclight79

Arclight79

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 201 Inlägg:

Postad 31 maj 2013 - 10:32

Tappa du bort något ord buffy? :-)

#148 Benjjii

Benjjii

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 143 Inlägg:

Postad 07 juni 2013 - 18:59

Frågan har ställts förut. När kommer en beta? Har köpt på mig massa sweetstuff men vet inte vad jag vågar måla^^

#149 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 445 Inlägg:

Postad 07 juni 2013 - 22:23

Senast tisdag

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar