Hoppa till innehåll

Foto

Magiskolor, Vilken Är Bäst?

• Please log in to reply
7 replies to this topic

Omröstning: Magiskolor (21 medlem(mar) har röstat)

Vilken magiskola tycker du generellt är bäst?

1. Alchemy (1 röster [4.76%] - Visa)

Procent av omröstning: 4.76%

2. Death (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

3. Fire (11 röster [52.38%] - Visa)

Procent av omröstning: 52.38%

4. Heavens (4 röster [19.05%] - Visa)

Procent av omröstning: 19.05%

5. Light (2 röster [9.52%] - Visa)

Procent av omröstning: 9.52%

6. Nature (1 röster [4.76%] - Visa)

Procent av omröstning: 4.76%

7. Shadows (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

8. Wilderness (2 röster [9.52%] - Visa)

Procent av omröstning: 9.52%

Rösta Gäster kan inte rösta

#1 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 663 Inlägg:

Postad 09 juni 2016 - 09:39

Jag brukar i 9:onde ha rätt svårt att få till bra magi tryck i mina listor och tycker att en del magiskolor är hetare än andra (självfallet beror det på vilket lag jag spelar och metat m.m). Därför vore det intressant att se vilken magiskola alla tycker är den bästa generellt?

Skriv gärna hur ni brukar spela med magin, på en lvl 2:a eller kanske rent utav en lvl 4:a på drake?

Och kanske lite hur resten av listan ser ut också så man får en uppfattning av vilken funktion magin har för just dig.

Jag tog bara med dom 8 Battle Magic skolorna i omröstningen, men diskutera gärna andra skolor också om det är av intresse.

Antar att typ Dyne eller nån kommer med världens grymaste analys av alla snart :P

Don't play with fire, play with trees!

#2 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 663 Inlägg:

Postad 09 juni 2016 - 10:02

Jag körde sist med två level 2:or en med fire och en med alchemy till mina woodelves. Listan är typ hälften skytte och hälften combat (trädmän och stort block rangers ("specialmasters")). Funkade rätt bra. Fire har lång räckvidd, rätt låg casting och bra output som komplement till skyttet. Metall tar hand om och hotar jobbiga knights och liknande.

Egentligen skulle jag vilje spela med lightcouncil, men banishment har ju bara 24" räckvidd så blir inte lika effektivt då.

Just nu sitter jag och funderar på att köra med en magiker på drake med antingen nature, death eller black magic. Life känns lite väl defensiv, visst heala trädmännen och draken är alltid nice, men sen så har många spells rätt hög casting value också. Thronen är ju bra på en drakemagiker så han inte råkar dö av misscast. Kan även bryta steadfast genom att slänga in fienden i en skog.

Death känns rätt bra overall, lite snipes, lite harras spells och rätt användbar attribute, för en lista med många terror och feartest. Blir ju enklare att smälla in en trädman och få steadfast blocket att fly med -2 Ld från magi+fear. Dock rätt segt att kasta purplesun och få missfire på draken. Death kan heala ett liv på draken om man behöver nån gång.

Black magic känns lite säkrare än death, black horror är ju styrketest så draken lär klarar sig rätt bra om man får missfire på vortexen. Sen har man ju anti kanon magin med freezing gale som sänker BS.Kan också vara rätt nice att ta bort motståndarens BSB förmåga.

Osäker på vilken jag borde välja, då jag inte har tänkt så mycket mer skytte än ca. 30 core skyttar och 3 trädmänn, resten typ flygande cirkus med Kesteral Knights m.m.

Don't play with fire, play with trees!

#3 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 09 juni 2016 - 10:39

Jag röstar "Fire" med 6th editions erfarenhet, det finns inget skönare än en välriktad enkel "Fireball". :P

#4 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 721 Inlägg:

Postad 09 juni 2016 - 10:50

Ja fire är ju alltid ganska enkel billig skada och bra buff-spells. 

Andra skolor som har riktigt bra spells är Heaven, Alchemy och Death också. Tycker generellt att de flesta skolorna är bra, den sämsta tycker jag nog är Shadow, inte riktigt lika användbar och generellt bra som de andra.

#5 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 09 juni 2016 - 12:03

Jag gillar shadow med BH. Helt okej synergi.
Men hade man kunnat skaffa fire hade alla gjort det :P

#6 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 036 Inlägg:

Postad 09 juni 2016 - 12:53

fire.

optimal kombo skulle jag säga är 2 lvl2 fire men den ena har essence of a free mind och alchemy som alternativ.

Johannes Einemo
HYMS

#7 Zack

Zack

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 900 Inlägg:

Postad 09 juni 2016 - 13:58

Hört att magiskolan på Hogwarts skall vara rätt vass...

/Sebastian Berg - HYMS

"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."

#8 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 073 Inlägg:

Postad 09 juni 2016 - 16:11

Med DE brukar jag numera köra level 4 heavens. Främst då ute efter lightningbolts då S6 är awesome! :D Riktigt bra buffs/hexes också. 2 level 2 skulle säkert funka nästan lika bra.

Annars brukar VC inkludera necromacy och fire.

Wotdg blir nog metal eller heavens. Nurgle och change är inte fy skam de heller har jag märkt :)

Empire --> lightcouncil.

Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar