Hoppa till innehåll


Foto

Regelfrågor Och Scenario Feedback

RogueTrader Open

  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
25 replies to this topic

#21 Katarsis

Katarsis

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 573 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 18 februari 2014 - 14:52

Om en modell står i andra ranken och blir skjuten av en med sniper reglen  får denna hard cover av sin egna unit?

Hmmm.. Jag skall höra med de andra. Jag tycks inte kunna hitta något direkt bra regelstöd för någotdera.

 

Om man har en chaos karaktär med SoulFeeder och ASF och man möter random alv vilket man slår samtidigt som och alven gör en wound. Kan karaktären med soulFeeder då få tillbaka ett wound samma runda om han lyckas göra ett wound när de slår samtidigt på varandra?

 

Om en alvprins på drake gör ett wound på samma ASF chaos karaktär och denne chaos karaktär slår på draken som inte har ASF får man då möjlighet att använda soulFeeder om prinsen petar in ett wound?

Ja på båda. Som jag ser det så kommer ju Prinsen att både göra och ta ett wound samtidigt (oavsett om båda har ASF eller bara samma initiative). Direkt efter det slår man för Soulfeeder. Så det fungerar inte om det är Prinsens sista wound. 



#22 Dennis P

Dennis P

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 379 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 24 februari 2014 - 09:11

Min fråga är inte aktuell längre. valde att spela en lista som inte hade denna reglen. 


Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

 

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

 

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).


#23 Peppe

Peppe

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 762 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala

Postad 24 februari 2014 - 17:25

Hur kommer lord kroaks spell att fungera? Står att alla inom 12' blir targetad av spellen. Frångår det då regeln för direct damage som säger att man inte får targwta någon i närstrid eller utom fron arcen

#24 Katarsis

Katarsis

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 573 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 februari 2014 - 11:37

Vi kommer använda oss av både SVFAQn och ETCFAQn. Så GWs regelböcker och FAQs > SVFAQn > ETCFAQn. 

 

@Peppe: Vi följer ETCFAQn på denna punkten och säger, ja, Deliverance of Itza kommer targetta alla enemy units inom X, även de i close combat och de utanför front arc. 



#25 Mad 'At

Mad 'At

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 413 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 februari 2014 - 13:13

Kan ni vara konsekventa då och köra ETCFAQn på min fråga om frenzy också?

 

7.7 Q: Can frenzied units avoid the leadership test by declaring a charge?
A: Yes.
 
(Hoppas bara att jag har rätt version av ETCFAQn)

Army of Darkness

 

Superior Wizarding Hat ^^


#26 Katarsis

Katarsis

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 573 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 februari 2014 - 13:16

 

Kan ni vara konsekventa då och köra ETCFAQn på min fråga om frenzy också?

 

7.7 Q: Can frenzied units avoid the leadership test by declaring a charge?
A: Yes.
 
(Hoppas bara att jag har rätt version av ETCFAQn)

 

Nej, vi kommer inte att ändra på våra rulings som sattes innan listinskick nu när alla har skickat in sina listor. 

 

Edit: Du tycks inte ha senaste versionen av ETC-FAQn, den finns här: https://docs.google....UU6RkMI1hDQ/pub







Also tagged with one or more of these keywords: RogueTrader Open

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar