Hoppa till innehåll

Foto

Swedish Warhammer Fantasy Ranking (Elo 2.0)

elo ranking

• Please log in to reply
150 replies to this topic

#41 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 043 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 22:23

Daniel Jidefur och Daniel Simeonsson är också samma person. Numera Daniel Simeonsson.

Johannes Einemo
HYMS

#42 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 710 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 06:14

Armé-rankingen ser inte så stabil ut, snittet är långt över 10 vilket får en att misstänka att det är det bättre spelarna som har rapporterat in resultat än. Det kanske blir bättre efter ett tag dock.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#43 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 953 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 06:16

Är inte så konstigt då dem oftast är mer aktiva, men över tid bör det lösa sig när folk hittat hit och rapporterat in.

Björn Ericson

SWFBR - Admin

The 9th Age - Army Design Team, Former Deamon Legions Army Book CommitteeFörening: HYMS & GoB Syd

#44 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 279 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 06:18

Tycker ser bra ut  med Dow på andra plats :P

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#45 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 06:27

Blodughadda, on 08 Oct 2014 - 4:08 PM, said:
Fett skoj grej!
Råkade klicka i fel arme på qfa12 spelade empire då. Verkar inte kunna ändra. Ingen big deal dock
Jag kan ändra det. Du heter?

Felix Ardin: 230 typ
Team Primo Victoria

#46 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 953 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 06:32

På spelade turneringar ligger det dubbla: FF XXV

http://roguetrader.n...ntInfo.php?id=8

http://roguetrader.n...tInfo.php?id=36

dock är den översta tom på info.

Björn Ericson

SWFBR - Admin

The 9th Age - Army Design Team, Former Deamon Legions Army Book CommitteeFörening: HYMS & GoB Syd

#47 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 06:45

Armé-rankingen ser inte så stabil ut, snittet är långt över 10 vilket får en att misstänka att det är det bättre spelarna som har rapporterat in resultat än. Det kanske blir bättre efter ett tag dock.

Håller med Björn om att det inte är förvånande att de aktivaste spelarna är de som fyller i informationen.

Om någon har oregistrerad information kan man idag ändra den utan konto (bra eller dåligt?).

Med nya sidan uppe kan man alltid gå igenom en turnering i efterhand och fylla på folks arméer om man känner sig uttråkad :)
(Kan lova dig att minst en person från varje turnering kommer ha en tråkig kväll, eller är statistikgalen som undertecknad)

Då kommer armé-statistiken bli mer rättvis över tid.

Best Sportsmanship - Gentlemen's achievements 2012
Förlorad Grudge mot Khaz Modan - Gentlemen's achievements 2012

Best in Race - Dwarfs, QFA 2014

#48 Javerin

Javerin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 346 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 07:32

Jag rapporterade in mina spelade arméer igår vilket resulterade i att O&G hamnade sist :D

#49 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 953 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 07:40

Nu är det många önskemål men då totala BP finns att tillgå vore det schysst att även kunna se dem på sin personliga siada efter varje turnering brevid sin rankiingsförändring.

Vore även trevligt om man fick in arméerna där när dem rapporterats in.

Typ:
BjoumlrnTurneringar_zps8f92feb5.gif

Björn Ericson

SWFBR - Admin

#50 Painblom

Painblom

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 687 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 08:57

Nuså averin jag drog upp dom lite iaf :D även om mina OnG resultat var katastrofala ;)

för övrigt fasen va turneringar man hade i rankingen haha och stort credits till Slättaslaget 2012 som lagt in min armé redan! om inte nån av mina motspelare gjorde det ? petter stefan kanske ;)

aa björns förslag skulle göra allt så underbart!   det fixar matthias enkelt ;)    på kaffe rasten ;)

Marcus Engblom

ETC Team 2011  Switzerland Cheerleader
ETC Team 2012  Poland Cheerleader
ETC Team 2013  Serbia OnG
ETC Team 2014  Serbia OnG
ETC Team 2016  Greece Cheerleader
​ETC Team 2017  Spain  OK
ETC Team 2018  Croatia Cheerleader/Player

#51 Lagge

Lagge

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 070 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 09:44

Sådärja, nu ser föreningsrankingen fin ut ;)

Btw har atlantis en facebooksida som fugnerar som föreningens hemsida. 
https://www.facebook...51929494929918/

Johan Lagmo
Alla barnen har VM guld utom Kaj, han valde att äta medeltidspaj.
Atlantis
Team Sweden ETC - 2011 DoC
Team Sweden ETC - 2012 OnG

Team Sweden ETC - 2013 Skaven

Team Sweden ETC - 2014 DE 

#52 Katarsis

Katarsis

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 573 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 09:53

Briljant sida! Jag råkade trycka in fel förening på mig. Jag vill spela för Shadowplayers.
/Benny Åkerblom

Fixat.

Daniel Jidefur och Daniel Simeonsson är också samma person. Numera Daniel Simeonsson.

Fixat.

Jag tror precis som Björn att detta kommer lösa sig efter tid. Nu när vi rapporterar in nya turneringar så skall vi försöka se till att det även kommer med armé, och då bör det bli bättre i framtiden. 

Blodughadda, on 08 Oct 2014 - 4:08 PM, said:
Fett skoj grej!
Råkade klicka i fel arme på qfa12 spelade empire då. Verkar inte kunna ändra. Ingen big deal dock
Jag kan ändra det. Du heter?

Felix Ardin: 230 typ

Fixat.

Konstigt, men det är också fixat.

Nu är det många önskemål men då totala BP finns att tillgå vore det schysst att även kunna se dem på sin personliga siada efter varje turnering brevid sin rankiingsförändring.

Typ som detta: http://roguetrader.n...erInfo.php?id=9

#53 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 953 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 09:55

Fixat.

Jag tror precis som Björn att detta kommer lösa sig efter tid. Nu när vi rapporterar in nya turneringar så skall vi försöka se till att det även kommer med armé, och då bör det bli bättre i framtiden. 

Konstigt, men det är också fixat.

Typ som detta: http://roguetrader.n...erInfo.php?id=9

Ser riktigt bra ut :P

En kafferast var det eller?

Björn Ericson

SWFBR - Admin

#54 Katarsis

Katarsis

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 573 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 09:57

Typ, datan fanns i två olika tabeller i databasen så det vara bara att slå ihop dem i den sql-förfrågan som redan kördes på sidan och sedan lägga till två nya kolumner i html:en. 

#55 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 030 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 10:03

Riktigt nice. Bra jobbat.

Tydligt att jag ska skippa Kaosdvärgarna, och köra VC eller Demoner.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#56 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 953 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 10:08

Ok bra, då borde det inte vara några problem att lägga till BP heller i turneringsdelarna eller?
Sen om det ska sorteas på olika delar är väl en ennan femma kanske.

Björn Ericson

SWFBR - Admin

#57 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 953 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 10:57

Såg ytterligare en grej och det är registerade spelare som ännu inte spelat någon turnering, ligger just nu på 0 i rankingpoäng (istället för ingångsvärdet 2000) och det verkar sänka dem föreningar som har sådan registrerade.

Björn Ericson

SWFBR - Admin

#58 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 279 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 11:08

dock niklas sultan har spelat flertal tuneringar så där är något skumt  (ex gow förra året)

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#59 Katarsis

Katarsis

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 573 Inlägg:

Postad 09 oktober 2014 - 11:16

Ok bra, då borde det inte vara några problem att lägga till BP heller i turneringsdelarna eller?
Sen om det ska sorteas på olika delar är väl en ennan femma kanske.

Precis, att lägga till det är inga problem, men att fixa så att man dynamiskt kan sortera är en liten annan femma. Jag skall kolla på det, men det kanske inte blir gjort förens efter masters.

Såg ytterligare en grej och det är registerade spelare som ännu inte spelat någon turnering, ligger just nu på 0 i rankingpoäng (istället för ingångsvärdet 2000) och det verkar sänka dem föreningar som har sådan registrerade.

Jag noterade också det, och det är ju lite av en designfråga om man skall läggas in på 0 eller 2000. Har man inte spelat en turnering så är man ju inte en spelare liksom, och skall man då vara med i rankingen. Jag tycker inte det. Men det blir ju problem för föreningsrankingen, så kanske att man skall exkludera dem ur föreningenrankingen?

dock niklas sultan har spelat flertal tuneringar så där är något skumt  (ex gow förra året)

Han tycks ha registrerat sig igen trots att han redan finns med i rankingen. Niklas, jag tar bort din dubblett. 

Edit: Anledningen till att det går att lägga in nya spelare är att det behövs om man skall kunna registrera sig till en turnering även om man inte finns med på rankingen. Just nu så är ju inte registreringsfunktionen igång, så att lägga till nya spelare behövs ju kanske inte. 

Edit2: Sådär, nu räknas inte spelare med ranking 0 in till föreningsrankingen. 

#60 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 953 Inlägg:

Postad 12 oktober 2014 - 20:43

Fått påtalat att Robert Gustavsson ska skivas med f

"Robert Gustafsson eller helst av allt får det gärna stå Robert "kickern" Gustafsson eller bara kickern"

Skickade in till elon innan jag fick det pm:et men såg att det stod fel i elon sen tidigare.

Björn Ericson

SWFBR - Admin

Also tagged with one or more of these keywords: elo, ranking

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar