Hoppa till innehåll

Foto

Swedish Warhammer Fantasy Ranking (Elo 2.0)

elo ranking

• Please log in to reply
150 replies to this topic

#1 Katarsis

Katarsis

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 573 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 10:04

Då var den äntligen här. Fantasy-Elon 2.0 kan numera ses på: http://roguetrader.nu/swfr/

Vi kollar på möjligheten att lägga över den på en egen domän, men just nu får den bo på RTs servrar.

Lite kort om alla delar på sidan:

Spelarranking - Här ser man den aktuella rankingen av alla spelare, deras rankingpoäng, samt om de förändrades positivt eller negativt i senaste turneringen de spelade.

Spelarinfo - Klicka på en spelare så får du upp vilka turneringar denne har spelat, samt en rankingförändring. Här kan du också välja förening för spelaren så att föreningsrankingen blir så korrekt som möjligt.

Motståndarinfo - Klicka på en turnering i spelarinfo så får du upp mer detaljerat hur det gick den turneringen och info om motståndare. Här kan du även välja vilken armé som spelades för att bygga upp armérankingen.

Arméranking - Här visas det antal BPn som varje armé tar i snitt på en match. Notera att det just nu finns väldigt få mätpunkter så rankingen är inte särskilt korrekt ännu.

Arméstatistik - Klicka på en armé och få upp mer detaljerad statistik, samt vilka som har spelar armén och bidragit till statistiken.

Föreningsranking - Sorteras på den ranking som medlemmarna har i snitt. Även denna saknar just nu mätpunkter, så gå in och registrera föreningstillhörighet så byggs föreningsrankingen upp.

Föreningsinfo - Klicka på en förening och få upp mer detaljerad info, samt en lista över medlemmar. 

Turneringar - Listar spelade och kommande turneringar. I framtiden kommer det vara möjligt att lägga upp nya turneringar här, låta deltagare anmäla sig via rankingsidan, skicka in armélista, mm.

Turneringsinfo - Klicka på en turnering och få upp mer detaljerad info om turneringen, samt en lista över deltagare.

Felkällor

För dem som har haft koll på Google docs-rankingen kan vissa siffror variera lite. Detta beror främst på två saker. För det första så låg alla turneringar inte i rätt ordning där, och även om du inte spelade en turnering som låg i fel ordning så kan någon utav ens motståndare (eller motståndares motståndare, osv) ha gjort det och fått en annan ranking som i sin tur påverkar din ranking. För det andra så fanns det en massa dubletter av spelare i Google docsen på grund av att namn är felstavade, har bytts eller liknande. Detta gör att den tidigare rakningen kan ha använt felaktiga siffror vid rankinguträknandet. Ungefär 20-30 dubbletter har tagits bort sedan Google docsen.

Rapportera felaktigheter

Om ni hittar något som är fel så får ni gärna skriva det i denna tråden. Handlar det om dubbletter av spelare så vill vi ha den korrekta spelarens namn och spelar-id (finns i spelarinfo), samt den/de inkorrekta spelarens namn och id.

Förslag på förbättringar

Kom gärna med förslag på vad ni skulle vilja se på sidan, eller förslag på vad som skulle kunna göras bättre. Just nu jobbas det på anmälningssystemet, samt en widget-sida där man kan simulera matcher och turneringar, och se hur det skulle gå/hur ens ranking skulle förändras. 

/Mattias, Rasmus och Christian

#2 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 710 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 10:24

Sjukt nice sida :) Verkligen ett kanonjobb :)

Ett förbättringsförslag dock. Går det att få se placeringen på turneringen man klickar på under sitt namn, inte bara BP och rankingdiff?

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#3 KhazModan

KhazModan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 344 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 10:25

*edit

glöm min tidigare kommentar, hittade mig  :blush:

"The object of war is not to die for your country but to make the other bastard die for his."

"He´s dead. However, credit where it´s due, he hasn´t let that stop him"

#4 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 176 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 10:26

vore bra om varje person fick möjligheten att lägga in vilken ras de spelat olika tuneringar  så får man den siffran mer korrekt.  elelr kanske går utan att jag hittar det?

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#5 GobbladasSquig

GobbladasSquig

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 117 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 10:29

Grymt! När får ni in FF XXVI? :)

#6 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 710 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 10:29

Jag har precis gjort det dennis :) Klicka på ditt namn, sen på den turneringen du vill lägga till ras på :)

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#7 LifeEnder

LifeEnder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 335 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 10:40

gillar sidan skarpt! mycket rolig info :)

en fråga dock, LBK:s sida pekar fel, pekar på http://roguetrader.n...brotherkevin.se och funkar då inte, adressen ska ju såklart bara vara www.littlebrotherkevin.se

går detta fixa? hittar inte option för detta :P

Sebastian Lindblad

LBK

Vampire Covenant, Saurian Ancients, Dread Elves

#8 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 882 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 10:53

Ser riktigt bra ut.

En fråga på de görna pilarna upp och de röda på ner. är det för rankingplaceringen eller för rankingspoäng, för du skulle jue kunna gå uppi rankingpoäng men fortfarande gå ner i rankingplacering?

Klantade mig nog med när jag skulle registerar förening och sneklickade in mig på atlantis och det verkar inte gå att ändra i efterhand så om om nån av er kan justera om det till HYMS.

Björn Ericson

SWFBR - Admin

The 9th Age - Army Design Team, Former Deamon Legions Army Book CommitteeFörening: HYMS & GoB Syd

#9 Mike Boll

Mike Boll

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 548 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 11:02

Hittade ett fel på mig. På wettcon 2014 mötte jag Erik Aronsson i match 3 och inte Alexander Holmberg. Råkade också ange DoC som arme' men kom sen på att jag körde HE. Går visst inte ändra när man väl valt. Kanske kan ni ändra detta?

Fantastisk sida annars, grymt jobbat!!
Mikael Magnusson

Förening: Ylva
Arméer: High elves, Lizardmen, Daemons of chaos

#10 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 329 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 11:06

Hittade ett fel på mig. På wettcon 2014 mötte jag Erik Aronsson i match 3 och inte Alexander Holmberg. Råkade också ange DoC som arme' men kom sen på att jag körde HE. Går visst inte ändra när man väl valt. Kanske kan ni ändra detta?

Konstigt, på mig står det att jag mötte dig på Wettcon, match 3

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#11 Ghara

Ghara

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 313 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 11:09

Grymt!

#12 Katarsis

Katarsis

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 573 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 11:52

Grymt! När får ni in FF XXVI? :)

Så fort vi får datan från arrangörerna. Skall påminna dem om detta.

gillar sidan skarpt! mycket rolig info :)

en fråga dock, LBK:s sida pekar fel, pekar på http://roguetrader.n...brotherkevin.se och funkar då inte, adressen ska ju såklart bara vara www.littlebrotherkevin.se

går detta fixa? hittar inte option för detta :P

Fixat. Vi har valt att inte lägga någon tid på att göra det möjligt att ändra uppgifter, så uppstår problem så får man kontakta någon av oss och så får vi fixa det manuellt i databasen.

Ser riktigt bra ut.

En fråga på de görna pilarna upp och de röda på ner. är det för rankingplaceringen eller för rankingspoäng, för du skulle jue kunna gå uppi rankingpoäng men fortfarande gå ner i rankingplacering?

Klantade mig nog med när jag skulle registerar förening och sneklickade in mig på atlantis och det verkar inte gå att ändra i efterhand så om om nån av er kan justera om det till HYMS.

Det är rankingpoängens förändring som visualiseras, inte placeringar. Skall se om det går att förtydliga någonstans.

Fixade din förening.

Det tycks vara fel i den resultat-fil vi fått från arrangörerna. Korrigerar detta och hoppas att det inte var några andra fel i den filen. Just nu så kör vi inga kontroller på att matchupsen stämmer, utan alla spelare i en turnering kan t.ex. möta samma spelare i match 1 utan att databasen säger ifrån. Vi gjorde på detta sättet för att kunna hantera stand-ins lättare, och om det inte blir för mycket problem med det så behåller vi det så.

Ändrade din armé också.

#13 Painblom

Painblom

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 665 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 11:53

david dynefors ligger oxå under atlantis.. :D

Marcus Engblom

ETC Team 2011  Switzerland Cheerleader
ETC Team 2012  Poland Cheerleader
ETC Team 2013  Serbia OnG
ETC Team 2014  Serbia OnG
ETC Team 2016  Greece Cheerleader
​ETC Team 2017  Spain  OK
ETC Team 2018  Croatia Cheerleader/Player

#14 Viderik

Viderik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 50 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 11:53

Bra jobbat! :)

#15 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 710 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 11:57

Finns det ett svar på min fråga i första posten? Går det att få in turneringsresultat smidigt, inte bara BP?

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#16 KhazModan

KhazModan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 344 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 12:12

När jag skulle registrera förning så råkade jag hamna under Atlantis och nu kan jag inte ändra det. Hur går man till väga om man vill ändra?  :blush:

"The object of war is not to die for your country but to make the other bastard die for his."

#17 Katarsis

Katarsis

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 573 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 12:19

Finns det ett svar på min fråga i första posten? Går det att få in turneringsresultat smidigt, inte bara BP?

Ah, förlåt. Nja, problemet är att datan inte finns. Just nu har vi ju bara koll på BPs och det är inga problem att sortera t.ex. en turnerings deltagare på BP istället för på namn som det är nu. Så om vi skulle börja ta in placering också så är det inga problem att fixa. Frågan är om det är önskvärt från flera, och om det går att lösa retroaktivt för alla turneringar som är rapporterade hittills. 

När jag skulle registrera förning så råkade jag hamna under Atlantis och nu kan jag inte ändra det. Hur går man till väga om man vill ändra?  :blush:

Det måste någon med tillgång till databasen ändra. Är det RT du anser dig tillhöra?

Många tycks ha problem med att rapportera föreningstillhörighet. Verkar det som att något är felaktigt i koden, eller gör man bara fel?

#18 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 952 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 12:23

Fy faan vilken grej!
Grymt jobbat gubbar!! :D

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

Forward, Onward, March!

#19 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 176 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 12:33

nu ligger dogs of war 3a på snittpoängen :)

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#20 KhazModan

KhazModan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 344 Inlägg:

Postad 08 oktober 2014 - 12:37

Just nu så är jag med i Army of Darkness

Also tagged with one or more of these keywords: elo, ranking

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar