Hoppa till innehåll

Foto

Bli helgens orakel

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
27 replies to this topic

#1 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 10:21

Tänkte roa mig med att gissa vilka de 3 bästa blir. Gissade rätt på lågoddsarn Morgan förra året, så jag får se om jag lyckas i år igen.
Alla är välkomna att komma med sina gissningar till denna helt oseriösa tävling.smile.gif

1. Stefan Salomonsson
2. Mattias Kuldkepp
3. Morgan Andersson

(Ledsen Johan, men tror du hamnar på din vanliga plats wink.gif )
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#2 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 11:10

Kul smile.gif

Mina gissningar:
1:a Patrik Svensson - spelade bra på Vinterslaget med 15.4 i snitt trots möte med 2xScott. 19 i komp och antagligen svinhöga målningspoäng räcker nog hela vägen.
2:a Morgan Andersson
3:a Johan Thulin om han målat klart sin Gladeguards, annars Reidar Sahlberg som antagligen spelar DoW med komp 25 lika stabilt som Empire.

#3 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 16 mars 2006 - 11:24

1:a Patrik Svensson
2:a Stefan Salomonsson
3:a Henrik Eriksson

Man borde egentligen fixa så alla som tippar lägger en tia i en pott, den som vinner vinner potten smile.gif Ngn mer som är sugen?
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#4 Sonax

Sonax

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 142 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 11:35

1a Morgan Andersson
2a Dag Sonntag
3a Henrik Eriksson

Atlantoiderna brukar scora bra på RTO och sen brukar jag köra "Always bet on a winning horse" biggrin.gif
och så ...

4a Johan Thulin tongue.gif som bäste RTare

#5 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 12:21

ojoj måste nog tyvärr göra Steffo besviken, har lånat in lite glade guards för att ha en helt målad arme smile.gif
Att satsa på mig som 4-5 måste vara en fantastisk lågodsare smile.gif

1:a Patrik Svensson
2:a Mattias Kuldkepp
3:a Morgan Andersson

Tror också att Patrik tar hem det, eftersom arrangören inte satsade på Morgan så antar jag att han har för mjuk arme så det blir nog bara en tredjeplats för honom.

#6 Marshal

Marshal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 624 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 12:47

1. Dag Sonntag
2. Henrik Eriksson
3. Patrik Svensson

Har inte sett den mäktige Moog i aktion med Empire och man skall aldrig spela på en häst man inte sett. Mitt första val är Dag Sonntag. Best general på QFA senast, bättre komp än vanligt men detta borde inte hindra honom från att snitta sina vanlig 15p. Henrik Erikssons dubbla treeman arme kan vara en mardröm för många och hans tidigare framgångar visar ett djup i spelet. Patrik Svensson på tredje plats, detta enbart för att jag efter att ha sett DaGhault tärningsslag ständigt underskattar Dark Elf armeer.

Mattias Kuldkepp spelar sina brettonians vilka tidigare inte övertygat på RTO och Johan Tuhlin kommer visserligen med en målad arme men då han lånat in modeller kan man ju alltid hoppas på att målningsdomaren inte ger honom enhetlighetspoängen. På grund av missad enhetlighetspoäng kommer Johan att missa tredje platsen med 1p.

Min dark horse i sammanhanget är Mick Ehrs. Inte alltid i topp i battlepoints men med höga målningspoäng och sportmanship poäng kommer han att gå som en raket genom fältet när man sammanställer poängen.

#7 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 12:47

Det har mer att göra att Morgan inte är riktigt lika obeveklig med andra listor jämfört med hans gråskinn. Får väl äta upp det uttalandet.smile.gif

#8 Lord-Ritchkittar

Lord-Ritchkittar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 94 Inlägg:
  • Interests:Warhammer Fantasy

Postad 16 mars 2006 - 13:36

1. Patrik Svensson
2. Dag Sonntag
3. Henrik Eriksson

Min helt oprofessionella åsikt. Tror att Henriks armé kan överraska vilket ger honom en fördel, men är kanske ovan att spela med wood elves? Om han inte lyckas spela jämt så kniper nog Morgan Andersson tredje platsen.

#9 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 13:53

1. Stefan Salomonsson
2. Patrik Svensson
3. Hugo Svärd (måste ju tippa lite med hjärtat)

#10 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 14:01

1. Dag
2. Patrik
3. Steffo

Morgan inte med enbart då jag inte sett honom spela annat än orcer. Henrik har haft en liten svacka verkar det som och byter armé i tid o otid =)
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#11 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 015 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 14:12

1. Dag Sonntag
2. Patrik Svensson
3. Mick Ehrs

En tia låter bra men får väl ordnas på plats
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#12 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 14:20

Mitt första val är Dag Sonntag. Best general på QFA senast, bättre komp än vanligt men detta borde inte hindra honom från att snitta sina vanlig 15p.
Komp 8 laugh.gif

#13 Marshal

Marshal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 624 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 15:26

8 i komp är mer än Dag Sonntag brukar ha. Senast i Uppsala hade han fem om jag inte missminner mig.

#14 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 15:39

QUOTE (Marshal @ Mar 16 2006, 16:26 )
8 i komp är mer än Dag Sonntag brukar ha. Senast i Uppsala hade han fem om jag inte missminner mig.

Ni missförstår ju allt, det konstiga är inte att han har mer än i uppsala, vi har ju trotts allt en undre gräns på RTO. Det oväntade är att han har 1p mer än denna undre gräns tongue.gif

#15 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 16:57

QUOTE (petrus @ Mar 16 2006, 15:39 )
Ni missförstår ju allt, det konstiga är inte att han har mer än i uppsala, vi har ju trotts allt en undre gräns på RTO. Det oväntade är att han har 1p mer än denna undre gräns  tongue.gif

eller som dag sa när jag komenterade att en arme på qfa3 inte kunde ha så hög komp.
"den har hög komp, 11 tror jag" rolleyes.gif

1. patrik svensson
2. steffo
3. dag

#16 D.C.

D.C.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 17:21

Ey, kul att folk tror på mig thumb.gif
Tvivlar dock själv, ska spela en Lizardmenarme (då mina normala brets skulle hamna på minus i komp glare.gif ) som jag inte spelat på ett år eller två, så det tar nog en eller två matcher innan jag kommer i form. sad.gif
Möjligt att jag kommer någorlunda på generalsplaceringen, men inte på overall, även fast jag har faktiskt har skyhöga 8 i komp biggrin.gif (Tror det nästan är den första turnerningen på ett år som jag inte minimikompar)
Själv tror jag iaf stenhårt på henke, sen är ju alltid patrik giftig, och det skulle förvåna mig om inte Mogge lyckas knipsa åt sig en medaljplacering också...
Annars är det empire-spelarna som man aldrig vet hur det går för, men empire brukar ha svårt med scenariorna så jag tvivlar på att de tar sig hela vägen.
Sammanfattat alltså:
1. Henrik Eriksson
2. Patrik svensson
3. Morgan Andersson

#17 John Scott

John Scott

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 132 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 17:24

En smula godtycklig förutsägelse:
1 Patrik Svensson
2 Dag Sonntag
3 Morgan Andersson
Utökar listan med:
4 Mattias Kuldkepp
5 Henrik Eriksson
Första platsen till Patrik eftersom han kommer från Skåne och är en kul prick.
Lizardmen låter cheesigt, så det borde passa Dag bra smile.gif och ge han andraplatsen.
Morgan med Empire känns lite otippat, men dem goda vinner ju alltid...
När det gäller Mattias Kuldkepp så säger Jacob att han är bra och tippar honom på en tredjeplats, men det skulle ju innebära att Empire tappar en topp treplacering, och hur skulle det se ut?
Henrik Eriksson låter alltid bra på tungan.

#18 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 17:47

Sååå om man ska gå på folks förutsägelser så ska det se ut så här:

Patrik Svensson
Dag Sonntag
Stefan Salomonsson
Morgan Andersson
Henrik Eriksson
Mattias Kuldkepp
Hugo Svärd
Mick Ehrs
Johan Thulin

Ser ut som en mörk helg för hemmalaget :/

#19 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 18:34

Detta är verkligen en anledning att bita ihop och visa vem som är bäst. Jag har gjort mitt genom att avstå från att spela och nu ska ni göra det alla sanna svenska lag är bra på. Vara nederlagstippade och vinna.smile.gif

#20 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 16 mars 2006 - 18:56

Sätter lite press på Henke och tippar honom som etta (han presterar sämst under press biggrin.gif ).

Tror dessutom Petrus kommer få en smakstart i och med mötet med mig i första matchen. Tyvärr kommer det bara räcka till en tredjeplats i slutändan.

På andra plats tror jag Reidar ramlar in. Han kommer antagligen komma smygande underifrån och vinna sista matchen och ta ett rejält skutt uppåt.

1. Henke
2. Reidar
3. Johan

Därefter kommer det vara tätt, men Mick kommer ligga i topp och jag tror Davve försvarar sin femteplats eller näst intill. Själv placerar jag mig på en hedervärd tiondeplats - men kommer ha fem aproliga matcher - DET sätter jag en tia på wink.gif .

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar