Hoppa till innehåll

Foto

2400 Tomb Kings Komp10

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Abaddon

Abaddon

Newbie

• Members
  • Pip
  • 1 Inlägg:

Postad 29 juni 2012 - 17:02

Liche High Priest, Hierophant, Nehekhara, Level 4, Dispel Scroll 235p
Liche High Priest, Light, Level 4, Power Stone 230p

Tomb Prince, general, Armour of Destiny, great weapon 154p
Ramhotep the Visionary 110p

6 Chariots, standard bearer, musician, Banner of Eternal Flame 360p
11 Archers 66p
17 Archers, musician 112p
5 Horse Archers 70p
5 Horse Archers 70p

30 Tomb Guard, full command, Halberds, Banner of Swiftness 435p
6 Necropolis Knights, full command, 420p

Casket of Souls 135p

2397p, Komp 10,1

Hur tror ni den här listan skulle stå sig på komp10? Ville från början spela construct-heavy men det tyckte inte kompen om...

#2 Zulco

Zulco

Member

• Members
  • PipPip
  • 13 Inlägg:

Postad 06 juli 2012 - 03:54

hej!
personligen har jag aldrig haft nån framgång med 2 lvl 4 casters föredrar en lvl 4 och en lvl 1/2 alla på nekahara för fler movement spell mot shooting armys och större chans att få alla buffarna. dessutom kompar 2 lvl 4 väldigt mycket och man har ändå inte riktigt tillräkligt med power dice även med casket. skulle också fundera på att ta en vanlig tect ist för Ramhotep.

jag gillar ditt core. chariots är nice då dom faktiskt är ett core choice som e snabba och kan ha ihjäl saker. archers är underbara! skit bra på att ha ihjäl redirectors och annat som fuckar en chariots och tomb guards. dock föredrar jag att hålla core på minimum och skulle droppa en unit med horse archers.

6 necroknights i en unit känns för mig som en väldig massa points som inte gör så mycket mer nytta bara riders får supporting attacks och fortfarande bara 3 stomps. skulle antigen ta 2 units med 3 eller en unit med 4 eller om du har fler model till och med ta 2 units med 4!

casket är sjukt nice och imo ett måste i alla tk armer även då den kompar väldigt mycket!

#3 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 06 juli 2012 - 12:55

Vill du ha en hård lista på ca komp 10 så dumpa TG mot nått annat. Jag skulle nog ha lirat nåt sånthär...

Kung med fencers, 4+ward och tricksters.
lvl4 heiro med earthing rod.
lvl1, death
lvl1, death

6 Kärror: Musi, flagga.
6 Kärror: Musi, flagga.
29 Bågar: FC.
4 Snokar: FC.
4 Snokar: FC.
2 Slungor
1 Kista.

Du har en stabil skytte counter-charge lista som slår hårt, skjuter bort allt bös och dumpar templater på enheter samt magiar bort saker ganska bra med Ld10 Spiritleach. Du får in massor med roligt när du skippar TG-Stjärnan. :)
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar