Hoppa till innehåll

Foto

Armelistor På Turneringen

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
18 replies to this topic

#1 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 352 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 11:40

Alltid skoj läsa vad folk spelade med, kom 2a med denna listan på samma poäng som Kaj som vann, obesegrad genom turneringen med en del tur och en del otur.

Prince på örn
Greatweapon, 2+save mer reroll 4+ wrd

Level 3 magiker heavens
extra spell R2

level 2 magiker heavens
Välja spells (komet och thunderbolt) amuelette of light

BSB till fots
Reaverbow dragon armour

34 Lothren Seaguards FC
eldflagga

10 achers mus standard

2*5 Elleryan reavers mus

5 shadowwariors

1 Tiranoc chariot

15 Phoenix guards FC
banner of sorcery

3 örnar

1 boltare

Komp 14.7

Världens fegaste lista men den har funkat bra...

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#2 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 089 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 12:30

DoC-listan som vann turneringen:

Lord of change - Lore of Tz
Spell destroyer

Herlad of Tzeentch - Lore of Death
Flying Horror, Master of Sorcery

Herald of Khorne BSB
Armour of Khorne

Herald of Khorne
Armour of Khorne

26 Bloodletters
FC

21 Bloodletters
FC

5 Furies

5 Seekers

3 Screamers

4 Beasts of Nurgle

5 Flamers
Champion

Komp: 10.0
Pts: 2399

Hade aldrig spelat listan innan turneringen så jag var lite osäker på vad jag verkligen kunde förvänta mig av den.
Var riktigt kul att lira Demoner då de skiljer sig markant från Dark Elves. Hade fem riktigt sköna matcher mot riktigt trevliga motståndare!
Vill såhär i förbifarten nämna två saker:

1. Dennis... Vad ska man säga? Oflyt var ett tema genom hela matchen för mig (och blev bara värre och värre ju längre matchen gick), men läget var ändå under kontroll. Jag hade dig tryckt i ett hörn med båda Letter-blocken och beastsen som stod och stirrade på dig. En 14-6 var i min hand då jag bara tappat 280 pts innan tur 6! Men... sista turen misslyckas mina 2 kvarvarande beasts of Nurgle med att göra mer än 1 wound på Lotherns Seaguards och poppar därför Precis.
OCH jag spränger min LoC! 1000 pts till Dennis, som därmed vinner matchen med 13 - 7 istället. O.O
Maken till jävlighet får man leta efter och JÄVLAR vad arg jag var, det kändes så oförtjänt! But shit happens...
Men samtidigt var det väldigt kul att Dennis lista fick fortsätta förbli obesegrad (med en sjukt tråkig dock sjukt cool lista) och det var en kul match!

2. Axel Andersson som jag mötte i sista matchen med en DE-lista som jag på förhand trodde att jag skulle mosa. Well, det visade sig att det inte skulle bli riktigt så lätt. Maken till aggressivt spel får man leta efter och jag fick en rejäl kalldusch av hur han skötte listan (som innehöll typ ALLA element som jag undviker med DE) och jag blev utspelad i början. Tack för det Axel, jag lärde mig en del!

Och angående listor med hög komp och som bara står i hörn så säger jag bara: Blääää!!! Så jävla tråkiga! ^^

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#3 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 13:06

Ser ut att vara en avoidance lista som heter duga det där (HE), många snabba element som kan hålla sig undan :P. Tjusig demonlista också som fått in mycket smaskigt på komp 10 :), ser läskig ut.
Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#4 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 16:15

Lords (598 pts)
Arch Lector of Sigmar @ 273.0 Pts
General; Shield
Shrieking Blade
Dawn Armour
War Altar

Kurt Helborg, Reiksmarshall Captain @ 325.0 Pts

Heroes ( 537 pts)
Captain @ 147.0 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Charmed Shield
Sword of Might
The Other Tricksters Shard
Opal Amulet

Captain @ 125.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Dragonhelm
Biting Blade

Battle Wizard of the Light Order @ 100.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Light

Battle Wizard of the Light Order @ 100.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Light

Master Engineer @ 65.0 Pts

Core (600pts)
30 Flagellant Warbands (Core) @ 310.0 Pts
Prophet of Doom

19 Crossbowmen @ 157.0 Pts
Marksman

16 Handgunners @ 133.0 Pts
Marksman

Special (665 pts)
10 Reiksguard Knights of the inner circle @ 315.0 Pts
Full Command
Banner of Swiftness

2 Mortar
2 Great Cannon

Total Army Cost: 2400.0
Komp 10.0

Listan som jag kom fyra med funkade ganska bra men jag fick ibland problem pga de väldigt hårda terrängreglerna då det var så väldigt lätt och gömma sig för mina kanoner. Kurt Helborg är ganska nasty och jag fick nog aldrig användning för hans stubborn då jag aldrig förlorade en närstrid när han levde. Nackdelen är väl att han är ganska lätt att ha ihjäl. Dubbla light2or och ett altare räckte väldigt långt och jag fick oftast in det jag ville.
Det är dock lite småtråkigt att spela med så mycket war machines och jag kan känna viss sympati för mina motståndare så det blir nog att ställa kanonerna på hyllan ett tag. Är ju kul med riddare och flagelants dock. Hade en ensam flagelant som dödade dynes general :)

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#5 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 177 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 17:14

Här kommer listan som kom sjua, enda VC-listan på turneringen.

Vampire Lord lvl1 Death
Hellsteed, shield, heavy armour
enchanted shield
Ogre blade (+2 styrka)
Talisman of preservation (4+ ward)
Quickblood (ASF) och aura of dark majesty (-1 ld inom 6", glömde bort den genom hela turneringen :(.. )

Vampire lvl1 shadow
Hellsteed, heavy armour, shield, lans
Dragonhelm, dawnstone (2+ reroll)
Quickblood

Necromancer lvl2 Vampire
General, Book of Arkhan (bound Vanhels)

Necromancer lvl2 Vampire
Rod of flaming death

2x30 ghouls m ghast

20 zombies m musiker o standard (bunker. började som 20, slutade ofta som 40+, var aldrig i combat)

2x5 dire wolves

2 Fell bats

2x1 Spirit Hosts

3 Vargheists

1 Corpsecart

1 Varghulf (Gurra)

1 Terrorgheist (Roger)

Roliga fakta:
Komp 13.3
Heter "Dead goes Faster"
7 modeller av 109 från Warhammer Fantasy, resten från LotR
Vamp-lorden dog i alla matcher utom en. Blev ihjäl-dwellad tur 1 i match 1. (inte general dock)
Lill vampen dog i alla utom 2 (i sista rundan, oftast)
Dog med en necromancer endast en gång, när han fick charga ett block saurus cav+ oldblood...
Mötte listor med hårt block+buss i 4 av 5 matcher.
Dödade fler zombies själv än alla motståndare kombinerat.
Svalde totalt 8 misscasts utan att tappa en magiker.
Dödade i en match, med magi, 24 Savage orc Big uns och en shaman med 4+ ward mot magi.

Funkade generellt bra och mötte trevligt folk. Tärningarna var inte med mig så mycket och fick lite halvtaskiga matchups, men det gick att lösa, då listan var mobil och hade en del trick att dra fram. Slapp dock Lore of Death och Warmachines (nästan), vilket var skönt.
Dock har jag sällan varit med om att så många vampyrer har dött av musikanter. Det är det absolut bästa vapnet mot Undead, sätt en tuta på era grabbar så är de vampyr-säkra^^
"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#6 Ahol

Ahol

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 138 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 17:22

Komp 10 DE lista som slutade på 6e plats

Supreme Sorceress - lvl 4 Shadow, Talisman of Preservation, Dispel Scroll, Lifetaker

Master - Ring of Hotek, Dragonhelm, Potion of foolhardiness, Manticore

Death Hag - Bsb, Cauldron

30 Corsairs - Sea Serpent Standard, Handbows

22 Dark Elf Warriors

9 Dark Riders - Rptr Crossbow

5 Harpies

17 Black Guard - Ruby Ring of Ruin

17 Har Ganeth Executioners

War Hydra

Nyckeln till min framgång den här gången stavas nog lite flyt och total avsaknad av oflyt :)
Magin blev inte riktigt så inflytande som jag hade trott då det enda som gick igenom var tre pits(som alla träffade) och ett gäng miasmor
Mastern lyckades i stort sett enbart med bedriften att orsaka en miscast, agera nåldyna men överlevde ändå 3 av matcherna(manticoren endast 1)
resten funkade ungefär som väntat utom corsairs som i de flesta matcherna aldrig kom fram till nåt saftigt, då jag antingen deployade bort dem eller så failade de för många frenzy test. Handbows lönade sig dock genom en död WE lord iaf.

Hade annars en riktigt trevligt tillställning med många spännande matcher och kommer gärna tillbaka nästa år.

#7 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 710 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 17:35

Här kommer listan som kom sjua, enda VC-listan på turneringen.

Vampire Lord lvl1 Death
Hellsteed, shield, heavy armour
enchanted shield
Ogre blade (+2 styrka)
Talisman of preservation (4+ ward)
Quickblood (ASF) och aura of dark majesty (-1 ld inom 6", glömde bort den genom hela turneringen :(.. )

Vampire lvl1 shadow
Hellsteed, heavy armour, shield, lans
Dragonhelm, dawnstone (2+ reroll)
Quickblood

Necromancer lvl2 Vampire
General, Book of Arkhan (bound Vanhels)

Necromancer lvl2 Vampire
Rod of flaming death

2x30 ghouls m ghast

20 zombies m musiker o standard (bunker. började som 20, slutade ofta som 40+, var aldrig i combat)

2x5 dire wolves

2 Fell bats

2x1 Spirit Hosts

3 Vargheists

1 Corpsecart

1 Varghulf (Gurra)

1 Terrorgheist (Roger)

Roliga fakta:
Komp 13.3
Heter "Dead goes Faster"
7 modeller av 109 från Warhammer Fantasy, resten från LotR
Vamp-lorden dog i alla matcher utom en. Blev ihjäl-dwellad tur 1 i match 1. (inte general dock)
Lill vampen dog i alla utom 2 (i sista rundan, oftast)
Dog med en necromancer endast en gång, när han fick charga ett block saurus cav+ oldblood...
Mötte listor med hårt block+buss i 4 av 5 matcher.
Dödade fler zombies själv än alla motståndare kombinerat.
Svalde totalt 8 misscasts utan att tappa en magiker.
Dödade i en match, med magi, 24 Savage orc Big uns och en shaman med 4+ ward mot magi.

Funkade generellt bra och mötte trevligt folk. Tärningarna var inte med mig så mycket och fick lite halvtaskiga matchups, men det gick att lösa, då listan var mobil och hade en del trick att dra fram. Slapp dock Lore of Death och Warmachines (nästan), vilket var skönt.
Dock har jag sällan varit med om att så många vampyrer har dött av musikanter. Det är det absolut bästa vapnet mot Undead, sätt en tuta på era grabbar så är de vampyr-säkra^^

Cool lista...förutom att den är olaglig med fel lore på lorden ;)

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#8 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 442 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 17:39

Börja inte med det där nu. :P

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#9 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 17:47

Vampire Lord lvl1 Death

...

Necromancer lvl2 Vampire
General...

Så den här tolkningen av VC-generalreglerna gick hem alltså. Intressant.

Edit: ninjad på dass.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#10 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 014 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 18:15

Ja och det rulade jag i förväg.
End of story!
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#11 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 18:21

Tufft. Den andra tolkningen som kom fram under diskussionen tidigare - att ha en lord med en annan lore, genom forbidden lore, än vampire som general - hur skulle du ställa dig till den? Det skulle vara kul att veta vad som kan anses accepterat hos åtminstone vissa arrangörer.

Edit: fast det är klart, de två tolkningarna är väl knappast kompatibla under en och samma turnering, så du behöver inte svara.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#12 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 014 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 18:36

Man kunde gjort så men jag rulade att den omvägen inte är nödvändig att tas då det finns en hereo i armén som möter kraven för att bli general.
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#13 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 18:42

Tänkte mest om man ändå ville ha lorden som genera, fast med annan lorel. Men kul att se att det finns möjliga öppningar i tolkningen.

#14 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 177 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 18:48

Den här tråden är om listor, regelfrågor kan tas nån annastans. Jag fick den regelfrågan rulad i förväg som sagt. Det var lite därför jag glömde bort min andra gift på lorden, han hade från början forbidden lore men jag fick snällt nog byta.
"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#15 Kristian.K

Kristian.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 507 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 20:00

Cool empire-lista PetterL! Hur tyckte du att knightbussen fungerade?? ingen rubber-lance-syndrome hoppas jag? :D kul att Kurt också fick vara med!

Förening: Timewarp Eskilstuna
Spelar: DoC, High elves, Wood elves, Ogre Kingdoms, Orcs & Goblins, Beastmen, Dwarfs

#16 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 21:14

Den fungerade utmärkt. Kurt, bsb + light ger ju dem det som krävs för att dom ska bli riktigt farliga. Planen var från början att diskret lägga time warp på dem runda 1, skjuta ut lite diverters och plocka bort lite ranker med mortars, och sen charga och förhoppningsvis breaka mitt utvalda mål runda två men oftast hade jag svaga magifaser inledningsvis och det prioriterades bort eller att det inte behövdes. Deras största bedrift var nog att ge vissa motståndare kalla fötter och de klarade inte av att avancera mot mina linjer och så sköt jag ut dom istället.

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#17 Mike Boll

Mike Boll

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 548 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 21:28

Komp 10.8 Högalver. Kom nia vilket jag är väldigt nöjd med då det var min andra turnering. Hade dock lite flyt då jag jag bara spelade mot en armé med krigsmaskiner vilket jag var orolig för på förhand. Gick också fint att spela utan BSB då jag hade ld 10 från AM i WL-blocket. Brände bara ett viktigt ld slag på hela turneringen.

Archmage, silver wand, robe och talisman (life)
Mage, annulian crystal (death)

16 archers, musikant och eldflagga
12 archers, musikant
30 spjutalver, musikant och flagga

17 Swordmasters, banner of balance, ironcurse icon
17 White lions, discipline och skeinsilver
10 Phoenix guards med banner of sorcery
6 dragon princes med musikant och champ med amulet of light

eagle
eagle
eagle
eagle
Mikael Magnusson

Förening: Ylva
Arméer: High elves, Lizardmen, Daemons of chaos

#18 Kristian.K

Kristian.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 507 Inlägg:

Postad 19 mars 2012 - 22:11

Den fungerade utmärkt. Kurt, bsb + light ger ju dem det som krävs för att dom ska bli riktigt farliga. Planen var från början att diskret lägga time warp på dem runda 1, skjuta ut lite diverters och plocka bort lite ranker med mortars, och sen charga och förhoppningsvis breaka mitt utvalda mål runda två men oftast hade jag svaga magifaser inledningsvis och det prioriterades bort eller att det inte behövdes. Deras största bedrift var nog att ge vissa motståndare kalla fötter och de klarade inte av att avancera mot mina linjer och så sköt jag ut dom istället.

Inte illa alls faktiskt! Har länge haft funderingar på hur man får knighbussen att fungera, verkar som du hittat en bra lösning där :) Måste ta och testa litan nångång :D

Förening: Timewarp Eskilstuna
Spelar: DoC, High elves, Wood elves, Ogre Kingdoms, Orcs & Goblins, Beastmen, Dwarfs

#19 A Andersson

A Andersson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 146 Inlägg:

Postad 20 mars 2012 - 18:54

Den ovan omtalade darkelf listan som endast Kaj vann över. Hade dock riktigt mycket tur i fjärde matchen mot Teds ogres han borde nog minst vunnit 13-7 om tärningarna rullat statistiskt. Minst... :P

Dreadlord, black dragon. Dennis slutsats var helt rätt... Det funkar Inte!

Couldron bsb

Sorceress lv metall, safe mot steam tank och liknande.

2x5 vanilla darkriders

22warriors full command

22 x bows full command

12 knights max kittade

30 exis fullcommand.

Blev en 12 plats efter att förlorat en 4-16 mot kajs demoner i sista matchen. Det handlade om att skapa anfalls zoner med exis och knightsen mot motståndarens block, när väl draken var på plats kombo chargade allt och slaktade förhoppnings vis fedt med poäng! reforma och sen ge sig på lite support element som var kvar. :P
Problemet var att så mycket hängde på draken. Om den dog eller inte kunde ta sig dit den ville (villket var det som hände mot Ted, Kaj och halvt oscar) var det kört! Ett tärnings slag från förlust eller lika är inte okej... Tack iallafall för riktigt trevlig helg!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar