Hoppa till innehåll

Foto

Ogre Kingdoms

• Please log in to reply
205 replies to this topic

#201 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 22 december 2014 - 13:26

Snacka om att missa poängen...

Jag: Ogres är kass för det går inte räkna med att de vinner knappt mot archers.
Nån: Det gör de visst
Jag: de vinner i snitt och på vissa storlekar men mindre enheter och om man slår lite dåligt så torskar man.
Nån: men det är bara snitt som räknas.
Jag: Nej, det är chansen att misslyckas (Risk vs reward) som räknas. Om jag vinner i snitt men gar 30% chans att förlora är det kass.
Nån: det är ju samma chans..
Jag: Nej 3+Rr har en lägre chans att flunka totalt (godtyckligt definierat som att slå 2 under snitt)
Nån: random statement utan grund om spridningen
Jag: beräkning av faktisk sannolikhetsfördelning

Detta har alltså inget att göra med OKs chanser mot alver som helhet..

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#202 PeZa

PeZa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 826 Inlägg:

Postad 22 december 2014 - 13:43

Största felet med ogres är bristen på variation! De hade behövt en update med lite nya enheter så det blir lite variation typ. Några variationer på gnoblars, archers, wolfriders, scouter?!

Men jag tycker ogres börjar närma sig rätt i mallen. Har kompat massor för hårt på fel ställen men det börjar komma på rätt nivå. Tycker dock fortfarande att Mfs är för dyra och då speciellt om man vill köra 2st 2or

Per Barkestam
HYMS
Ogre Kingdoms

High Elves (under uppbyggnad)

#203 Painted

Painted

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 Inlägg:

Postad 10 februari 2015 - 10:04

Hi all :)

I was wondering, is anyone still using scouting Maneaters? Since the price got changed to -3 per model 

and with just -1 per model for stubborn and/or poison i never used them once. The games I play are usually 

scored around 10 or 15. It seems to me they might be a bit overcomped so I would like the penalty to change

to -2.

Anyone else thinks the same?

#204 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 445 Inlägg:

Postad 10 februari 2015 - 10:27

The -3 for scout is supposed to be per unit, not model. I looked in the document and I can see why the confusion, will make it clearer in next update.

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#205 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 10 februari 2015 - 11:14

I use them :) A unit of 10 with 5 xhw and 5 GW, scout, swiftstride and movement banner makes for one hell of a glass cannon :D 

Played mainly for the facial expression of your opponent when you deploy them, autoloses to most elves though.. but you have to take something to fill up the points once you'ce built your gutstar, right? ;)

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#206 Painted

Painted

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 Inlägg:

Postad 10 februari 2015 - 11:26

The -3 for scout is supposed to be per unit, not model. I looked in the document and I can see why the confusion, will make it clearer in next update.

Oh...well, I see now that I have missed the "-2 per unit" at Sniper as well. Reading is hard. :)

I used to use a unit of 6 with scout+poison with brace of handguns all the time with the banner of reroll 1 leadership test and it did really well against everything. I'm gonna enlarge it to 8 now :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar