Hoppa till innehåll

Foto

RTO info

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
68 replies to this topic

#61 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 16 april 2005 - 03:24

Nå, låt oss säga så här. Idén jag hade var följande: Man tar E4 in i stockholm norrifrån, åker ner på klarastrandvägen. Därefter höger upp på bron vid tingsrätten och åker rakt fram till torget. Har jag fuskat nånstans?

#62 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 16 april 2005 - 10:22

Det verkar alldeles för enkelt blink.gif Ska vi inte ta en tur runt slottet, genom gamla stan, runt Heron City och över klarabergsviadukten för att komma rätt? Du är alldeles för optimistisk DGoE..

#63 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 16 april 2005 - 10:28

för att göra det enkelt för oss så kan vi ju hyra slottet (alternativt heon city) och ha turneringen där, tänk vilka komplikationer som skulle undvikas... wink.gif
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#64 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 16 april 2005 - 11:03

QUOTE (Dakoth @ Apr 16 2005, 11:22 )
Det verkar alldeles för enkelt  blink.gif Ska vi inte ta en tur runt slottet, genom gamla stan, runt Heron City och över klarabergsviadukten för att komma rätt? Du är alldeles för optimistisk DGoE..

Ähh, minns sydcon när vi på småvägar skulle trassla oss igenom de förbannade skogarna öster om båstad. Det gick det med thumb.gif Trots att jag redan vid ljungby ville att vi skulle ta av mot halmstad smile.gif

Allvarligt talat, vägen ser på kartan ut att vara så enkel som jag just sade. Jag tror att enda svårigheten (förutom vägtullar, enkelriktningar, miljöpartister -enbart sådana som anser att bilar inte borde vara tillåtna, märk väl-, fotbollshuliganer och andra dumheter) blir att ta oss över rätt bro. Kan vi få veta ett namn på bron eller annat kännetecken borde vi klara oss rätt bra. På sin höjd genar vi över sundsvall thumb.gif

#65 Drottningmodern

Drottningmodern

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 40 Inlägg:

Postad 16 april 2005 - 18:01

Parkeringsplatser kring Kungsholms torg brukar inte vara några problem under helgerna. Och då är det gratis. Längs med Norrmälarstrand finns det alltid p-platser, med det kostar 60:- dygnet.

Efter Eugeniatunneln E4 avfarten mot Södermalm/Centrum, upp på Klarastrandsleden. Från Klarastrandsleden skall ni ta av vid tredje möjliga högersväng (mot stadshuset/tegelbacken), sen ta första till höger igen mot stadshuset, åka över Stadshusbron och fortsätta rakt fram på Hantverkargatan. Jag tror att det borde vara den femte möjliga vänstersvängen från Hantverksgatan som är Kungsholms torg, men inte helt säker här. Tror att det ligger en Föreningssparbank vid korsningen Hantverksgatan - Kungsholms torg. Jag ska försöka kolla detta under veckan, jag lägger in eventuella rättningar i denna tråd då.

Värt att nämna är att Kungsholms torg inte alls ser ut som ett torg, snarare som en allé eller liknande, så att man inte letar efter ett sådant.

Hoppas denna info hjälper något, är inget vidare på att ge vägbeskrivningar.

#66 Drottningmodern

Drottningmodern

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 40 Inlägg:

Postad 16 april 2005 - 18:08

Insåg just att jag skrev vad DGoe hade skrivit (om man tar bort tingsrätten, mig veterligen ligger den inte längs med rutten), så ni lär nog inte ha några problem att hitta.

#67 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 17 april 2005 - 01:32

http://kartor.eniro....mbols=&ax=&pis=

Skulle du kunna ta en titt på denna?

För att minska antalet svängar (och därmed antalet chanser att göra fel) vore det önskvärt att ta en så "stel" väg som möjligt, även om det innebär några hundra meter längre sträcka.

Som det ser ut så skulle det gå att vänta på att vi når bron där vid tingsrätten, och sedan kunna köra rakt ner i "allén"

Eller har jag fel?

#68 Drottningmodern

Drottningmodern

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 40 Inlägg:

Postad 17 april 2005 - 11:44

Aah, nu vet förstår jag hur du tänker. Jag är ganska så säker på att den bron går över Klarastrandsleden, enda sättet att komma upp på den är från Torsgatan. Stadshusbron är första avfarten från klarastrand till kungsholmen (den avfarten är dock den sista i en grupp av tre avfarter från klarastrand)

Men om det kör ihop sig så ring när ni är på Klarastrandsleden, så ska vi nog tillsammans lösa det hela.

#69 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 18 april 2005 - 01:32

Vägbeskrivningen får DGoE sköta, men jag har lagt in ditt nummer i mobilen i alla fall. Så om du vill kan du edita borta den får din post så slipper du ligga ut med det till allmän beskådan. Alltid skönt med någon att ringa om man råkar kasta ut kartläsaren efter att denne tappat sig biggrin.gif

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar