Hoppa till innehåll

Foto

Wood Elf

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
179 replies to this topic

#41 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 27 maj 2012 - 19:20

Det tycker inte vi. Vid 40 är smärtgränsen verkligen nådd.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#42 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 27 maj 2012 - 19:38

Det tycker inte vi. Vid 40 är smärtgränsen verkligen nådd.

Jag måste få försöka i alla fall, även om ni har rätt om det :P
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#43 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 443 Inlägg:

Postad 03 juni 2012 - 09:34

Första posten uppdaterad med senaste ändringarna

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#44 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 672 Inlägg:

Postad 06 juni 2012 - 22:09

Till nästa uppdatering så tror jag att man kanske skulle kunna sänka kompen på en cluster of radiance från -7 till -5 utan större problem. Just nu kompar den ju lika mycket som en scroll och för att ta den måste man vara Treeman ancient eller Branchwraith.
Don't play with fire, play with trees!

#45 Zack

Zack

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 900 Inlägg:

Postad 06 juni 2012 - 23:36

Till nästa uppdatering så tror jag att man kanske skulle kunna sänka kompen på en cluster of radiance från -7 till -5 utan större problem. Just nu kompar den ju lika mycket som en scroll och för att ta den måste man vara Treeman ancient eller Branchwraith.

Mm det har jag påpekat sen kompmall 1.1 :D

Sen tycker jag även Wand of the Wych elm är väldigt dyr, rent kompmässigt. Visst det är ett bra item i grund men om gör en djupare analys av enbart Wood Elves så är det är lite mer komplicerat. Eftersom hero magikerna är både dyra och dåliga för WE är det sällan man spelar fler än en magiker, vilket gör att man får offra väldigt mycket för att få in den i arméen. Om det förutom detta är ett item som kompar väldigt hårt så känns man nästan lite dubbelt bestraffad. Precis som i fallet med Cluster of Radiance.
/Sebastian Berg - HYMS

"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."

#46 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 30 augusti 2012 - 13:08

+2 för waywatchers behöver tas bort. Man skall nog även få -2 för andra enheten. Skytte skirmishers till fots bör ha extra minus efter andra enheten. Scouts behöver mängd minus för enheter så man inte kan köpa gratis komp med större enheter som bara flyr från allt de ser och aldrig släpper poäng.

Om ni ändra EG ruleingen bör mountade hjältar ha -2 för att de blir EG och ge ett generiskt -4 för andra flyg hjälten, -8 för tredje.

Ta bort kombo minusen för Life och TK/TM(framförallt på TM och mutipla TM). I övrigt bör TK kompen lättas upp lite då de verkligen är värdelösa i enheter under 6+.

#47 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 30 augusti 2012 - 13:29

Låter som bra synpunkter allihop.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#48 Arclight79

Arclight79

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 201 Inlägg:

Postad 23 oktober 2012 - 19:39

Lustig fråga, om man har glade guard scouts. Får man då 3 minus för deras komp?
1. För antal
2. För scouts
3. Och om man går över 32 i armen?

#49 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 443 Inlägg:

Postad 23 oktober 2012 - 19:48

Lustig fråga, om man har glade guard scouts. Får man då 3 minus för deras komp?
1. För antal
2. För scouts
3. Och om man går över 32 i armen?

Glade guards som uppgraderas till scouts har sin egen entry som de följer, och går således inte in under vanliga glade guards längre. Så bara -3 per unit, och inget extra för efter 32.

Kan förtydliga i nästa version.

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)

#50 Arclight79

Arclight79

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 201 Inlägg:

Postad 24 oktober 2012 - 03:09

Bara jag som antog dom hörde ihop pga namnet och meningen "in the army". Men är ju logiskt då det saknas kostnad på 5-9 :-)

#51 Ratatatata

Ratatatata

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 297 Inlägg:

Postad 12 december 2012 - 22:07

Nu är ju inte detta något ni ändrat i denna beta- version men när kompen ändå är uppe för diskussion: jag tycker att wild riders ligger lite högt. Allt är väl relativt med en startkomp på -5 men det är fortfarande högre än t.ex. Centigors eller Maurader horsemen vilket båda två är bättre alternativ (än wild riders alltså. På många andra sätt är de ruskigt dåliga)

Nu ligger kompen på

Wild Riders
5-6 -5
7-9 -7
10+ -9
Each Wild Rider after 12 -2

Each Wild Rider after 18 additional -8

Jag kan tycka att en rimlig variant vore något i stil med

Wild Riders
5-6 -3
7-9 -5 '
10+ -7
Each Wild Rider after 12 -3

Daniel Terdell, Föreningen Ylva

Wood elves, Tomb Kings

#52 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 443 Inlägg:

Postad 13 december 2012 - 22:00

Uppdaterat första posten med ny mall.

Erik Aronson

#53 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 16 december 2012 - 12:41

Oj vad billigt det blev. Min drake + 2 trädmän gick från 15,2 till 17 över en natt.

Jag tror att ni lättade lite väl mycket. Kompen för trädmän och draken låg bra till. Det var egentligen bara kombominuset för Life som jag tyckte låg fel och behövde slopas. Nu får man in väldigt mycket för väldigt lite.

Nu vet jag inte om ni har lättat TK annat än att tagit bort Life minuset, eftersom TK är kass så kör jag ju inte med dem, men de ligger nog ganska bra där de är just nu. Jag ser dock gärna att ni höjer upp Draken och Trädmännen igen till nästa patch.

#54 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 16 december 2012 - 12:59

Oj vad billigt det blev. Min drake + 2 trädmän gick från 15,2 till 17 över en natt.

Jag tror att ni lättade lite väl mycket. Kompen för trädmän och draken låg bra till. Det var egentligen bara kombominuset för Life som jag tyckte låg fel och behövde slopas. Nu får man in väldigt mycket för väldigt lite.

Nu vet jag inte om ni har lättat TK annat än att tagit bort Life minuset, eftersom TK är kass så kör jag ju inte med dem, men de ligger nog ganska bra där de är just nu. Jag ser dock gärna att ni höjer upp Draken och Trädmännen igen till nästa patch.

Bra att du påpekar sånt. Det vi kännde var dock att WE inte har sett speciellt mycket turneringsspel på sistonde, och när man väl sett dom har det bara varit avoidence+skytte. Kanoner har också blivit vanligare. Du får väl helt enkelt dominera lite med dom ;)

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#55 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 16 december 2012 - 13:13

Haha, om det är så att krigsmaskiner är släppta lite och vanligare över lag så förstår jag att ni sänker dem lite. Jag får återkomma med mer tankar efter Slätta. Jag vet inte hur represenativt min GothCon vinst var i våras med Drake, TK och TM när de hade oändligt höga kullar. Men listan funkar hyfsat så länge men inte springer in i fel armé. dvs skytte orker, defensiva Empire eller Dvärgar.

#56 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 672 Inlägg:

Postad 19 december 2012 - 02:23

Jippiii mera combat till folket!

Min Big Guy lista ökar också i komp fårn ca. 15 till 17, vilket såklart är trevligt, men jag tyckte nog att den låg rätt okej, även om den kankse inte är "maxad" som andra arméer kan göra. Jag kan tänka mig att man återinför det jätte gamla minuset för kombinationen av 2 trädmän och en drake. Säg -15 för det genom att baka in draken i extra minuset för 3 trädmän. Visserligen får man inte in en lvl 4 (life) då, så det tåls att tänka på. En sån lista är inte optimal, men den kan verkligen ställa till det för många motståndare som inte klarar av monstren, vilket dock de flesta gör på något sätt. Personligen gillar jag att ni uppmuntrar fler till att köra annat än avoidence listor/skyttelistor.
Intressant mini-ändring på spellweavers.
Don't play with fire, play with trees!

#57 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 19 december 2012 - 09:33

Tror vi spelar ganska sjyssta listor på 17 Simon, men med de nya ändringar så kan man ju trycka in 40~50 GG i support till resten av listan istället för att köra med dubbla singers och lite extra bös. Då slutar man plötsligt på comp 14-15 med massor med GG och 3 stora monster samt tillräckligt med support till dom.

Tycker att det är lite för snällt över lag och tror att ditt förslag om att Draken kan vara med i det eskalerande Trädmans minuset. Då kostar det extra -15 om man kör med 3 st och det känns rimmligt med de ändringar som är gjorda i denna uppdatering.

#58 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 19 december 2012 - 09:51

Tror vi spelar ganska sjyssta listor på 17 Simon, men med de nya ändringar så kan man ju trycka in 40~50 GG i support till resten av listan istället för att köra med dubbla singers och lite extra bös. Då slutar man plötsligt på comp 14-15 med massor med GG och 3 stora monster samt tillräckligt med support till dom.

Tycker att det är lite för snällt över lag och tror att ditt förslag om att Draken kan vara med i det eskalerande Trädmans minuset. Då kostar det extra -15 om man kör med 3 st och det känns rimmligt med de ändringar som är gjorda i denna uppdatering.

Det låter som en bra lösning.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#59 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 443 Inlägg:

Postad 16 februari 2013 - 08:42

Ny mall i första posten, v1.7.0

Erik Aronson

#60 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 25 februari 2013 - 10:39

Hail of doom minuset måste verkligen bort. Det är ett one use item, och det är galet random. Utöver det så sitter det på en kille som inte har nått skydd över huvud taget. Ser man till minuset för andra listor så får ju ex HE inget minus för en Reaver bow som gör mer skada över matchen. En Manstar assasin kostar mindr än en noble med Hail, en lifetaker(som kan sitte på en magiker) kostar mindre och gör samma eller mer skada under 6 rundor.

Jag har svårt att se att en Hail borde kosta mer än -3, om änns det då den gimpar killen som har den mot snipes och närstrid!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar