Hoppa till innehåll

Foto

Island Insanity Invitational Vi (2012)

Ålandsturneringen IT IS ON!

• Please log in to reply
90 replies to this topic

#21 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 340 Inlägg:

Postad 09 mars 2012 - 15:23

Min plan är att bo i judohallen med alla finnar :) Var sjukt kul förra året...

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#22 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 09 mars 2012 - 15:47

Opsis, ja det glömde jag ju slänga ut ja.
Har uppdaterat med turneringsinfo på hemsidan.
Har haft lite att stå i på "jobbet" så jag glömde sätta något här, eller jag menar vi testar hur vakna ni är.. Vi väntar fortfarande på att bekräfta lokalen. Men tidpunkten är iaf fastslagen.
Länken är den som Tobias postade tidigare. Eller klicka här...

Jag kan iofs bekräfta att det kommer folk från Tammerfors, om alla/samma som ifjol kommer vet jag inte men SOTAKONE (Krigsmaskinen på svenska) har iaf lovat att representera. För dem som inte varit hos oss är detta riktigt sköna killar. Warhammer så som vi gillar den med en rejäl portion humor.

För övrigt för de som är turnerings/regelbesatta... en del gamlisar har uttryckt visst missnöje med centrala WH regler. Det kan hända att vi inför massor av dumma husregler (mera än vi brukar ha menar jag). Ev nån sorts begränsning av storspellarna eller nån sorts begränsning på att kasta 6 tärningar och hoppas på det bästa. Jag myntade nyligen uttrycket Pensionärshammer. För dem som inte spelar så ofta. ;)
Förslag mottages i detta skede.

#23 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 09 mars 2012 - 15:51

Ja, inte har jag sett någon info på mailen iallafall... Men jag är glad ändå, trots ensam och bortglömd.

Vi tänkte boka på park alandia i år igen - nära spellokalen och helt okej ställe.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#24 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 09 mars 2012 - 16:00

Förutsatt att spellokalen blir nära förra årets. :P

ÉDIT: Å andra sidan, det är Åland vi snackar om. Det mesta lär väl vara nära...
Postad bild

#25 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 09 mars 2012 - 16:21

Det är lite Catch 22 på det hela. OM vi visste ungefär hur många som tänker komma så skulle vi veta vilken lokal som krävs (och vi kunde ha råd till). Just nu så tippar vi väl på en 25-30 pers max. Det var 27 ifjol, en del vet vi faller bort så det beror på hur många till vi kan räkna med.
Vi kräver inga bindande boknignar och tar inte betalt iförväg så man kan alltid backa ur. Hur bra ursäkt man sen har påverakr hur länge vi mobbar den som ballar ur. Så om ni är relativt säkra så hör av er. Till mig eller Igge (det finns kontakt uppgifter på vår hemsida)

So far vet jag att:
Tobias kommer, bröllop elller inte!
Dennis P är absolut med
Jacob kommer också
Åtminstone 3-4 från Åbo (Gustav, John & Antti är väl i princip säkra och ajg pratade med en till som också gärna ville)
Ev. mera Åbobor beroende på om de kunde bete sig ifjol eller inte
Tammerforsare en 5st eller så
Om vi lyckas skaka fram 2-3 ålänningar får vi vara glada, dessutom vet vi inte om tänker bjuda latmasarna som inte orkar måla ihop till VÅR EGEN ÅRLIGA turnering
Ett dussin vagt intresserade på olika sidor om Östersjön.

Angående lokal så blir det antingen samma ställer eller rent av på Park, vi jobbar på det, men vissa oförsiktiga uttalanden i pressen ledde till att turneringsarbetet haltade en hel del den senaste tiden. Oavsett var så blir det 1) på bekvämt gång avstånd eller 2) vi skjutsar er dit om det överstiger den på Åland godtagna 1km gränsen för "faaan, vad långt vi tar bilen".

#26 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 012 Inlägg:

Postad 09 mars 2012 - 17:10

Jag tänkte åka i år och än så länge verkar inget krocka med det.
/Björn Ericson
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#27 HarryMason

HarryMason

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 209 Inlägg:

Postad 09 mars 2012 - 22:40

Hmmm, jag vill nog åka. Beror på om jag lyckas lura med några fler gästrikar med mig.

#28 KhazModan

KhazModan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 344 Inlägg:

Postad 12 mars 2012 - 12:20

Jag är helt klart intresserad

"The object of war is not to die for your country but to make the other bastard die for his."

"He´s dead. However, credit where it´s due, he hasn´t let that stop him"

#29 Olsson

Olsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 92 Inlägg:

Postad 12 mars 2012 - 14:52

Jag är också intresserad, ska bara försöka få med några vänner :)

#30 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 12 mars 2012 - 16:37

Nice, det verkar ju kunna bli en hel del då.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#31 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 13 april 2012 - 14:37

Hade hoppats kunna komma med en massa trevliga uppdateringar men si nä.

Jag har so far 13 i princip anmälda (Fredagen den 13e, hmmm... ajdå). Ville bara påminna att vi vill ha era fullständiga listor den 15.5 absolut senast. Vi räknar med att få plats för en åtminstone 20-24 up till 30 i bästa fall, men om det blir fullt kommer de som hört av sig till mig och skickat in listor i god tid att ha förtur.
Än så länge ingen panik, men om ni vet att ni vill komma och vill vara säkra på att få ta med er lista (tex behöver måla saker) så lönar det sig att få den godkänt i tid.

mvh
Henri

#32 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 13 april 2012 - 18:08

Mailar ni ut om den är godkänd? Eller om man inte hör något på en vecka, ska man räkna med att allt är lugnt? :P
Postad bild

#33 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 13 april 2012 - 23:32

Mailar ni ut om den är godkänd? Eller om man inte hör något på en vecka, ska man räkna med att allt är lugnt? :P

Jäpp.
So far har jag svarat på alla listförfrågningar med "visst ta det för tusan" och "f-n heller att du spelar med det där". Fråga bara Dennis och Jakob som båda fått sina listor godkända redan.
Så om du inte får svar är något på tok. Det kan ta en dag eller två i värsta fall. Beror lite på om jag vågar kolla eposten eller inte. Ibland gömmer jag mig för min handledande professor. :D

Appråpå igenting. Nya Empire. Både gammal och ny bok kommer att godkännas. Eftersom en del veteraner ilsket muttrat om löjliga nymodigheter. Och är det nåt vi respekterar så är det ett riktigt duktigt dvärg gnäll.

#34 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 20 april 2012 - 23:39

Hur ser det ut med scenarier - har ni bestämt några än?

#35 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 21 april 2012 - 11:09

Hur ser det ut med scenarier - har ni bestämt några än?

Det blir högst antagligen vanliga BRB scenarier utom dom två idiotiska, dvs Watchtower och Bergspasset.
I princip, räkna med att det blir som ifjol. Vi har helt enkelt inte tid att hitta på en massa grejer.
Igge måste plötsligt jobba hela veckan innan turneringen, inklusive fredagen och måndagen efter så risken är stor att Igge inte kommer att kunna närvara så mycket. I den andan har vi varit tvugna att rationalisera lite. Blir inga t-skjortor tex, inte till turneringen iaf (vi kan ju alltid fixa sådana i efterskott). Priser & pokaler, vi försöker, men kan inte lova att det löser sig.
Alternativet är att inte köra alls, och jag försöker förtvivlat att undvika en sådan katastrof. Det var fem före i fredags faktiskt. Hade inte tänkt skrämma er, men now you know.

#36 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 21 april 2012 - 13:03

Det låter bra, enkelt och smidigt. Hm...kanske borde kika på regelboksscenarierna lite, brukar ju inte spela dem alltför ofta.

Hoppas allt löser sig - är riktigt peppad på att komma över och spela.

#37 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 24 april 2012 - 09:08

Bara för att vara på säkra sidan, skogar spelas ändå som skogar va? Och inte med 7th edition-regler? ;)

För övrigt, börjar bli rejält pepp, blev precis klar med alla figurer och har bara att laminera lite magi-kort kvar....äsch, kanske hinner bygga lite extra demonprinsar så man kan byta mellan matcherna...
Postad bild

#38 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 340 Inlägg:

Postad 24 april 2012 - 12:15

Fusk tobbe jag har dvärgarmen att måla o displaybasen kvar att måla och bygga... (hm jag som kanske har lite panik...) Men är riktigt peppad :)

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#39 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 24 april 2012 - 12:17

Med andra ord har du inga magikort att laminera? Återigen, det är jämt race! :D
Postad bild

#40 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 03 maj 2012 - 19:39

För-inbjudningar har gått ut. Har lyckats få lite uppdaterat info. Scenarier ligger uppe. Filar lite på husregler.
Om man vill komma och inte har snackat med mig än. Nu skulle det vara dags, annars går platserna fort när Åbo-borna börjar höra av sig.
Har ni hört av er och fått listor godkända, då är det lugnt.

Also tagged with one or more of these keywords: Ålandsturneringen, IT IS ON!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar