Hoppa till innehåll

Foto

RTO Fantasy IV 2006

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
108 replies to this topic

#1 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 15 januari 2006 - 13:17

RTO Fantasy IV
Vad: 2150 poäng WHFB.
När: 18-19 Mars
Var: Dragons Lair, Stockholm
Matcher: 5
Platser: 50
Scenarion: Ja
Komp: Ny RTfierad WPS
Nyheter: Lustrialistorna gör sitt intåg
Pris: 150 kr
Övernattningsmöjligheter: Finns (kostar inget extra)
Hemsida: whfb.roguetrader.nu (Kommer inom kort)
Förhandsbokningar: whfb@roguetrader.nu

Mer detaljerad info kommer inom kort på RTs hemsida. Allt kommer att finnas
färdigt senast början av februari.

Det kommer i fortsättningen endast att vara en RTO Fantasy per år, vid ungefär samma tidpunkt.
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#2 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 15 januari 2006 - 14:00

w00t =)

Ill be there.

Men nog kan ni utöka och ha iaf 2/år, det blir alltid trevliga turneringar =)
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#3 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 180 Inlägg:

Postad 15 januari 2006 - 14:42

Självklart kommer jag, har ju en 5: plats att försvara =) (tror det var 5:e iallafall, börjar bli lite senildement =) )

/ Davve

#4 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 16 januari 2006 - 01:05

Med tanke på att mina herrar tillhör en exklusive skara som växer väldigt sakta (dom som förlorat mot mig), kan jag meddela att ni slipper möta mig då jag tar över taktpinnen från Petrus denna gång för att äntligen låta honom spela.smile.gif

Hjärtligt välkomna.

Admin på sidan kan ändra ansvarig till mig och rätta till mailadressen när ni får tid i info.

#5 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 16 januari 2006 - 14:05

Betyder det att Petrus ska spela så kanske jag skulle till att grudga honom istället. smile.gif

Då antar jag att det är du som tar upp de föranmälningar som du nämnde på Trad.? I sådana fall vill jag föranmäla mig och passar på att göra det åt Henke också (Eriksson i efternamn) samt Jonas Tidlund. Vi bestämde oss under en spelsession igår att vi skulle göra gemensam sak i att återta äran efter de tunga förlusterna under QFAIII.

#6 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 16 januari 2006 - 14:18

QUOTE (Dakoth @ Jan 16 2006, 14:05 )
Betyder det att Petrus ska spela så kanske jag skulle till att grudga honom istället.  smile.gif

Då antar jag att det är du som tar upp de föranmälningar som du nämnde på Trad.? I sådana fall vill jag föranmäla mig och passar på att göra det åt Henke också (Eriksson i efternamn) samt Jonas Tidlund. Vi bestämde oss under en spelsession igår att vi skulle göra gemensam sak i att återta äran efter de tunga förlusterna under QFAIII.

Mailadressen går till mig, men jag kan lika gärna skriva upp er utan att det kommit ett mail. Redan nu är ca 10 personer anmälda med er inräknade.

Vi har inte sagt något om grudges, men antar att det ska vara ok om det gick förra gången.

#7 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 16 januari 2006 - 18:07

Egentligen är det väl jag som borde ha en grudge på Dakoth efter vår förra match, men det är ju detaljer som man inte ska hänga up sig på wink.gif
Så utmaningen är antagen, får hoppas att jag lyckas bättre än DaGhault bara smile.gif

#8 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 014 Inlägg:

Postad 16 januari 2006 - 18:24

Håller på å lobbar för att få två kompisar med mig, då en av dem inte kunde åka på vinterslaget.
Men vad är en mindre summa? (50kr)
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#9 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 16 januari 2006 - 20:06

Tror det är max 50 kr. Får återkomma så fort som möjligt när det gäller detta.

#10 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 16 januari 2006 - 20:11

QUOTE (petrus @ Jan 16 2006, 18:07 )
Egentligen är det väl jag som borde ha en grudge på Dakoth efter vår förra match, men det är ju detaljer som man inte ska hänga up sig på wink.gif
Så utmaningen är antagen, får hoppas att jag lyckas bättre än DaGhault bara smile.gif

Om man räknar bort min avsaknad på vettig deployment (vilket i sin tur berodde på bristande hjärnaktivitet), så skyller jag på att Gork, Mork, deras tånaglar etc var alldeles för förtjusta i att se till att jag slutade att existera.smile.gif

Ge gråskinnen eller vad det nu blir på nöten, Petrus.smile.gif

Hursom förklarar jag er för man o.....hmm första grudgen klar.
Det kräver i och för sig att du anmäler dig till turneringen först Petrus.wink.gif

#11 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 575 Inlägg:

Postad 17 januari 2006 - 00:14

Så Christos du e chefen nu blink.gif Hoppas våra gamla matcher e glömda smile.gif Blir klockers, antar att du annars skulle grudgat mig med en riktig lågkompare eller ngt sad.gif
Passar på att anmäla mig här om det går, en helg i sthlm med lite smarriga "pastor" på lokala pizzerian låter bra thumb.gif

#12 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 17 januari 2006 - 06:21

Du är anmäld.

Kommer inte att försöka grudga en TKspelare, så länge som mitt bästa resultat är 0-20 (möjligtvis 3-17). Ska dock börja träna hur man bränner bandage på bästa sättet. Får återkomma när jag fattar hur man ska göra för att ens vara i närheten av en draw.smile.gif

#13 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 17 januari 2006 - 14:53

*suck*
Hur lyckas ni alltid träffa helgen innan måndagstentor? Jag är rädd att jag inte kan komma, vilket vore mycket synd :/

#14 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 17 januari 2006 - 15:12

DGoEDu får se till att klara tentan utan "sista-minuten-plugg" wink.gif för det är klart att du ska komma.

Petrus: Kanske ska se till att plocka fram brettsen då...om det nu är welfs du kommer spela tongue.gif

Dagge: Kanske man skull kunna få låna dina DE till RTO? Har länge velat testa att ha lite skytte i min lista också.

#15 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 014 Inlägg:

Postad 17 januari 2006 - 15:14

QUOTE (DGoE @ Jan 17 2006, 15:53 )
*suck*
Hur lyckas ni alltid träffa helgen innan måndagstentor? Jag är rädd att jag inte kan komma, vilket vore mycket synd :/

Vi chalmerister klarar denna turneringen fint, men vinterslaget ligger på helgen innan tentaveckan.
Så hur vore det om vi listar de olika högskolorna/universitetens tentaveckor här på SWFBR för att underlätta för arrangörer att se lämpliga datum (förutsatt att studerande wfb spelare finns i stor utsräckning).
Björn Ericson
SWFBR - Admin

#16 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 17 januari 2006 - 15:49

Tjaa...tredje/fjärde veckan i oktober december mars och maj är väl de mest olämpliga.

#17 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 17 januari 2006 - 16:15

Ja det är sjukt svårt att vinna mot brettar för alverna, undrar om GW tänkt på det.
Någon gång ska jag testa en waywatcher arme, fast det lär väl suga mot allt annat ist wink.gif

Men jag kanske festar till det och kör mina bestar ist, de har ju trotts allt aldrig förlorat mot brettar.

#18 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 17 januari 2006 - 16:34

Dakoth, om du vill låna mina DE, så vassego. Med min senaste radda av förluster behöver dom lite självförtroende.

När det gäller tentaperioder, så är inte detta ett ingenjörsproblem eller har jag missuppfattat det. När jag pluggade (kemi) hade vi inga tentaperioder. Lektioner in i det sista. Tenta. Start av nytt ämne på måndagen.
Ingenjörerna däremot levde i sus och dus under lång period för att sedan gå under jorden när domedagen närmade sig.

#19 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 014 Inlägg:

Postad 17 januari 2006 - 19:22

QUOTE (Da'Ghault @ Jan 17 2006, 17:34 )
Dakoth, om du vill låna mina DE, så vassego. Med min senaste radda av förluster behöver dom lite självförtroende.

När det gäller tentaperioder, så är inte detta ett ingenjörsproblem eller har jag missuppfattat det. När jag pluggade (kemi) hade vi inga tentaperioder. Lektioner in i det sista. Tenta. Start av nytt ämne på måndagen.
Ingenjörerna däremot levde i sus och dus under lång period för att sedan gå under jorden när domedagen närmade sig.

Jo det kan nog vara så att ingenjörsstudenter har ett annat studiesätt än övriga, jag hade gärna haft en jämnare fördelning med det är kanske inte särskilt lyckat att diskutera här. tongue.gif
Chalmers lindholmens (högskole-ingenjörsstudenter) har iallafall tenta veckor: 10, (16), 21 nu under våren. Men jag tor detta chemat även gäller Johannebergstudenterna.
Björn Ericson
SWFBR - Admin

#20 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 17 januari 2006 - 22:55

ehm, sus och dus? Kanske är det så i stockholm, men där går jag tyvärr inte tongue.gif Jag får passa på att hänvisa till den där utvalda-filmen....rätt dålig sådär, men kommentaren "stockholm? Det brukar vi inte kalla universitet" var lysande biggrin.gif

Det är nog få program som har mer schemalagt än civilingenjörer, HELA perioden.

Men om folk på andra program har så lätta tentor att de inte behöver sista dagarnas studier så är det väl elakt att straffa oss stackars ingenjörer för det? sad.gif

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar