Hoppa till innehåll

Foto

Rto 2009 Frågor Och Funderingar

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
71 replies to this topic

#61 BjörnW

BjörnW

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 495 Inlägg:

Postad 04 juni 2009 - 08:48

QUOTE (Falkman @ Jun 4 2009, 02:28 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (BjörnW @ Jun 4 2009, 01:43 ) <{POST_SNAPBACK}>
Det är väl inte så farligt att visa listan efter matchen?

Öppen lista = visa listan innan man möts.
Det är det Zaanash oppponerar sig mot.

Jaha, nej det tycker inte jag heller att man ska göra smile.gif

#62 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 04 juni 2009 - 10:30

Det är nu ett krav att kunna visa upp sin lista efter matchen.

#63 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 07 juni 2009 - 13:35

Kommer det att dyka upp tydliga riktlinjer för kompbedömningen sen?

Egentligen hade jag velat veta det före jag gör min lista, för nu har jag ingen aning vad folk kommer att ge mig.
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#64 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 07 juni 2009 - 17:11

Jag hade tänkt såhär
En lista som känns som en komp 15 WPS lista borde ungefär ge komp 5.

Räcker det som riktlinje?

#65 Perbjorkil

Perbjorkil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 39 Inlägg:

Postad 07 juni 2009 - 17:44

Hur ser det ur med parkering runt lokalen, var, kostnad?

Tycker det är dåligt att kompriktlinjerna kommer upp samma dag som man ska skicka in listan.
Sedan så är det ju uppenbart att man behöver en snäll lista för att vinna, dock så kommer det handla en hel del om tur i lottningen då det ínte paras efter komp. Det kommer bli sjukt tråkigt för komp 20-spelarna som får möta herr Ost i första matchen. Detta gjorde att iallafall jag valde en relativt ostig lista, för jag åker inte dit för att vinna, utan för att ha kul, och då vill jag inte sätta mig själv där jag får möta tråkiga arméer som jag inte har en chans mot.

Hur som så får vi se hur det gick nästa söndag.

#66 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 08 juni 2009 - 10:06

QUOTE (Perbjorkil @ Jun 7 2009, 18:44 ) <{POST_SNAPBACK}>
Hur ser det ur med parkering runt lokalen, var, kostnad?

Tycker det är dåligt att kompriktlinjerna kommer upp samma dag som man ska skicka in listan.
Sedan så är det ju uppenbart att man behöver en snäll lista för att vinna, dock så kommer det handla en hel del om tur i lottningen då det ínte paras efter komp. Det kommer bli sjukt tråkigt för komp 20-spelarna som får möta herr Ost i första matchen. Detta gjorde att iallafall jag valde en relativt ostig lista, för jag åker inte dit för att vinna, utan för att ha kul, och då vill jag inte sätta mig själv där jag får möta tråkiga arméer som jag inte har en chans mot.

Hur som så får vi se hur det gick nästa söndag.

Jag förstår din tanke, vi har haft riktlinjer för kompen inskrivna i info tråden i lite över en månad.
Men jag har noterat att det är svårt att se när vi uppdaterar den posten. Det är en av de saker vi får försöka lösa till nästa år.
Sedan förstår jag inte alls ditt resonemang, du säger att det är tråkigt för de snälla listorna att möta en ostig lista. Något som jag håller med om.
Så du väljer att vara en del av problemet genom att ta en ostig lista, nu skapar du ju exakt den situation du själv vill undvika.

Angående parkeringen så ska vi till lokalen och skriva kontrakt idag.
Vi tittar samtidigt efter parkeringsplatser.

#67 Peppe

Peppe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 755 Inlägg:

Postad 08 juni 2009 - 11:38

Ska bli spännande att se hur subjektiv komp fungerar. Det jag undrar är om man kommer kunna överklaga motståndarens kompbedömning eller om ni i enskilda fall kommer gå in och korrigera kompen? Säg t.ex att två kompisar möter varandra och ger varandra hög komp fastän båda spelar grislistor. Eller åt andra hållet, om någon spelare aldrig tidigare mött en armé och ger på tok för låg komp.

#68 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 08 juni 2009 - 11:44

Angående parkering.
Det finns ingen dedicerad parkeringsplats utan vi måste tyvärr hänvisa folk till gatorna runt omkring.

Vi har ett system för att se till så att inte sportsman eller komppoängen springer iväg, åt något håll.
Det innefattar att vi går igenom samtliga armeer innan turneringen och sedan fortsätter titta på komp och analysera under turneringen.
Vi kommer också analysera sportsman poängen, den är dock lite svårare att komma åt.

Ja arrangörerna kan tänka sig att ändra poäng, vi vill helst undvika detta men..

Vi tycker också att det ska bli väldigt spännande.

#69 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 08 juni 2009 - 11:54

Tycker att alla som deltar ska tänka på hur de sätter sina 'betyg' och inse att i denna typ av turnering
måste man lägga band på sin vilja att vinna till varje pris. Det kommer helt enkelt bli så mycket
mer variabler utanför själva spelandet att det inte spelar någon roll med millimeterrättvia eller
att 'sabba' för motspelare och ge dom sämre betyg för att dom inte ska vinna.
Har man bara rätt inställning är denna typ av turnering väldigt trevligt.

True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#70 Zaanash

Zaanash

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 864 Inlägg:

Postad 08 juni 2009 - 14:08

Jag personligen kommer inte berätta för motståndaren vad jag sätter eller vilja se vad han sätter på mig, finner det enklast och bäst för alla parter på så sätt. Vill man klaga på någons betyg gör man det i efterhand. Detta är liksom första gången, och att kräva perfekt resultat är bara dumt.

Christian Wennberg

ETC-kapten 2017

Jag må vara sämre än Marcus, men jag har i alla fall varit bäst i världen

#71 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 672 Inlägg:

Postad 08 juni 2009 - 18:13

Det Zaanash säger låter vetigt, så länge det inte blir ett allt för stort problem för arrangörerna när 20 spelar kommer efter match 5 och säger att deras listor har fått för låg komp.
Då kommer det även vara mera spännande vid prisutdelningen thumb.gif

För att det skall fungera måste kanske arrangörerna som Johan säger analysera allt eftersom, för att kunna fråga spelare som inte t.ex. har förstått skillnaden på kompen och sportmanship. Eller ger extremvärden.

Finns det möjlighet att man väntar med att sätta poängen på spelarna tills man har kört alla matcherna så man kan jämföra med sina andra matcher? Fast detta kanske bara krånglar till det, det bästa är nog trots allt att alla gör på samma sätt.
Hoppas ni är tydliga med informationen på plats sen.
Don't play with fire, play with trees!

#72 Zaanash

Zaanash

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 864 Inlägg:

Postad 09 juni 2009 - 15:35

Med klaga menade jag såklart -efter- turneringen.

Christian Wennberg

ETC-kapten 2017

Jag må vara sämre än Marcus, men jag har i alla fall varit bäst i världen

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar