Hoppa till innehåll

Foto

vad fick ni i Comp här då?

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
28 replies to this topic

#1 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 17 mars 2005 - 15:46

som titeln säger, vad rick ni i komp? fick sj 15.
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#2 Manfred Eero

Manfred Eero

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 32 Inlägg:

Postad 20 mars 2005 - 16:06

12

Tror jag... huh.gif

#3 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 20 mars 2005 - 16:37

20.6. Antar att det avrundas normalt, så 21.
2 övningsmatcher har medfört att mina denna arme blivit i princip massakrerad båda gångerna, så jag har stora förhoppningar.;(
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#4 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 20 mars 2005 - 17:14

Har inte slutgiltigt bestämt mig vilken armé jag spelar med än wink.gif

Det gör jag dagarna innan sista inskickningsdag. Dock har jag givetvis ungefärlig armé klart för mig, det kommer att sluta på 17 plus eller minus någon poäng. Mellan 15 och 20 torde vara en säker gissning.

#5 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 180 Inlägg:

Postad 20 mars 2005 - 17:51

Hmm var ett tag sedan man gjorde en jämförelse mellan gothcon kompen och RT men jag tror jag fick 29 i komp med RT, det är ett högre än vad min arme får på Gothcon.

Så för mig blir det inga större skilnader.

/ Davve

#6 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:

Postad 20 mars 2005 - 21:15

da`ghault, är det du som kör med DE som jag mötte i sista matchen på QFAII (jag har för mig att du hänger på planket)
As seen on Facebook.

#7 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 20 mars 2005 - 22:19

Densamme, men jag kommer med största sannolikhet inte att dyka upp med DE beroende på hur man ser det.......
De odöda har alla möjligheter till revansch.smile.gif

#8 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:

Postad 21 mars 2005 - 18:17

Jag hoppas vekrligen på revanch, Thorian La Tish har samlat en ny hord med odöda som nu marcherar mot Stockholm. (tar ett litet stopp i göteborg först)
As seen on Facebook.

#9 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 21 mars 2005 - 19:42

Får ca 20 med vedalverna och det är betydligt lägre än jag skulle fått på Gothcon (ingen bonus för glade guardians och fem banér mm).

Dagges mörka förflutna kommer alltid förfölja honom - just wait and see... biggrin.gif

#10 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 30 mars 2005 - 09:37

QUOTE (Dakoth @ Mar 21 2005, 19:42 )
Får ca 20 med vedalverna och det är betydligt lägre än jag skulle fått på Gothcon (ingen bonus för glade guardians och fem banér mm).

Dagges mörka förflutna kommer alltid förfölja honom - just wait and see...  biggrin.gif

Jag klockar in på 21 med min hord. Nu ska jag bara måla klart också....

#11 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 30 mars 2005 - 10:08

Insåg förskräckt att det är 2150pts på RTO så nu måste penseln fram :-)
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#12 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 30 mars 2005 - 10:43

Ungefär 20% av alla listor jag fått in har varit 2000p's listor wink.gif

#13 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 10 april 2005 - 10:37

Skickade in min lista igår.
20 nya modeller att måla och 19 i komp.

Ska bli trevligt att träffa alla.
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#14 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 10 april 2005 - 14:47

16 komp här. Jag kom fram till att jag inte kan leva utan mina furies (18 eller 19 annars, beroende på vad jag ersatt dem med)

#15 Manfred Eero

Manfred Eero

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 32 Inlägg:

Postad 10 april 2005 - 18:39

Anfäkta och anamma!

Efter att a gömt undan min Nurglearmé efter att ha kommit till insikten att det inte finns tid till att köpa och måla upp de figurer som krävs för att göra listan tillräckligt slagfärdig, dammade jag av mina gamla vampyrgrevar. Kan inte direkt påstå att grevarna varit speciellt framgångsrika under mitt ledarskap tidigare men nu har jag anammat ett nytt koncept och som en Sylvanialista har den fungerat riktigt bra. Och vad viktigare är: den har till och med varit rolig att spela med; och emot har det sagts.

Inte mycket har varit färdigmålat men däremot har det mesta varit halvfärdigt. Inga nya investeringar är nödvändiga ( tongue.gif @ GW) så det hela kommer att bli en piece of cake (kakbit) att få armén färdig till RT Open.

Om det inte var för kompen…

Listan jag speltestat får den fantastiska kopositionspoängen 2 (!). Jag har lyckats peta in varenda minuspost som kompositionsmallen tillåter utan att jag egentligen tycker att armén är speciellt ostad. Antingen är jag en smyg-power-gamer som just klivit ur garderoben eller så är kompositionsmallen en smula orättvis.

Jag har inte riktigt tid att göra några nya investeringar och jag har inte heller tid att måla upp fler figurer så om jag inte lyckas justera listan kommer jag att kasta in handduken.

huh.gif

Det känns lite märkligt att jag som inte är känd som en power-gamer (mer som en fluff-gamer med dåliga tärningar) har lyckas få till en medioker lista med AC 2 blink.gif Vet inte om jag ska skratta eller gråta – just nu lutar det åt att fälla en tår eftersom det inte känns speciellt seriöst att ställa upp med en AC2-lista.

#16 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 10 april 2005 - 21:02

2 komp med en sylvanialista???
Du har inte glömt att det finns en grundpoäng vad? smile.gif
Allvarligt talat så är det en prestation att lyckas få så lågt, trots att en sylvanialista ledd av något annat än en thrall redan det är styggt. Grattis!

Sylvanialistan har den egenheten att den som enda armé har en ELAK magifas, nästan helt gratis! Jag personligen betraktar det som att spela mot ung 2500p snarare än 2150p. Fy fy, inte använda dessa poäng till bestraffande saker, använd dem till zombies o liknande så har du ca 500 komp mer än en vanlig VC-lista trots att du har mer trupper.

Jag gissar att du har följande saker:
*En Vampire Lord med Book of Arkhan (Alt power familiar)
*Dubbla Banshees
*En eller flera Wolf Form med S7-chars.
*Många dire wolves
* inga zombies/skelettblock

Bort med tassarna från book of arkhan och andra bansheen, sätt istället in en zombieenhet.

Med dessa förändringar gissar jag att din komp ökar med över 1000.

#17 Manfred Eero

Manfred Eero

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 32 Inlägg:

Postad 10 april 2005 - 21:28

QUOTE (DGoE @ Apr 10 2005, 22:02 )
2 komp med en sylvanialista???
Du har inte glömt att det finns en grundpoäng vad? smile.gif
Allvarligt talat så är det en prestation att lyckas få så lågt, trots att en sylvanialista ledd av något annat än en thrall redan det är styggt. Grattis!
Vem kunde ana att det var så hiskligt enkelt att osta? blink.gif

Visst leds armén av en lord och visst har han med sig Book of Arkhan (inget snuskigt med denna typ av lektyr – han läser enkom för de intressanta artiklarnas skull). Däremot har jag inte två Banshees!

Jag har massor av vovvar vilket inte borde bli bestraffat med hänsyn till fluffet. Alla vovvarna gör att alla infanteriblock har svårt att hänga med när vovvar, riddare, vampyrer och alla andra raska våldsverkare ränner iväg mot fienden. En zombieblaffa får i praktiken marschera runda ett men därefter helt sonika nöja sig med att traska blygsamma fyra tum per runda.

Slutsatsen blir att zombies och skelett får trollas fram lite längre upp på brädet med hjälp av Sylvanialistans charmiga gravmarkörer. Dessutom, som jag redan nämnt, har jag inte för avsikt att köpa eller måla fler figurer än jag redan har.

Undrar förresten hur man skulle bli bemött med en AC2-lista… huh.gif

#18 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 11 april 2005 - 01:36

Kompmallen tar inte hänsyn till tema, och det finns det skäl för. Bl.a. därför att det blir ogörligt svårt att tänka ut alla teman och göra speciella kompmallar för varje sådant.
För övrigt är SAD är ett lysande exempel på skryre-tema. Är dem förtjänta av bättre komp för det? tongue.gif

#19 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 11 april 2005 - 05:40

QUOTE (Manfred Eero @ Apr 10 2005, 21:28 )

Möter dig gärna även om en hypersnabb arme skulle passa mig väldigt illa.smile.gif

#20 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 11 april 2005 - 08:07

QUOTE (Manfred Eero @ Apr 10 2005, 22:28 )
Vem kunde ana att det var så hiskligt enkelt att osta?  blink.gif

Visst leds armén av en lord och visst har han med sig Book of Arkhan (inget snuskigt med denna typ av lektyr – han läser enkom för de intressanta artiklarnas skull). Däremot har jag inte två Banshees!

Jag har massor av vovvar vilket inte borde bli bestraffat med hänsyn till fluffet. Alla vovvarna gör att alla infanteriblock har svårt att hänga med när vovvar, riddare, vampyrer och alla andra raska våldsverkare ränner iväg mot fienden. En zombieblaffa får i praktiken marschera runda ett men därefter helt sonika nöja sig med att traska blygsamma fyra tum per runda.

Slutsatsen blir att zombies och skelett får trollas fram lite längre upp på brädet med hjälp av Sylvanialistans charmiga gravmarkörer. Dessutom, som jag redan nämnt, har jag inte för avsikt att köpa eller måla fler figurer än jag redan har.

blink.gif Är du säker på att du tagit med de 3000 grundpoängen? Sylvania är elaka i grunden och ärligt talat jublar jag nog inte om jag ser att det är en AC2 man ska möta nästa match. Men är du en redigt trevlig grabb så blir det nog bra ändå. wink.gif

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar