Hoppa till innehåll

Foto

Arme Funderingar Av En Rookie

Noob Rookie Army arme vad ska man spela turnering fungerande

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Anders T

Anders T

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 31 Inlägg:

Postad 26 maj 2015 - 14:50

Tjena!

Sitter just nu med 3 armeér. Wood Elves, Skaven, Beastmen.

Och nu har ju inte jag spela på SKIT länge. och har lite funderingar över hur metat ser ut och så.

Är någon av dessa "bra", vad jag menar är, är dom svår spelade? Min erfarenhet är begränsad så ingen aning. Inte så sugen på super hårda listor, men inget mjukt heller, utan något "lagom".

Har inga problem att spela en "underdog" arme, med det är ju inte kul att alltid förlora pga arme val.

Hur ser en "standard lista" ut nu för tiden. Kollade runt lite här och det gjorde bara mig mer förvirrad.

Som jag förstår det så är Beastmen dåliga, men mest pga gammal bok, Skaven är ok, och Wood Elvs är snäppet bättre än ok.

Hur fungerar det med End Times bökerna? Används dom?

Vad är tankarna runt allt?

Är det någon av dom som är "viable"?

#2 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 26 maj 2015 - 15:11

Eftersom du är på det här forumet och pratar om "meta" och sånt så antar jag att det är turneringsspel du siktar på.

Jag rekommenderar att du börjar med Wood Elves, inte minst för att det går snabbt att måla upp dem till turneringsstorlek och komma igång på allvar. Också lätt att måla upp en enhet till när du vill byta ut något eller testa något nytt. Beastmen är väldigt svårspelade och Skaven är på en annan planet när det gäller antal gubbar.

WFB är i ett väldigt osäkert läge just nu och exakt hur det kommer att se ut om några månader är det ingen som vet. Men det är högst osannolikt att End Times-böckerna i sin helhet kommer att användas på turneringar. De nya enheterna som kom (typ Morghasts) får antagligen vara med däremot.

#3 elaktomte

elaktomte

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 166 Inlägg:

Postad 26 maj 2015 - 15:38

Fan Anders, har du Beastmen? getter är ju nice :P
skulle dock säga att om du ska spela turneringsmässigt så skulle jag säga antingen skaven eller wood elves, beror på vad du har för spelstil. Gillar du random shit och flummiga gimmicks, så säger jag skaven. Wood elves har förbaskat bra skytte och fast cav.

Det är lite beroende på vad du känner för :)

Beastmen är fortfarande spelbara, även om det är lite uppförsbacke.

#4 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 454 Inlägg:

Postad 26 maj 2015 - 16:48

Jag skulle dock verkligen vänta ett lite till då rykten säger att spelet kommer förändras en hel del när nästa edition släpps vilket troligen sker i Juli.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#5 Anders T

Anders T

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 31 Inlägg:

Postad 26 maj 2015 - 18:37

Målningen är inget problem. Skaven armen är 70% klar med ca 380-400clanrats/slaves osv. Får till en ganska hög standard snabbt så det är nog ingen fara. Men wood elves känns väldigt "avoidance". T3 och S3 känns sjukt klent om man jämför med skaven som kan pumpa kvantiteter bortom befattning. Planen är nog så småningom komma iväg på lite turneringar. Är trädkramarna lite förlåtande eller är det ond bråd död vid första lilla misstag?

#6 Foxen

Foxen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 546 Inlägg:

Postad 26 maj 2015 - 18:47

Kör we och fyll armén med True flight och wild riders.

// Elias Roos

Rogue Trader
WoC, TK, OnG

#7 elaktomte

elaktomte

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 166 Inlägg:

Postad 26 maj 2015 - 19:41

Gillar du inte avoidance, så skulle jag ge fan i att spela WE. Skaven skjuter också bra, fast dom avoidar inte skit, utan blastar ner allting á lá Tau  ( kanske inte riktigt, men stora templates och kanoner :P)

#8 Mahkal

Mahkal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 Inlägg:

Postad 27 maj 2015 - 06:56

Förutsatt då givetvis att dina kanoner inte exploderar det första som händer ^^

#9 Anders T

Anders T

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 31 Inlägg:

Postad 29 maj 2015 - 08:36

Ok, Men det lutar mer och mer mot Wood Elves, till en början iaf.

Har inte boken framför mig, men tanken är kanske något liknande

Magiker LVL 4a

Magiker LVL 2a

BSB

"Sniper" Osäker på vad det är men någon Waystalker med Bow Of loren och Hail Of doom arrow som jag förstått, ni får gärna berätt mer exakt.

Sisters of thorn

Wild Riders

2st 10manna med Poison

2st 10 manna med Trueflight

Scouter med -3 armor skytte

Waywatchers? eller scouter ? vilken tror ni? båda kanske?

Warhawk riders för att dom är balla, och bara därför!

1-2st örnar

Träman

Detta är väll en grund att börja på tänker jag.

Är det en bra grund? Jag har väldigt lite koll så jag frågar ju er, ni får fungera lite boll plank. Magiska items och sånt har jag ingen aning om.

Vad tror ni?

Beställde även "Dark Wood" baserna från www.base-x-of-war.com som kommer användas till både Wood Elves och Beastmen, tänkte på fluffet, dom ligger ju i krig hela tiden.

Also tagged with one or more of these keywords: Noob, Rookie, Army, arme, vad, ska, man, spela, turnering, fungerande

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar