Hoppa till innehåll

Foto

7 ed.

• Please log in to reply
89 replies to this topic

#41 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 079 Inlägg:

Postad 29 april 2006 - 21:25

Jaha? Och vilken roll ska fast cav ha då i framtiden börjar man ju undra, om dom inte kan ta bort ranker. Tror nog att det kommer mer tillägg under fast cav, annars är dom ju helt menlösa.

#42 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 29 april 2006 - 23:43

QUOTE (emil @ Apr 29 2006, 21:25 )
Jaha? Och vilken roll ska fast cav ha då i framtiden börjar man ju undra, om dom inte kan ta bort ranker. Tror nog att det kommer mer tillägg under fast cav, annars är dom ju helt menlösa.

Jo vi får hoppas att dom får något...eller en kraftigt reducerad kostnad...24 pts per darkrider börjar kännas tungt smile.gif om dom inte kan göra sitt viktigaste job...aka hota flanker...

Men samtidigt är väl stora delar av detta obekräftat...så man kan ju hoppas att dom faktiskt tänker igenom skiten innan dom sätter de i pränt...

5 för rank bonus betyder främst som jag ser de att alvernas infanteri blir så idotiskt dåligt att de är sorgligt...medans med maximering av stridande modeller kan väl kanske 6-7 breda hårda infanterister bli ganska kul...typ khorne warrior och saurusar kanske ?

#43 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 30 april 2006 - 12:04

Trevligt att höra att reglerna inte ändras så att mina Dark elfs kommer att bli ostiga.wink.gif

Nåja har sett på annat ställe att fast cav fortfarande tar bort ranker.
Alla rykten som dyker upp lär inte stämma.
Har dock inte sett ett enda rykte som förbättrar infanteri/kavalleribalansen nämnvärt.
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#44 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 30 april 2006 - 22:02

Jag tror inte någon stans på de här ryktena. De flesta var löjliga och verkar som om killen mest gjort en önskelista för vad som ska göra skaven och O&G bättre. Bah.
Scissor: Paper is fine! Nerf rock!

Förening: YLVA
Raser: Oger Kingdoms, Daemonic Legion: Tzeentch, och High Elves
Övrigt: Sämst på att åka på konvent.

#45 Setomidor

Setomidor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 395 Inlägg:

Postad 01 maj 2006 - 08:53

har hört ett rykte om att flyende enheter inte längre springer runt fienden, utan dör om de flyr in i fiendeenheter istället. Detta skulle ju innebära att man vill parkera en fastcav / flyers unit precis bakom fiendeblocket samtidigit som man slänger något hårt på det för att försöka breaka dem.

#46 Lasse

Lasse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 884 Inlägg:
  • Interests:WHFB

Postad 01 maj 2006 - 11:05

QUOTE (Setomidor @ May 1 2006, 09:53 )
har hört ett rykte om att flyende enheter inte längre springer runt fienden, utan dör om de flyr in i fiendeenheter istället. Detta skulle ju innebära att man vill parkera en fastcav / flyers unit precis bakom fiendeblocket samtidigit som man slänger något hårt på det för att försöka breaka dem.

Det verkar logiskt, och då har man en ny användning för fast cav. sen deras förmåga att tabort ranker kanske försvinner då..

Anders Gustavsson

ETC Team Sweden 2011
ETC Team Sweden 2012
ETC Team Sweden 2013
ETC Team Sweden 2014
ETC Team Sweden 2015

ETC Team Sweden 2018

Följ mig på Twitter [at]Lasse_WFB

#47 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 01 maj 2006 - 12:15

QUOTE (Niklas Asp @ Apr 30 2006, 23:02 )
Jag tror inte någon stans på de här ryktena. De flesta var löjliga och verkar som om killen mest gjort en önskelista för vad som ska göra skaven och O&G bättre. Bah.

Jag tror du missade den här biten i ryktesfloran på Warseer:
QUOTE (SHOGGOTH @ Apr 30 2006, 11:30)
You can target a lone model anywhere now.

Godnatt SAD. Vi kommer inte att sakna dig.

Överhuvud taget blev magi knepigare att använda. Inte kul att vara Beastman eller Skink Shaman eller Wood elf wizard. Vart skall man gömma sig?

Arméer: Beasts
Projekt: WE (när nya boken kommer)
Sålda: 2 x WE, 2 x Beasts, WoC, DE, O&G, LM och DoW

#48 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 01 maj 2006 - 12:53

QUOTE (Scactha @ May 1 2006, 13:15 )
Jag tror du missade den här biten i ryktesfloran på Warseer:

Godnatt SAD. Vi kommer inte att sakna dig.

Överhuvud taget blev magi knepigare att använda. Inte kul att vara Beastman eller Skink Shaman eller Wood elf wizard. Vart skall man gömma sig?

Tja, det finns ju en billig Beast herd, skick enhet samt wardancers. Dom 2 första billiga, alla Skirmishers och den siste är kanske den bästa bodyguarden i spelet.
(kanske missade ironin)

-Magnus
Ara är en sann hjälte

#49 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 01 maj 2006 - 15:20

Något revolutionerande med sänkandet av skademagins effekter vore att man för första gången i WFB's historia realistiskt kan spela utan en enda wizard. D.v.s. att det verkligen blir en fråga om val vad man vill satsa på i listan.

Man kan iaf hoppas.

Arméer: Beasts
Projekt: WE (när nya boken kommer)
Sålda: 2 x WE, 2 x Beasts, WoC, DE, O&G, LM och DoW

#50 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 01 maj 2006 - 22:42

Nej, jag har inte missat den tråden Scactha. Men den möts av rätt stor skepsism där också. Framför allt är det en kille som påstår han kan bekräfta och dementera allt på listan. Man behöver bara fråga han typ (han är dock ganska ignorerad). Problemet med rykten är att de är just rykten, startas det på en sida så sprider det sig ganska snabt och blir "sanning". Det här tycks ändå väldigt mycket bara ha dykt upp ur det blå. Inga direkta källor, ingen som "Jag hörde det av Gav på en rundvandring." "En kille i en röd shorta i en viss butikkedja sa det till mig" eller "Jag frågade en designer på ett GT/GD". Det bara fanns där en dag, men över allt. Den innehåller till och med saker som väldigt noggrant blivit dementerat tidigare.
Så nej, jag ger inte mycket för det här. Det är gamla rykten ihopblandat med önsketänkande tycks det mig.
Scissor: Paper is fine! Nerf rock!

Raser: Oger Kingdoms, Daemonic Legion: Tzeentch, och High Elves
Övrigt: Sämst på att åka på konvent.

#51 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 079 Inlägg:

Postad 02 maj 2006 - 00:17

Vilket leder till en stilla undran... É det ngn här som é speltestare för GW på Warhammer? Dom har väl X antal speltestare i olika länder m.m. vad jag förstått det som.

#52 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 02 maj 2006 - 06:48

QUOTE (Setomidor @ May 1 2006, 08:53 )

Jepp, RAF blir plötsligt ännu bättre (Pegasus Knights bakom linjerna i andra rundan). Gissar att den tar över kungakronan från SAD i 7th ed.
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#53 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 20 maj 2006 - 18:52

Lite nya prylar från den mystiske gästen Calculon smile.gif

Sorry I've been off-line but I've been away for a week or so.

With regard to fast cav, they have a new role now that they can't rank deny. That of 'crossfire'. Units now flee directly back either from panic, break tests or a flee reaction. This path is pre-determined.

Unlike the complete mess that was 'Gav's fleeing article'. If a unit which flees meets an enemy unit with US5 or more it is wiped out. Under the old rules it flees around in some random often argued direction.

The 'crossfire' rule makes flyers and fast cav. VERY useful. Should make units of 5 carrion even more popular!

Oh, and just a quickie. 7th is available from August for those who buy Heat 1 tickets. So that they can get used to them before the Heats. As such the rules are complete and are being translated so what I have posted here is what you will see. It cannot change at this late stage.

I still expect a Q&A within a few months to cover cock-ups smile.gif

Anyway, I've not played one game of 6th in 4 months now, and am thoroughly enjoying the nuances of movement and combat and the reduced magic, in 7th!

I might even gain an edge at Heat 1 and do well smile.gif

#54 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 24 maj 2006 - 21:39

Intressant, det skulle göra Summon Wolves i min Sylvanian Nightmare-lista användbara innan dom ens kan charga. Man drar upp dom i ryggen runda två och chargar fronten i samma runda. I den bästa av värdar smile.gif

Undrar vad som händer med skirmishers.
jag kom till makten
och kvällen är lång

#55 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 079 Inlägg:

Postad 25 maj 2006 - 08:11

Tycker att allt som närmar sig 40K é skrämmande... blink.gif

#56 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 27 maj 2006 - 20:17

Närmar sig? Ryktet är väl snarare att Fantasy fjärmar sig från farty k genom att skirmishers ska bli marchblockade som alla andra.
jag kom till makten
och kvällen är lång

#57 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 079 Inlägg:

Postad 28 maj 2006 - 22:05

Var iofs inte skirmishers jag tänkte på, utan det där crossfire. Har iofs inte spelat 40K på några år så det é kanske jag som har fel uppfattning. Nya rykten från Toronto´s gamesday verkar avliva en del rykten här på tråden, såsom att fast cav inte tar bort ranker m.m.

Pistoler, GWs till häst blir ngt sämre tillsammans med div magiskolor, miscast blir värre. Enheter ska ha 5 man i bredd för att få rank osv.

Upptäckte att Chaos Dwarfs försvunnit från GWs hemsida UK, ngn som hört ngt?

#58 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 28 maj 2006 - 22:27

Usch det sabbar hela min dvärg armé med 5 man för rank sad.gif
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#59 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 28 maj 2006 - 23:52

Trodde också CD var borttagna, men hittade dem när jag sökte efter "chaos dwarfs" i sökmotorn.

#60 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 29 maj 2006 - 08:18

Sakta men säkert raderas de ur våra minnen...

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar