Hoppa till innehåll

Foto

Overrun och pursuit

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 14 oktober 2004 - 16:13

Steffo skrev:
En grej hände igår som vi inte riktigt visste hur vi skulle hantera. En riddarenhet vann en närstrid och lyckades inte komma ikapp ett gäng slavar som flydde långt. Slavenheter flyr mellan två enheter som står med ett par inch mellanrum precis bakom närstriden (slavarna har ju ingen formation längre). Riddarenheten slår såpass mycket att han kommer förbi enheterna men kan han verkligen springa igenom dvs springer riddarna i formation eller följer de efter slavarna till varje pris?

Själv tror jag de fastnar vid enheterna de inte kommer igenom....

mattias skrev:
De fastnar väl? Det är väl ett klart exempel på "persue into fresh enemy"? Eller gäller det bara om man springer ner de som flyr? Vet inte, men jag hade helt klart sagt att de fastnar i nån av de två enheterna som står i vägen.

Johanem skrev:
Som jag har förståt det får man bara springa in i en ny fiende om man hinner ikapp den man jagar.

Så de stannar väl 1 tum framför den nya fienden?

akbar skrev:
Varför skulle man vara tvungen att hinna ifatt de flyende för att ta sig in i någon ny enhet?

Johanem skrev:
Är det inte så att om man inte kommer ifatt den man "pursuits" så följer man efter. Men kommer man ikapp så springer man rakt fram och springer in i det man kommer i kontakt med. Så har jag fått det förklarat för mig från flera håll.

akbar skrev:
Tja, vad säger den stora röda egentligen? Har inte den hemma, och det var ett tag sen jag kollade upp det. Fast det där med att man bara smäller in om man hinner upp det flyende verkar märkligt. Det är väl dessutom de flyende som är i lös formation, inte de förföljande. De rinner väl aldrig igenom fiendens formationer?

#2 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 19 oktober 2004 - 07:55

Den stora röda säger som Alli och Mattias, dvs ett skolboksexempel på Pursuit into Fresh Enemy. Sidan 76 för den som vill fördjupa sig.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar