Hoppa till innehåll

Foto

Island Insanity Invitational Vi (2012)

Ålandsturneringen IT IS ON!

• Please log in to reply
90 replies to this topic

#41 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 036 Inlägg:

Postad 03 maj 2012 - 20:08

Hur är det med parkering på Åland, misstänker att det kan var billigare att ta bilen över än att låta den stå i Stockholm om man åker. (kollektivtrafiken söderut från Stockholm var usel minst sagt en söndagskväll).
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#42 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 04 maj 2012 - 13:23

Hur är det med parkering på Åland, misstänker att det kan var billigare att ta bilen över än att låta den stå i Stockholm om man åker. (kollektivtrafiken söderut från Stockholm var usel minst sagt en söndagskväll).

Parkering borde inte vara ett problem. Tex utanför vår spellokal finns ett tiotal platser, gratis, som inte borde va i användning under helgen. Samma gäller utanför judosalen. Hotellen har vanligtvis gästparkering. Parkering i övrigt är avgiftsfri men man behöver parkeringsbricka. Jag minns inte riktigt var gränserna för "brickområdet" gick men jag tror det faller utanför.
När jag kollade kostade det 300kr T/r att ta bilen till Åland med Viking.
Skulle också hjälpa oss en hel del om någon hade bil och kunde packa in ett par extra människor från hamnen till sovplatserna. Ifjol dök plötsligt alla upp smatidigt så då blev det lite till av åka fram och tillbaks.

#43 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 036 Inlägg:

Postad 04 maj 2012 - 18:53

Ah nice, dock tror jag det löst sig med resan hem på kollektivt vis. Så nu ska man bara snickra ihop en lista och skicka in.
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#44 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 05 maj 2012 - 12:43

Jag har här en lista på alla som varit i kontakt med mig. Kolla om ni är med på den.
http://www.warhammer...ii-vi&Itemid=83

#45 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 06 maj 2012 - 15:38

Fråga angående Special mission på scenario 3, den man ska döda bsbn. Om man inte har en sådan, räknas det då som att man klarar sig, eller är den automatiskt räknad som död? Antar det första, men skulle vara lite dumt - för mig - om det är det andra, så lika bra att fråga.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#46 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 06 maj 2012 - 17:17

Hmm, bra fråga. Vad för en fåntratt tar inte en BSB? Humhum det är nog det första. Men det är klart, blir det orättvist för dem som faktiskt tog en BSB? Åsikter?
Som vanligt när vi mixar med scenarion, folk kommer på en massa fusk vi aldrig ens tänkt på.

Om man inte har en BSB kan motståndaaren få välja en "låtsas BSB" från ett vanligt standard i nån enhet. Hur låter det?

#47 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 06 maj 2012 - 18:11

Mm...eller så kan man uppmuntra folk att inte ta en bsb, för en gångs skull.

Fast det är ju inte lika nödvändigt i en VC- armé som i de flesta/alla andra, det ska medges.

Kanske om jag får ändra om i listan lite, och ta en bsb, kan jag ordna så det inte blir ett problem? Vet inte riktigt hur jag ska göra det dock...

Edit: eftersom Last Stand ändå inte funkar för VC, eller Daemons, eller TK - eftersom de alla är unbreakable - så borde scenariot nog skrivas om. Död genom Last Stand eller genom Unstable-regeln ( och demonernas motsvarighet).
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#48 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 09 maj 2012 - 10:45

Efter att ha funderat en stund (och diskuterat med mina närmaste konfidenter) kommer det bli som så, att har du ingen BSB får motsåndaren välja vilket annat standard som ger bonuspoängen.
Det är inte bara du som blir problem, i stort sett alla VC och TK spelare faktiskt.

Vad jag skall göra med de där fankens icke-breakable BSBarna vet jag inte. Oddsen är dock att ni inte kommer att gilla det. :P

Och vi råkar gilla BSBs ;)

Hur är det med capture scenariot, där brukar det varje år vara en massa frågor. Har jag fått det någorlunda klart?

#49 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 09 maj 2012 - 10:55

Vad jag skall göra med de där fankens icke-breakable BSBarna vet jag inte. Oddsen är dock att ni inte kommer att gilla det. :P

Murrmurrmurrmurr.....

Men i alla fall, capture scenariot är "ganska" klart. För att förtydliga, hur stora är sakerna och räknas de som "terräng" eller är de bara gräs egentligen? :)
Postad bild

#50 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 09 maj 2012 - 11:19

Det är bara 5e året vi kör det scenariet, så småningom skall vi väl få till det så folk fattar vad vi menar.
Eftersom vi inte kommer ha lämpliga bitar till alla bord blir det nog "markörer" som gäller, dvs de är inte terräng som sådan utan har bara effekterna därav.

#51 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 09 maj 2012 - 11:35

Cool. Då kan ju storlek vara en idé att skriva, förslagsvis stor blast template och liten blast template, så slipper ni kanske stå med allt sånt själv om man kan ta med sig hemifrån. :)
Postad bild

#52 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 16 maj 2012 - 20:42

Nu har vi fått vår logo också.
Postad bild

Det finns ännu rum för folk. Jag vet inte varför men Åboborna har inte alls kommit i de mängder det utlovades. Så det ser lite tanigare ut i år även i deltagarlistan än vi hoppats. Å andra sidan förre ostnissar. Every cloud has a silver lining som det heter. Så pressa era polare!
Det kan hända att vi trycker den på t-shirt ändå. Vi kollar på plats intresset.

#53 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 16 maj 2012 - 21:10

Ja, kom igen, Sverige, nu åker vi till Åland och tar tillbaka bucklan!*

Sitter och målar det sista nu, sen ska jag bara fundera ut en enkel display board.

*Som vi tack vare mig tappade i sista stund förra året...**

**och nej då, jag höll inte på att vinna, men missade två terrortest på Ld10 när en goblin med terrormask manade på sin varg att charga in i flanken på min runt 30-man starka gor-enhet med BsB, Great Bray och en Mountain Chimera. Och blev nedsprungen. I sista rundan. Annars hade bucklan varit vår. Inte min dock, men vår som i Sveriges.

#54 finntroll

finntroll

Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 Inlägg:

Postad 17 maj 2012 - 03:42

Can´t get over that one, eh?
I´ll give you a chance for revenge, if the high spirits of Åland (aka head insanitors) are favourable and we get a matchup
still, I hope this isn´t the only reason you are bringing your -immune-to-leadership- undeads ^^

#55 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 17 maj 2012 - 08:05

Jag har tyvärr inte postat på länge, en svensexa har fått det att köra ihop sig för mig och nu är planeringen klar så det blir den 2'a juni :( :(

Hade verkligen hoppats på att få åka i år men det får tyvärr bli framskjutet för att komma tillbaka vid nästa tillfälle!! mysfaktorn i denna turnering gör den underbar

Best Sportsmanship - Gentlemen's achievements 2012
Förlorad Grudge mot Khaz Modan - Gentlemen's achievements 2012

Best in Race - Dwarfs, QFA 2014

#56 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 17 maj 2012 - 12:12

I´ll give you a chance for revenge, if the high spirits of Åland (aka head insanitors) are favourable and we get a matchup
still, I hope this isn´t the only reason you are bringing your -immune-to-leadership- undeads ^^

Hehe, well, I wake up screaming sometimes, but the nightmares comes more seldom now, so...

It was the worst and at the same time best moment in my tournament career, wonderfully epic and depressing. A very nice finish in a great game. Would love to get a chance for revenge though.

And no, it's not the only reason for me bringing in the ItP-guys, but it didn't hurt the decision.

#57 finntroll

finntroll

Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 Inlägg:

Postad 17 maj 2012 - 13:22

And no, it's not the only reason for me bringing in the ItP-guys, but it didn't hurt the decision.

I know, and I cant wait to see your great models up close.
And hopefully play together - this goes for all you other swedes too, so hopefully as many of you as possible can manage to come to the Island and have a great time.
We sure will ^^

Oh, and grab some friends along too, if the Åbo-boys have left room for others as Henri says.

#58 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 17 maj 2012 - 15:32

Jag har tyvärr inte postat på länge, en svensexa har fått det att köra ihop sig för mig och nu är planeringen klar så det blir den 2'a juni :( :(

Hade verkligen hoppats på att få åka i år men det får tyvärr bli framskjutet för att komma tillbaka vid nästa tillfälle!! mysfaktorn i denna turnering gör den underbar

Inte mycket man kan göra. Utom ordna svensexa på Åland! Sup hela vägen hit, stig av och "missa" färjan tillbaks! ;-)

I will keep this in mind. Jakethefake has already challenged Sherlocko (or the oher way around) for a grudge-match on Friday.

Oh, and grab some friends along too, if the Åbo-boys have left room for others as Henri says.

They have indeed. I've had people saying they are definitely interested and then I don't hear anything. And since I do not have contact information for them I can't pester them either.

#59 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 17 maj 2012 - 15:39

If we are not to far apart in points* on Sunday morning, I would really like to have a revenge rematch and a chance to kick some evil stuntie butts.

*Well, I wouldn't mind either way actually, but maybe it would screw up to much if we're not even close to each other, I don't know.

#60 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 26 maj 2012 - 05:45

Ser ut som om de mörka krafterna har ett järngrepp om Åland nästa vecka - dubbla Vampyrer, Kaoskrigare, Mörkalver och Demoner, och en liten Kaosdvärg, som mobiliserar sig mot stackars ensamma gamla Empire och dvärgar. Så de får nog allt hoppas på att TK och Ograrna har lust att hjälpa till att jämna ut oddsen. Eller att kanonerna funkar som de ska.

Spännande ska det bli iallafall.

Also tagged with one or more of these keywords: Ålandsturneringen, IT IS ON!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar