Hoppa till innehåll


Foto

Fundering Angående High(Lm) Magics Lore Attribute Funkar?


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 JoyPi

JoyPi

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 621 Inlägg:
  • Gender:Not Telling

Postad 19 april 2015 - 20:47

Om jag väljer att använda förmågan efter en lyckad spell. Kan jag då få tillbaka en förlorad spell som har förlorats genom Scroll of spell destroying, rune of spellbreaking*2 eller att någon tidigare har förlorat lever på grund av misscast?
Hur funkar det?
Admin här på SWBR.

#2 Screamer

Screamer

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 598 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Lund

Postad 20 april 2015 - 05:57

Ja, ja och ja borde det vara.

#3 Mike Boll

Mike Boll

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 548 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 20 april 2015 - 08:11

instämmer. Det står väl till och med i lore attributet att man kan få tillbaka en förlorad spell hur man nu än förlorade den.


Mikael Magnusson

Förening: Ylva
Arméer: High elves, Lizardmen, Daemons of chaos

#4 JoyPi

JoyPi

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 621 Inlägg:
  • Gender:Not Telling

Postad 20 april 2015 - 08:14

Med vad för belägg? Referens i faq eller liknande? Jag ser det inte lika självklart när jag läser nämligen.

De spellsen är ju förstörda och inte bortglömda.
Det står att du kan få tillbaka en tidigare glömd spell och då läser jag det som en spellista du tidigare glömt med loreattributen.
Admin här på SWBR.

#5 Munin

Munin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 20 april 2015 - 08:24

Står det inte även i miscasttabellen att man glömmer bort spellsen?
Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

#6 Hoffa

Hoffa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 20 april 2015 - 10:26

Ska kolla i natt var det är för wording på 2xSpellbreaking i dvärgboken. Det finns ju två sett att se på detta

 

1) Det finns en pool med spells man har och en pool med spells man inte har och när man tappar en spell pga miscast, 2xspellbreaking eller liknande så flyttas den till poolen med spells man inte har varifrån man kan plocka upp den igen om man har någon förmåga som tillåter att man byter spells. (t.ex. LM high lore attribut)

 

2) När man tappar en spell pga någon av nämnda effekter så försvinner den ur spelet och kan aldrig komma tillbaka.

 

Jag lutar åt att 1) är det rätta svaret då det inte finns något som säger att det inte går. För att tolkning 2) ska gälla tycker jag det behövs en explicit skrivning någonstans om att spellen verkligen är borta ur spelet.


Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.


#7 Ravaillac

Ravaillac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 123 Inlägg:

Postad 20 april 2015 - 14:44

Om den går bort från spelet så kan man ju hårddra det och påstå att då kan inte någon annan magiker på slagsfältet (friend or foe) kasta den heller :P.

 

Jag skulle också köra på Hoffas alternativ 1.






0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar