Hoppa till innehåll

Foto

Uk GT

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
139 replies to this topic

#21 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 575 Inlägg:

Postad 30 maj 2005 - 09:00

Priset från de två flygplatserna till nottingham ä ganska lika. Dock kändes det som det gick fortare från luton, kanske pga att jag sov den resan iofs. Kändes iaf ändå som den gick fortare, inget drygt byte i golders green heller.
Och ja det är diverse skatter som gör det dyrt, tror inte vi behöver reseförsäkring.

#22 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 31 maj 2005 - 11:38

låter helt klart intresant, men pegabris gör antagligen att heat 3 blir det ända jag kan åka till....

#23 hagar redbeard

hagar redbeard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:

Postad 04 juni 2005 - 09:23

hur blir det med att träffas och spela? jag är på och ska pårata med moog, men han är nog också på, så vilka kommer helgen efter midsommar?

Henrik Eriksson

#24 Emil S

Emil S

Member

• Members
  • PipPip
  • 11 Inlägg:

Postad 04 juni 2005 - 13:47

Jag är på.
Emil Söderström

#25 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 04 juni 2005 - 15:37

Jag har bokat in helgen efter midsommar och hoppas på hårt motstånd då. Vad kommer ni att spela för något på Gt´t? Jag plockar med orcerna om jag bara kan komma på ett bra sätt att frakta dem på unsure.gif

#26 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 575 Inlägg:

Postad 07 juni 2005 - 00:21

Jag är på.
Kommer testa khemriterna då, håller dom inte måttet så blire nog von carsteins, inte sylvania alltså tror jag.
Ev en necrarcharme.

#27 hagar redbeard

hagar redbeard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:

Postad 07 juni 2005 - 09:36

jag tar sylvanierna förstås. har en ny, elak arme på gång, som måste testas.

#28 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 07 juni 2005 - 11:30

Jag har ännu ingen aning om vad jag ska spela.
Mest sugen är jag på en WE arme men samtidigt gör de två timmarna att jag kanske måste använda khorne bestarna.

Hur är det nu, vill folk att vi fixar en "mini-turnering" ?

#29 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 575 Inlägg:

Postad 07 juni 2005 - 11:32

QUOTE (petrus @ Jun 7 2005, 11:30 )
Hur är det nu, vill folk att vi fixar en "mini-turnering" ?

Det kan vi väl göra, men jag vill möta alla, kanske en sorts gruppspel följt av ett slutspel? Eller bara en liga där alla möter alla, kanske blir lättare att hinna med.

#30 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 07 juni 2005 - 11:38

Ja jag förstår din vilja att möta alla, men det beror ju lite på hur många som vill vara med och spela.
Jag tycker det verkar som om det blir ett 15tal, då kan det vara svårt att hinna med under en helg.

#31 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 575 Inlägg:

Postad 07 juni 2005 - 17:03

QUOTE (petrus @ Jun 7 2005, 11:38 )
Jag tycker det verkar som om det blir ett 15tal, då kan det vara svårt att hinna med under en helg.

blink.gif Oj jo jag trodde vi skulle bli 5-7 pers ungefär. 15 matcher på en helg är onekligen lite överkurs smile.gif

#32 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 07 juni 2005 - 19:08

tja, det är ju 30 timmars spelande så det hinns ju inte med på en dag...men vi skulle väl spela på söndagen också? biggrin.gif

Sova kan vi göra på jobbet på måndagen istället.

#33 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 07 juni 2005 - 19:37

QUOTE (Dakoth @ Jun 7 2005, 20:08 )
tja, det är ju 30 timmars spelande så det hinns ju inte med på en dag...men vi skulle väl spela på söndagen också?  biggrin.gif

Sova kan vi göra på jobbet på måndagen istället.

Alla jobbar inte på kommunen tongue.gif

#34 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 575 Inlägg:

Postad 07 juni 2005 - 23:01

QUOTE (DGoE @ Jun 7 2005, 19:37 )
Alla jobbar inte på kommunen tongue.gif

He he.
Skall vi ha en turnering så föreslår jag ingen komp. Lika bra att börja vänja sig

#35 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 08 juni 2005 - 11:04

mitt förslag är att vi håller en lättsam turnering utan komp och målningsbedömning utan egentligen bara en swiss stege. max 20 deltagare. Varje match 2h och 4:a matcher per dag.
Vi har platts och vilja i våra lokaler.
Om vi vill ha någon sorts pris kan vi ta 20kr i anmålningsavgift.

#36 hagar redbeard

hagar redbeard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:

Postad 08 juni 2005 - 11:39

det låter bra. men blir vi verkligen 20 stycken? jag får det till 3 från uppsala (och det är inte säkert den sista killen, erik, kommer), 4 från borlänge och 3 från stockholm, så 10 pers.

#37 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 08 juni 2005 - 13:53

QUOTE (hagar redbeard @ Jun 8 2005, 12:39 )
det låter bra. men blir vi verkligen 20 stycken? jag får det till 3 från uppsala (och det är inte säkert den sista killen, erik, kommer), 4 från borlänge och 3 från stockholm, så 10 pers.

Vi har flera på klubben som inte ska med till Uk Gt men som är väldigt sugna på att testa lite med okompade armeer. Jag har bara sett det som possitivt att det blir några fler, men det kanske är fel?

#38 Marshal

Marshal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 624 Inlägg:

Postad 08 juni 2005 - 14:36

Om det behövs sparring kan min empire arme ge lika bra som den tar. Okompat törs man till och med ta med vissa hemska warmachine kombinationer som en kompad turnering mer eller mindre skulle banna. Skall visserligen inte till GT men om ni avser att genomföra en helg med lite blandat folk deltar jag me rän gärna.

#39 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 575 Inlägg:

Postad 08 juni 2005 - 15:41

QUOTE (Marshal @ Jun 8 2005, 14:36 )
Om det behövs sparring kan min empire arme ge lika bra som den tar. Okompat törs man till och med ta med vissa hemska warmachine kombinationer som en kompad turnering mer eller mindre skulle banna. Skall visserligen inte till GT men om ni avser att genomföra en helg med lite blandat folk deltar jag me rän gärna.

Jo det är ju inte jag som annordnar men tycker det skall gå bra, och var inte rädd för att totalt överdriva, mötte en del sjuka armeer i fjol, 14 pd 4 rattling skaven(2 ggr), 8 chariott goblins bara kavalleri och stank emprie mm.

#40 Emil S

Emil S

Member

• Members
  • PipPip
  • 11 Inlägg:

Postad 08 juni 2005 - 18:28

Jag tycker det låter bra med en enkel swissturnering eller semiswissturnering där man inte behover spela mot folk från sin egna förening eller folk man har spelat mycket emot.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar