Hoppa till innehåll

Foto

Min Story

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
2 replies to this topic

#1 Blackbird

Blackbird

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 86 Inlägg:

Postad 28 augusti 2016 - 17:20

Det är sommar och jag har precis skickat in min spellista till SM. Jag har inte varit så aktiv i spelandet sedan 1.0 kom ut men jag antar att det inte har ändrats så mycket. Några dagar senare kommer allas listor upp på forumet och jag förstår att jag inte kommer lyckas att vinna en enda match under mitt först SM... Veckorna innan tävlingen så hinner jag testa listan 5ggr där jag lyckas vinna en av dessa matcher, jag förbereder mig mentalt på att plocka bort figurer från spelborden.
Listan har lite av allt är det tänkt, jag lägger också till lore of heavens då ryktet om skycutters har nått mitt öra.

Prince(general), royal huntsman, lionchariot, fleshrender, divine icon,
Dragonscale helm, talisman of supreme shielding @325 pts

Archmage lvl4 heavens, amethyst crystal, dragonfire gem, elven horse @295pts

Commander, bsb, royal huntsman, lion chariot, shield,
Sword of strength, gemstone amulet, flaming standard @252pts

2x5 elein reavers, bows @90 pts
11 highborn lancers, mounts protection, full command, banner of speed @302 pts
10 highborn lancers, mounts protection, full command @255 pts

25 flame wardens, full command, rending banner @440 pts

2x1 eagle @100pts
3x1 coastguard reaper, repeating shots @240pts
1 frostphoenix @200pts

2499 pts
Carl årling

I den första matchen möter jag sauran ancients med några mellanmonster och en saurusenhet som proppats full av fighters. Båda två spelar försiktigt och mina karaktärer har ställt sig i mitt heavycav för att få bättre M och skapa illusionen av att vara skitfarliga. Runda 1 lyckas jag få misscast men det händer inget särskilt. Båda skjuter så bra det går och närmar sig sakta. Min dödsstjärna glider lite åt sidan vilket min motståndare glömmer bort, vilket ger mig en god flankstek och mångamånga poäng. 16-4 till mig woho, nu har jag presterat bättre än förväntat!

Match 2

Thicketbeast och en massa pilar... Runda 1 får min magiker misscast på 3 tärningar, vilket spränger alla silverhelms och allt skydd magiker har. Nice. 0-20

Match 3

Jag får möta turneringens trevligaste spelare jonas och hans vampyrer 😊 han får börja och trycker fram tre stora enheter och bakom springer hans flygande chaff, jag känner mig inte säker. På min tur får jag misscast när jag slänger lightningstorm(3tärningar) vilken studsar mellan alla hans enheter och rensar bort allt chaff! Nu har jag inte så svårt att manuvrera mina enheter. 20-0 efter många gudomliga tärningslag

Match 4

När det har gått bra så får man möta saker som man inte vill möta.. Turneringens andra monsterlista:skysloops.
Han ställer upp allt och jag gömmer mig i ett hörn i 6 rundor. Får misscast runda 1(?) men lyckas hålla i ett poäng wooohooo 1-19.

Match 5
Nu är det orcher med tre stora enheter samt lite skytte. Han sätter ut allt på vänster flank och jag gömmer saker bakom en sten på den högra flanken. I fem av sex rundor får han av foot of gork vilket är ganska läskigt. Jag å andra sidan har en supereleinreaverenhet som tar 2 boltthrowers, en goblinkastare, stenkastare och till slut en enhet skirmishgoblins i ryggen(vilket panikar en annan karaktär av banan). Vi skulle nog delat på uppdraget om inte en av hans scoringenheter failar ett ld9 reroll, vilket gör att jag får objektivet. Jag fick misscast runda 1, vilket leder till en lvl4 blir lvl2. Sedan får jag misscast på runda 4 också!
15-5 till mig!

Sammanfattning: jag spelade en lista som inte klarar någon sorts skytte eller en riktig fight i ansiktet. Amethystcrystal är ett grymt bra item på en trollkarl, jag mötte inte en enda lvl3-4 så motståndarna hade riktigt dåliga magifaser. Lejonkärrorna var inte så imponerande (om man inte kör in dem i flanken, då ser de väldigt självsäkra ut)
52 poäng och 6 misscasts går jag hem med, otroligt nöjd och ett resultat långt över mina förväntningar 😄

Tackar!

#2 KhazModan

KhazModan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 344 Inlägg:

Postad 29 augusti 2016 - 07:05

Mina tärningar valde verkligen att förråda mig i match tre, sedan hjälpte det inte direkt att jag kände mig helt hjärndöd och spelade därefter. Jag tror att du misscastade med 4 tärningar och det var därför jag inte scrollade eftersom jag hoppades att du skulle rulla något hemskt  ;)  Så efter att du dödat allt chaff och lagt lite extra wounds på typ allt annat i armén att rulla en 8:a på misscasten  :( Då var det lite tungt  :blush:

"The object of war is not to die for your country but to make the other bastard die for his."

"He´s dead. However, credit where it´s due, he hasn´t let that stop him"

#3 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 071 Inlägg:

Postad 29 augusti 2016 - 08:05

Trevlig läsning! :)

Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

0 användare läser detta ämne