Hoppa till innehåll

Foto

Empire

• Please log in to reply
269 replies to this topic

#221 arty

arty

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 677 Inlägg:

Postad 01 oktober 2013 - 10:36

+1 på Dyne

#222 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 01 oktober 2013 - 10:59

Nu är jag inte på något vis en bra spelare. men det går bättre och bättre. van i vaje fall fyra av fem matcher sist.

Jag undrar varför ni har lättat upp för präster? jag har spelat med fyra stycken de senste turneringarna. Det går asbra. med dubbla präster i sina stora horder får jag alltid igenom minst en, oftast fler av mina prayers. detta med hatred gör att hilebarder och GS plöjer ner typ allt. att jag dessutom chanelar fyra gånger samt har en dispellvagn gör att jag nästan alltid har lika många tärningar som motståndaren, och med alla Lvl2:or som folk kör är det ganska lugnt att stoppa det som är jobbigt. 14 boundspells utan risk att sprängas är jävligt bra.

Detta skriver jag på grund av Murcus inlägg om att alla faktiskt borde försöka straffa de bra saker de hittat.

Hoppas ni tycker jag har fel

Team Primo Victoria

#223 Yann

Yann

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 308 Inlägg:

Postad 02 oktober 2013 - 22:46

Ni kan sänka Grand Master kompen.... -7 är bara för roligt, personligen skulle jag inte ta honom för +5 i komp ens... -2 borde räcka tycker jag.

#224 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 02 oktober 2013 - 23:45

Med runefang och other tricksters tycker jag inte han är så pjåkig.

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#225 Turin Turambar

Turin Turambar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 550 Inlägg:

Postad 03 oktober 2013 - 00:08

Jag antar att det är poängkostnaden på GM du vänder dig emot, för i sig är han ju inte dålig.

"Faithless is he that says farewell when the road darkens"

*Crusader*

#226 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 03 oktober 2013 - 06:34

Ni kan sänka Grand Master kompen.... -7 är bara för roligt, personligen skulle jag inte ta honom för +5 i komp ens... -2 borde räcka tycker jag.

Det är ju inget fel på honom.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#227 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 016 Inlägg:

Postad 03 oktober 2013 - 08:08

Håller med Tröger här han är ett bra val som general om man inte ska ha altare. Enkelt att få 1+ ASv utan magiska items så du kan kitta han mer offensivt än motsvarande lords i typ Bretonnia/DoW.

Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#228 Yann

Yann

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 308 Inlägg:

Postad 03 oktober 2013 - 10:15

Hmm, ok. Han har ok stats och allt men kostar för mycket i jämförelse med andra val i empire boken... dvs ingen tar honom ändå. Tänkte att om man skulle sänka hans kompminus rejält så kanske vi uppmuntrar nåt annat än Lektor+magispam.

- jag tror inte att plötsligt med -2 så kommer vi se 3 GMs i varje lista eller nåt sånt :-)

#229 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 03 oktober 2013 - 10:18

Jag har spelat honom på minst 2 turneringar, möjligen 3, där jag alla gånger slutat top10 ;)

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#230 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 244 Inlägg:

Postad 29 november 2013 - 06:10

Tycker fortfarande att empire kompar lite för bra. Jag skulle vilja se att empire knights åker upp ett steg. Att kunna lira med 6 för minus 5 i komp är för bra.

Har testat de två matcher nu. Ena matchen höll de upp en WoC lord i 3 combat rundor och andra matchen höll de upp en WE lord samt en dryad enhet i 4 combat rundor. Jag slog lite över medel men inte mycket. Nu ska man såklart inte ändra kompen beroende på hur det har gått för mig i två matchen men 1+ save är fruktansvärt bra så en höjning med ett poäng ska de ha. 

Tycker att Hellblaster ska upp två steg i kompen eller att man ändrar så den ger minus i wmp. Minus 6 i komp för något med den potentialen är för lite. Nu är Hellblaster inte så vanligt och det beror på att man kan lira bra offensiva listor till empire som inte kompar så mycket men om ni höjer knightsen lite kanske det blir variation bland empire listorna.

Tycker faktiskt inte att något i empire armén ska få bättre komp i dagsläget fast man kanske ska ge Demigryph utan lansar ett bättre rakt av.

David "Dangerous" D

#231 Yann

Yann

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 308 Inlägg:

Postad 02 december 2013 - 00:06

Hm... höj knightsen om ni vill.... det är inte det som kommer förändra hur listorna ser ut. State troops är för dåliga. Sänk halberds, handgunners, crossbows etc och annat ytterligare.... hur många halberdiers (de minst dåliga av state troops) brukar ni se på turneringar? hur många shooting trupper var det sist på QFA?

Jag tror att höjer man knightsen blir det fler demigryphs även om man höjer demis ytterligare.

Frågan är nog vad är det vi vill se mera av?

mer skytte gubbar?

mer general of the empire och grand master?

#232 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 244 Inlägg:

Postad 02 december 2013 - 01:21

Nu är QFA bara en turnering av många samt att kompen var ganska hög.

Men jag ser väldigt många som spelar med hallibards om de inte lirar enbart knight listor som är populärt på lägre komp. Jag tycker det inte är något negativt om knight listor får lite sämre en komp. Det är ett steg jag vill sänka med så det är inga stora summor.

Vissa tycker inte om att jämföra olika arméer men om man gör det så ser man att empire knights kompar väldigt bra. Nu är såklart många andra knights bättre på att slås men de har ofta sämre save samt är special vilket gör mycket. Hade empire knights inte vara core hade det varit en helt annan sak.

David "Dangerous" D

#233 Mike Boll

Mike Boll

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 548 Inlägg:

Postad 02 december 2013 - 08:04

Nya bad dice ute och går igenom Bjorn. Topp tre ogres, daemons och HE om jag fattade det rätt. Var en bra spridning på topp 10.

Edit: skrev i fel tråd.
Mikael Magnusson

Förening: Ylva
Arméer: High elves, Lizardmen, Daemons of chaos

#234 Yann

Yann

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 308 Inlägg:

Postad 03 december 2013 - 09:28

Hej igen.

En idé är att höja 1+ knightsen och sänka 2+ great weapon knightsen? Man ser aldrig knights of the white wolf numera trots att dom är coola.

#235 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 07 december 2013 - 16:22

Varför höjde ni kompen på baltasar och karl franz igen? Räckte det inte med förra höjningen?

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#236 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 07 december 2013 - 22:20

Varför höjde ni kompen på baltasar och karl franz igen? Räckte det inte med förra höjningen?

Nej, dom behövde strypas lite då dom har varit relativt vanliga och bra i metat.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#237 Yann

Yann

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 308 Inlägg:

Postad 08 december 2013 - 18:24

Hej, jag undrar ett par saker (vill gärna veta hur ni tänker)!

1- detachments:

Väldigt få kör med detachment som det är nu (och med state troops infanteri), är det fortfarande motiverat att ha minus för detachments?

2- Crossbowmen/handgunners (archers ser man iaf som bunker/redirect)

dessa enheter är väldigt sälsynta (förutom jag, men jag är kvar i 6th ed eller nåt). Varför så mycket minus för stora enheter?

10 crossbowmen kostar -2 (känns helt ok)

29-35 crossbowmen kostar -11 (kompar typ som 45 halberdiers på -12). Hur går tanken där?

PS: Frågorna är mest av nyfikenhet, jag tror inte någon eventuell marginell förändring kommer iaf att leda till stora enheter handgunners eller fler detachments med nuvarande armébok.

cheers,

Yann

#238 Fredrik

Fredrik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 386 Inlägg:

Postad 15 januari 2014 - 13:35

En idé är att minska kompen på demis om man exkluderar warmachines, då kan man främja mer offensiva builds. Hur detta skulle kunna se ut har ja inte en aning om, då ja inte har känt på empire mallen tillräckligt. Men det kanske finns någon empireräv som har några idéer där kanske?

Fredrik Karlsson - HYMS

#239 Xyn

Xyn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 334 Inlägg:

Postad 06 februari 2014 - 20:32

Free Company har en typo i 41-45 med två olika kostnader. Vilken är det som gäller, -4 eller -5?

Team Primo Victoria

ermahgerd.png

#240 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 443 Inlägg:

Postad 06 februari 2014 - 20:59

Free Company har en typo i 41-45 med två olika kostnader. Vilken är det som gäller, -4 eller -5?

Um..

-5 verkar passa in bättre, så kör på det

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar