Hoppa till innehåll

Foto

Makhar

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 02 oktober 2019 - 18:06

Tänkte testa Makhar så kommer lira 20 matcher med de på UB och skriva lite info matcherna här.

Så här kommer listan, om jag gör några ändringar kommer jag lägga till en ny lista men hoppas kunna spela med samma.

1 makhar gyula general, black steed, sheild, light lance, stallion tempest, throwing weapon ( barbarian chief som ger enhet battle focus
1 Enaree Wasteland behemot, adept, pyro, book of arcane mastery, lucky charm ( magiker med kassa stats )
1 Enaree Wasteland behemot, adept, tham, talisman of the void, magical heirloom, additional limbs

3*12 horse archers ( skytte cav med bow som får +1 to hit och ap på short, kan sns och fly på samma charge )
15 makhar lancers makhar lance, lamellar barding ( barbarian horsmen med fight i extra rank och lance med -2 march )
2*5 steppe wolfhounds ( chaos hundar med vanguard )

2*1 makhar chariot heavy armour, makhar lance ( chariots med kassa stats och impact men bra crew )
8 karkadan herd ( frenzy large beast med ganska dåliga stats men bra charge pga impacts, LD5 och kan inte använda bsb eller general bouns )

1 steppe mammoth ( bsb monster med vanliga stats som är bra på chagre

Lirade första matchen mot en random spanjor som hade

Padda med alch och massor med items

lvl2 skink med book och tablet

chief med egg

ca 15 skinks med javs

stort sarus block med spears

6 caimens halberd och 4 krox halberd

stort tempel guard block

2*4 rahmp riders

2*5 champ skinks

det var nog allt

Jag upptäckte att Makhar har ett stort problem och det är scoring units, jag har 1 i armen :)

Jag var framförallt rädd för hans rahmp riders riders men en enhet klantade han bort och den andra dödade jag för han slog väldigt dåligt en combat runda.

Mitt skytte för ca 1000 pts som levde hela matchen gjorde nog 6-7 wounds totalt.

karkadan herd gillar inte break the spirit så de dog utan att göra något.

Men i slutändan vann jag sort för han gav bort caimens, sarus och en enhet rahmp riders. Jag blev av med lite över 2000 pts och döda allt han hade men klarade inte misson även om jag wipade honom :)

Andra matchen mötte jag en DE spelare från Australien som var ny i 9th age så den matchen var över innan den började.

Match 3 mot empire

1 master cosmo

1 marshal general

1 marshal bsb

1 prelate

40-50 spearmen

2*20 swordmen

20 light infantery

20 imperial guard

2*3 griffons

2*5 riters

20 flaglants

2 rockts

1 cannon

1 mortar

Jag börjar och dödar en rocket, riters och en griffon enhet så bra start.

Hans skytte och magi gör inget på hans runda och han dödar lite chaf.

På min runda dödar jag hans magiker samt mesta av hans skytte, och det som inte dör gör inget resten av matchen.

Men ändå förlorar jag matchen stort. Alla mina monster dör mot hand str3 inf, mina horsmen kan inte fly så blir nersprungna.

Jag har mitt cav block kvar samt general när matchen är slut, torskar misson såklart men det är auto torsk när man lirar makhar.

Jag slog lite dåligt i närstrider såklart men makhar är inte så bra så svårt att vinna även om man har tagit bort alla farliga hot motståndaren har runda 2 :)

Spelade 2 matcher till mot empire listan. Jag jag gjorde om min lista men spelade ingen roll, förlorade alla matcher stort.

Det roliga är att jag alltid vunnit mot honom sort när lirat med andra raser men makhar är så dåliga så kommer inte spela de mer.

Det är synd för asklnaders är helt okej men makhar är tyvärr sämsta rasen.

De nerfade makhar med den senaste uppdatering vilket jag inte förväntade mig. Inga enheter blev bättre eller sämre men de blev dyrare.

Det är inte värt att spela med skytte längre vilket är lite synd eftersom det är nästan hela grejen med makhar.

Så gjorde en ny lista.

1 Enaree adept book of arcane mastery, shamanims
1 Enaree adept talisman of the void, magical Heirloom

15 Makhar lancers Makhar lance, lamellar barding
15 Makhar lancers Makhar lance, lamellar barding
10 makhar lancers shield, light lance, muscian
5 steppe wolfhounds
5 steppe wolfhounds
18 barbarians FC, spear and shield, banner of discipline

4 karkadan herd
4 karkadan herd
4 karkadan herd
1 nomadic giant giant club
7 chaos knights champ

1 steppe mammoth rally around the flag

Spelade mot en brett lista som hade

1 lord på hippo

1 bsb på peg

1 master sham på häst

1 adept druid på häst

1 green knight

30 bönder

6 knights of the realm

ca 10 knights of the realm

ca 10 question knights

5 light cav

5 peg knights

Jag mött den spelare innan och han är okej men inte mer än så. Jag tyckte jag borde så hans lista ganska lätt för han hade inte så bra magic items och misson var bra för mig.

Han bad och började så flyttade upp lite enheter och divertade med light cav. Jag charge hans cav med herds och flyttade runt lite och mina hundar divertade.

Han chargade mina knights med hans lord samt mina hundar och mina herds som dödade hans fast cav.

Han dödade allt utom mina knights som tog challange så det gick som väntat. På min runda charge jag hans questing knights med herds och 15 makhar lancers samt 6 knight med andra herds och en jätte chagre en summon beast. Han failade terror med 6 knights och de stog ganska nära mina herds. Men mian herds var blockade av andra herds som chargade hand knights. De stod på kulle och behövde 7 får att nå men torska så mina herds bakom som slog bra kunde inte komma in i hand knights. Mina 15 knights behövde också 7 men torskade chagre med även om de får slå om 1or.

Magi fasen var 10-6 och lyckas bara få in en spell och det var +1 str på jätte. Jag hade 6 knights kvar och jan träffar och woundar de på 3+ 3+ med hans lord och han lyckas såklart döda 4 så de flyr av bordet och dör:) Min jätte som slog med hans summon och hade en bra overrun mot hand questing gav 0 wounds. Hand summon hade redan använt breath med gav ändå 3 wounds på jätten och sprang ner den :)

Jag gav upp vid det här laget. Jag kanske hade kunnat få en 15-5 till honom men var inte värt att fortsätta. Hade min charges suttit hade jag fått bsb samt questing med en magiker i och hade inte get upp mycket poäng när han chargade tillbaka.

Så var inte arméns fel även om den inte är vidare bra såklart men inte så mycket man kan göra med makhar :)

Spelade en till match mot VC

master nerco evo
master vampire occult
bsb barow horse
ca 30 skellis
ca 30 skilles
20 zombis
2 bat swarms
2 great bat
2 grea bat
1 dark coach
5 vampire knights
1 shriking horror
1 varkolak

Han började och tog det ganska lugnt. Hände inte mycket på min runda heller. Sedan chargade jag zombis med 2 enheter herds. Behövde en 9 overrun för att komma in enhet med hand karaktärer samt andra enheten behövde 10 för att komma in i bats. Bägge torskade och tog på hans runda med det var okej för jag hade bra counter charges.

Drog in 15 lancers samt 5 chaos knights i flanken på skellis med hans karaktärer samt jätte på hand knights.

Hans knights med 9 str5 attack lyckas döda min jätte på en runda :) Mina lancers med 15 str6 samt 5 str4 lyckades döda 4 skelett. Men jag vann combat så det var okej ändå.

Min ena jätte chargade andra skelett och gjorde 2 wounds med stomps so flydde och blev nersprungen men herds samt cav i flanken tog hans coach.

Han var tvungen att dra sedan men jag hade en bra charge med min mammoth på hans general block så hade nog fått det. Men han hade dödat en hel del och ingen hade fått misson så hade nog blivit 15-5 till mig om vi hade fortsatt men svårt att säga.

David "Dangerous" D

#2 Blackbird

Blackbird

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 140 Inlägg:

Postad 03 oktober 2019 - 06:33

Kul! Keep it Up!

#3 SweetBeast

SweetBeast

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 38 Inlägg:

Postad 08 november 2019 - 14:40

Får jag bara en lite halvt off topic question, hur är UB? Aldrig provat det.. Men har inte jättemånga spelare i närheten så det kanske hade varit ett alternativ för att få spela lite mer.

#4 awk

awk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 46 Inlägg:

Postad 08 november 2019 - 19:32

jag spelar lite, bara med två personer som jag känner väl, och fokuserar på att diskutera med dem om alternativ och så. det har gett mig mycket bättre förståelse för spelplanen och gillar att kunna plocka in samma enhet o lägga ”ovanpå” den andra för att testa hur man kan flytta sig, men som sagt, jag spelar inte, bara ”tränar”. tror att det är väldigt olika vilken typ av spelare man träffar på om man spelar mot vem som helst.
man kan rulla yatzy i sexor - eller ettor

#5 SweetBeast

SweetBeast

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 38 Inlägg:

Postad 08 november 2019 - 21:30

Jamen det låter ju som en helt perfekt arena att just träna i, måste ge det ett försök med någon jag känner, som du säger! Tack!

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar