Hoppa till innehåll

Foto

Frågor

• Please log in to reply
45 replies to this topic

#21 Christoffer w

Christoffer w

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 554 Inlägg:

Postad 01 februari 2011 - 09:19

Självklart skall TK och ogres få vara med sig själva (och räknas som trusted och samma armé).

Jag hittar inget i reglerna som säger att harpies och sånt inte räknas till de tre enheterna. Dock så är det så att man måste ha minst tre enheter plus karaktär.

#22 Bengt

Bengt

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 348 Inlägg:

Postad 01 februari 2011 - 10:08

QUOTE (Christoffer w @ Feb 1 2011, 09:19 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag hittar inget i reglerna som säger att harpies och sånt inte räknas till de tre enheterna. Dock så är det så att man måste ha minst tre enheter plus karaktär.

S134, andra kolumnen, tredje stycket.

#23 Christoffer w

Christoffer w

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 554 Inlägg:

Postad 01 februari 2011 - 10:24

Ah, hittade det, läste inte vidare tillräckligt långt i texten. Så, följ reglerna wink.gif

#24 MajsAlvedon

MajsAlvedon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 147 Inlägg:

Postad 01 februari 2011 - 17:12

QUOTE (Christoffer w @ Feb 1 2011, 10:24 ) <{POST_SNAPBACK}>
Ah, hittade det, läste inte vidare tillräckligt långt i texten. Så, följ reglerna wink.gif

Tjenare, suttit och läst igenom alla "restriktioner" och har insett att det kommer bli riktigt jobbigt om man ska ha WoC som sideboard då vargar tydligen inte räknas in och warriors är inte ensammma om detta. Sen att ha ett minimum på 3 enheter känns enligt mig fel då reglerna i grundboken inte är avsedda för 500p armeer utan för 2000p+ arméer. Du kan ju utöva makten som arrangör och säga att det är minimum 2 enheter mest så man slipper en sideboard deathstar.

Har även en fråga angående senario 3 defende the village, du menar alltså att båda sidor väljer sideboard innan man vet om man ska attackera eller försvara, har lite problem med detta då jag anser att det tar bor charmen men att ha ett "offensivt" och ett "defensivt" sideboard.

Annars ser allt väldigt bra ut, Good Job!! Jag ska anmäla mig i veckan efter att jag inventerat i arméerna för att se vad jag kan trolla ihop.

Mvh André Sjölund C4
Hit them as hard as you can, as fast as you can, where it will hurt the most..... and preferably when they are not looking.

#25 Skavenfadern

Skavenfadern

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 01 februari 2011 - 18:40

en annan fråga ang vad som räknas som units.
Hur är det för skavens weapon teams?

De ska deployas med sin "parent unit" men räknas därefter som en egen unit för allt annat, kommer dessa räknas som en unit i armén eller inte?

//Linde

#26 Christoffer w

Christoffer w

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 554 Inlägg:

Postad 02 februari 2011 - 21:13

Spela som i regelboken. Jag tror inte weapon teams räknas till minimum core enheter och då räknas de inte heller till minimum enheter man får ha.

#27 MajsAlvedon

MajsAlvedon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 147 Inlägg:

Postad 02 februari 2011 - 22:13

Hej igen undrar om mina frågor inte var värda att besvara?
Hit them as hard as you can, as fast as you can, where it will hurt the most..... and preferably when they are not looking.

#28 Christoffer w

Christoffer w

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 554 Inlägg:

Postad 02 februari 2011 - 22:38

Jag menade det som svar till dig också, självklart är de värda att besvara smile.gif

Nej, vi kör med tre enheter fortfarande, finns ingen armé som inte kan klara det även om det är lite krångligt ibland och känns bäst att köra på tycker jag.

Den andra frågan har jag redan svarat på och ja, man bestämmer det innan. Tanken är att man skall ha side boards som är såpass flexibla att de klarar de olika scenariona, inte bara mortar lines och sånt.

#29 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 03 februari 2011 - 12:10

Varför ska ni inte använda er av ETCs LoS regler.
Tycker personoligen att det är det bästa som ETC har gjort för TloS reglern i regel boken suger hårt enligt mig.
David "Dangerous" D

#30 Skavenfadern

Skavenfadern

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 03 februari 2011 - 17:15

Det enda det står i skavenboken är:

"A weapon team must be deployed at the same time and within 3" of the unit it was bought with (also known as its parent unit). After this the weapon team is free to move and counts as a normal unit for all purposes (victory points etc.)."

Den enda unit som inte räknas in till minimum antal units är giant rats vad som står i skavenboken.

Så skulle vilja lobba för att weapon teams faktiskt räknas som egen unit och även till minimum antal units i en 500 pts armé.

//Linde

#31 Talmid

Talmid

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 229 Inlägg:

Postad 03 februari 2011 - 17:29

Till Skavenfadern, inte för att jag är arrangör och har något att säga till om, men en Detatchment är definitivt INTE en unit, precis som Empires inte är, i Empires fall kan du välja att det inte är en Detachment utan en egen enhet men då funkar inga Detatchment regler. I Skavens fall kan man inte köpa ett weapon team om man inte har en Core enhet till den. Den kan dock RÖRA sig och agera som en fristående enhet när den väl är deployed.

Jag hade också gillat iden, och skaven hade i så fall blivit helt sjukt bra som Sideboard, men lite väl bra eller hur ? blink.gif

#32 Christoffer w

Christoffer w

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 554 Inlägg:

Postad 03 februari 2011 - 17:36

De köps ju inte som en separat enhet utan tillsammans med en annan enhet så jag lutar åt att de inte kommer räknas.

Angående los så tycker folk väldigt olika och det känns bäst att ändra så lite som möjligt.

#33 Skavenfadern

Skavenfadern

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 03 februari 2011 - 17:45

ok dags gå tillbaks till ritbordet =)

//Linde

#34 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 06 februari 2011 - 00:37

DE får max ha 35 repeater Crossbows i armen och som det är skrivet nu så är ju inklusive chariots.

Jag tror att det är en miss för chariots räknas inte med i några andra arméers skytte och de har bara glömt att skriva med det.

Så kommer ni räkna med DE chariots till skyttet eller ?
David "Dangerous" D

#35 Christoffer w

Christoffer w

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 554 Inlägg:

Postad 06 februari 2011 - 11:12

Kärror räknas till restriktionen.

#36 David.J@ISEN

David.J@ISEN

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 06 februari 2011 - 21:06

Räknas warmachines in till restriktionen?

#37 Christoffer w

Christoffer w

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 554 Inlägg:

Postad 06 februari 2011 - 21:47

I vilket sammanhang?

#38 The Blue Guy

The Blue Guy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 123 Inlägg:

Postad 07 februari 2011 - 15:22

Har inte riktigt greppat exakt när man ska välja sitt sideboard... blink.gif

#39 Christoffer w

Christoffer w

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 554 Inlägg:

Postad 07 februari 2011 - 15:59

Innan matchen börjar, det absolut första du gör efter att båda presenterat sin armé plus side boards.

#40 Christoffer w

Christoffer w

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 554 Inlägg:

Postad 08 februari 2011 - 07:54

Vi kommer INTE använda etc restr. draft 5, pga att det är såpass nära turneringen och det är såpass stora ändringar för vissa arméer.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar