Hoppa till innehåll

Foto

Nybörjare - Första Armen, Saurian Ancients

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Sovsa

Sovsa

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 Inlägg:

Postad 28 februari 2016 - 14:16

Tjenare! Har precis fått upp ögonen för denna hobbyn och har bestämt mig för att jag ska starta en egen armé, nämligen "Lizardmen". Då inför första inhandlingen av modeller så funderade jag lite på en 1000 poängs lista och en 2000 att bygga mot lite senare, så jag tänkte se om jag kunde få lite input på om det är något att köra på som första köp.

975/1000 points Saurian Ancients:

Heroes:

Skink Priest (General) (405 points)

Level 2 Wizard - Path of heavens

Mount: Ancient Taurosaur - Engine of the Ancients

Item: SA - Black Cube

Core:

Saurian Warriors x 25 Full Command (370 points)

Spears

Totem Animal - Serpent Warriors

Skink Hunters x 10 (100 points)

Blowpipes

Champion, Musician

Skirmish

Skink Hunters x 10 (100 points)

Blowpipes

Champion, Musician

Skirmish

1978/2000 points Saurian Ancients

Lords:

Cuatl Lord, General,och level 4 (inte säker på vilken path) (565 Points, ska sätta den i Temple Guard unit)

BSB - SA Totem of Mixoatl

Cuatl Lord Disciplines: Telepathic Control, Contemplation och Wellspring of Power

Items: SA Ancient Plaque

Heroes:

Skink Priest (samma som i förra listan men utan taurosaur) (140 points)

Core:

Saurian Warriors x 35 Full Command (545 points)

Spears

Totem Animal: Crocodile Warriors

Skink Hunters x 12 Full Command (samma som i förra listan) (116 points)

Skink Hunters x 12 Full Command (samma som i förra listan) (116 points)

Special:

Temple Guard x 14 Full Command + Cuatl Loard (202 points)

Rare:

Ancient Taurosaur - Engine of the Ancients (280 points)

Sharp Horns

Så ungefär så ser hela kalaset ut.Jag hade tänkt köra lite AOS med armen också och jag har mest gjort valen med tanke på både 9th och AOS. Kom gärna med konstruktiv kritik. Några uppgraderingar inom units som inte är bra? Dålig distribuering av units? Var inte rädda med att vara för hårda :)

Tack på förhand!

#2 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 28 februari 2016 - 22:02

Jag tycker det ser bra ut men skulle vänta med att köpa saker till nya versionen är ute.

David "Dangerous" D

#3 Foxen

Foxen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 546 Inlägg:

Postad 29 februari 2016 - 08:10

Om du är bestämd på LM. Köp lite skinks för att ha något att börja måla. 

Lär ju säkerligen behöva/vilja ha 40+ skinks i Core även efter nästa version.

// Elias Roos

Rogue Trader
WoC, TK, OnG

#4 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 29 februari 2016 - 08:42

40+ är att ta i, jag tycker att det kan funka bra med så lite som 2x10 om man har lite annat småkrafs i listan också. Jag spelar oftast 3x10. Men ja, det är helt safe att måla några enheter skirmishers.

Slann och Skink Priest kommer du knappast att ångra heller.

Fast egentligen är grundregeln att måla det du tycker är coolt. Regler förändras. Balansen blir bättre och bättre. Inte mycket som är helt ospelbart.

Som det ser ut just nu tycker jag dock att 14 Temple Guard inte räcker till. Den enheten är redan så dyr och så viktig när du har en Slann att din motståndare kommer att utsätta dem för det elakaste hen har. 14 kroppar räcker inte så långt då tyvärr.

#5 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 067 Inlägg:

Postad 29 februari 2016 - 09:19

Jag har lite skinks över, en nästintill orörd låda med 24 st utan javelins, men det ska gå att göra hand weapon & shield o blowpipes. Hur som, lycka till.

#6 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 886 Inlägg:

Postad 29 februari 2016 - 13:25

Vänta tills nya versionen är ute, kan komma många förändringar. Bör endast vara ett par veckor kvar

#7 Sovsa

Sovsa

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 Inlägg:

Postad 29 februari 2016 - 17:06

40+ är att ta i, jag tycker att det kan funka bra med så lite som 2x10 om man har lite annat småkrafs i listan också. Jag spelar oftast 3x10. Men ja, det är helt safe att måla några enheter skirmishers.

Slann och Skink Priest kommer du knappast att ångra heller.

Fast egentligen är grundregeln att måla det du tycker är coolt. Regler förändras. Balansen blir bättre och bättre. Inte mycket som är helt ospelbart.

Som det ser ut just nu tycker jag dock att 14 Temple Guard inte räcker till. Den enheten är redan så dyr och så viktig när du har en Slann att din motståndare kommer att utsätta dem för det elakaste hen har. 14 kroppar räcker inte så långt då tyvärr.

Ja, Det hade alltid varit skönt med fler Guards men eftersom en låda innehåller bara 15 och jag vill bara ha upp listan så att jag har upp till 2000 poäng så kommer jag nog bara att köpa en låda till att börja med. Men jag kommer antagligen köpa fler sådana senare :)

#8 mutti

mutti

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 52 Inlägg:

Postad 29 februari 2016 - 18:11

Då kan det vara klokt att spendera dom poängen på något annat i 2000p-listan och hellre sikta på att bygga ut till 2500p med Temple guard, alt ställa några vanliga saurusar längst bak i enheten om du inte spelar turneringar.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar