Hoppa till innehåll

Foto

Begränsade föremål

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
65 replies to this topic

#41 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 22 november 2004 - 20:24

Anton: Ang Hydra banner. Det som gör Hydrabanner kasst i de flesta DE spelares ögon är följande.
1, Behövs en mes till BSB.
2, All eggs in one basket enhet av CoK's
3, STUPID!!!!

De saker som är stupid borde nästan ge bonusar i mitt tycke då det är en enorm risk. Anledningen till att DE anses vara gansk svag armé är att chariots och knights alla är stupid. Detta är riktigt dåligt och bör inte jämnföras med andra saker. Alver lider mer av detta än andra armér då de är beroende av kontroll än andra armér. Alver kan inte rycka på axlarna och dess saker inte funkar som det är tänkt!

/Johan R
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#42 Karon

Karon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 121 Inlägg:

Postad 23 november 2004 - 10:25

QUOTE (Kasczei @ Nov 22 2004, 10:38 )
-500 comp på en Master Assassin med Fellblade? ^^
Bör iaf straffas MYCKET!

Du överdriver alldeles för mycket. Man vill bara ha han hidden första rundan, sedan vill man skitterleapa han in i närstrid, är han hidden har hans regimente 6 i LD. Eller så vill man ha han scoutande från början. Om motspelaren nekar en challenge så gör han 2,2 wounds, buhu.

Tänk på att det är en Karaktär som kostar 435p. -700poäng komp. Det måste jag faktiskt opponera mig mot. Han kan inte få någon save, han har T4 och tre wounds. Istället för honom får du två fulla rank regimenten.

När du drar upp 5th ed så har du fel. Det här är inte ens nära. Då kunde man ha Fellblade, 4+ ward save och Skalm. Fellblade var dessutom skada på en etta i början av rundan.

/Karon

#43 Karon

Karon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 121 Inlägg:

Postad 23 november 2004 - 10:33

QUOTE (Joey_Boy @ Nov 22 2004, 20:24 )
Anton: Ang Hydra banner. Det som gör Hydrabanner kasst i de flesta DE spelares ögon är följande.
1, Behövs en mes till BSB.
2, All eggs in one basket enhet av CoK's
3, STUPID!!!!

De saker som är stupid borde nästan ge bonusar i mitt tycke då det är en enorm risk. Anledningen till att DE anses vara gansk svag armé är att chariots och knights alla är stupid. Detta är riktigt dåligt och bör inte jämnföras med andra saker. Alver lider mer av detta än andra armér då de är beroende av kontroll än andra armér. Alver kan inte rycka på axlarna och dess saker inte funkar som det är tänkt!

/Johan R

En DE kärra kostar 87p och är stupid med LD 8, en HE kärra kostar mindre och har mer move och inte stupid men den har inte T5, 4 wounds, 4+ Armour save och fear.

Cold one knights är stupid väldigt sällan, men de klarar en charge så deras stupid brukar jag inte vara så orolig över. Man får bara inte sätta sig i ett läge där deras stupidity kan avgöra något stort.

Det är en helt annan spelstil än HE har men när jag spelar min DE har jag två kärror och en CoK enhet och jag brukar klara mig. smile.gif Men det är förstås annorlunda i din CoP arme där du är mer direkt beroende av kontroll på ett helt annat sätt än mig.

/Karon

#44 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 23 november 2004 - 12:39

QUOTE (Karon @ Nov 23 2004, 10:33 )
En DE kärra kostar 87p och är stupid med LD 8, en HE kärra kostar mindre och har mer move och inte stupid men den har inte T5, 4 wounds, 4+ Armour save och fear.

Cold one knights är stupid väldigt sällan, men de klarar en charge så deras stupid brukar jag inte vara så orolig över. Man får bara inte sätta sig i ett läge där deras stupidity kan avgöra något stort.

Det är en helt annan spelstil än HE har men när jag spelar min DE har jag två kärror och en CoK enhet och jag brukar klara mig.  smile.gif Men det är förstås annorlunda i din CoP arme där du är mer direkt beroende av kontroll på ett helt annat sätt än mig.

/Karon

High Elf kärran har 4 wounds smile.gif . Kan inte klandra dig att du trodde den hade 3, för alla jag möter tror det.

Och Dark Elf kärran kostar väll 97 med spjut och 95 utan.

-Magnus
Ara är en sann hjälte

#45 Karon

Karon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 121 Inlägg:

Postad 23 november 2004 - 13:34

QUOTE (Mag-El @ Nov 23 2004, 12:39 )
High Elf kärran har 4 wounds smile.gif . Kan inte klandra dig att du trodde den hade 3, för alla jag möter tror det.

Och Dark Elf kärran kostar väll 97 med spjut och 95 utan.

-Magnus

jaja det kanske inte var så accurat men jag försökte göra en poäng glare.gif DE kärran e hård! smile.gif

#46 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 23 november 2004 - 15:19

Viktigaste skillnaden är ju rallyhjul kontra inga rallyhjul (High Elf kärran har inga....)

High Elves borde haft en Tiranoc Heavy Chariot med =(
(en per special choice typ)

EDIT: Vill dock säga att jag anser att High Elf kärran är lite bättre även om man dödar den lättare med magi och skytte, eftersom den har så pass mycket charge-move.
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#47 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:
  • Interests:Warhammer!

Postad 23 november 2004 - 16:10

QUOTE (Karon @ Nov 23 2004, 10:25 )
Du överdriver alldeles för mycket. Man vill bara ha han hidden första rundan, sedan vill man skitterleapa han in i närstrid, är han hidden har hans regimente 6 i LD. Eller så vill man ha han scoutande från början. Om motspelaren nekar en challenge så gör han 2,2 wounds, buhu.

^^ = ironi
Tycker det ska ge minus på en Master Assassin ändå. Ja det kan hända, om du inte kör med frenzy på dina characters så att du inte kan neka challange, roligt då?

Minus borde den ge på en Master Assassin, även om du bara är Hidden en runda så minskar chansen att du ska ta ett wound ändå
Må så vara att troll är coola, ashäftiga, snygga och tuffa, men det är min mamma också, och hon får inte heller vara med i min armé. //Akbar

#48 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 244 Inlägg:

Postad 24 november 2004 - 13:38

Nu får man minus 200 får en master assasin med fellblade och det tycker jag räcker. Jag tycker inte att han bord ge något minus i komp för jag har spelat med honom en del och han tar nästan aldig igen sina poäng.
Men med tanke på att han är så bra mot undead och tomb king så är det okej med minus 200.
90 % av matcherna så dödar han mottsånadrens general eller något annat elekat och sedan dör han.
Man kan säga att man för betala 335 poäng för att döda en kartär och bli av nmed ett lord choise.
Om du tycker det är jätte bra så kanske man ska ge honom mer minus men det tycker inte jag.
Man får tänka på att de bra enheterna i en skaven arme är rare på en eshin lista också.
David "Dangerous" D

#49 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:

Postad 24 november 2004 - 14:30

Du betalar 335p, vad tror du en bra Lord of Chaos kostar?

-300 comp borde det iaf vara
Må så vara att troll är coola, ashäftiga, snygga och tuffa, men det är min mamma också, och hon får inte heller vara med i min armé. //Akbar

#50 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 244 Inlägg:

Postad 24 november 2004 - 16:45

En chaos lord kostar 210 men med 100 poängs prylar och ett mark så blir det ungefär samma men då har en stor chans att överleva.
David "Dangerous" D

#51 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:

Postad 24 november 2004 - 17:50

Tänk om du möter En Chaos Lord of Tzeentch på en Drake med 100p magic items, han får säkert -1000p totalt för den i comp samt att den kostar över 800p. Du kan slakta den med 335p och -200p comp. Är det rätt?

#52 Karon

Karon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 121 Inlägg:

Postad 24 november 2004 - 19:18

QUOTE (Kasczei @ Nov 24 2004, 17:50 )
Tänk om du möter En Chaos Lord of Tzeentch på en Drake med 100p magic items, han får säkert -1000p totalt för den i comp samt att den kostar över 800p. Du kan slakta den med 335p och -200p comp. Är det rätt?

En vettig chaos lord kostar 310 max. Om han ska komma i närstrid med skitterleap måste ta magikerna som skitterleapar in honom in i räkningen också som blir brukslösa efter han har kommit in i närstrid. De kostar poäng och ger minus i komp.

Om du får den kommer i närstrid med draken, tänk om den tuffa chaos lorden har HoME då? Om han lyckas döda chaos lorden har draken stor chans att slå ihjäl Master assasinen. Tänk om lorden har Armour of damination eller liknande. (kanske t.o.m) i kombination med annat. Då kanske han inte behöver dö alls.

#53 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 24 november 2004 - 22:48

Din lilla assassin dödar draken med kanske en overkill...skall väl typ göra 6-7 wounds...chaos lorden träffar med 2,5 attacker...skadar med ca 2 attacker och du har 1 wound kvar...synd du fick oj 6 CR och han fick 2...LD 5 är de väl...oj då...flydde lilla lorden...och sprang jag ner den med 3d6 pursuit...och annars slår ju assassinen först nästa runda trist...

Ingen lord på drake har hjälmen...och få har något som ändrar på sannolikheten ovan...blir ett värre om de är en alv eller något som anfalls...trist...är väl bara förnamnet på denna nisse...specielt nu i de tider då magi försvar straffas så hårt att han troligen blir skitterleapad runda 1 om han vill...eller i värsta fall runda 2...

Master Assassin förtjänar helt klart mer minus om han har fellblade...

Sen är de ju klart att mot vissa motståndare är han inte värd sina poäng men de borde vara endast ett fåtal...

#54 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 244 Inlägg:

Postad 25 november 2004 - 15:39

Jag håller med om att han kan vinna över en chaos drake med en tzeench lord på och att chaos spelaren för mindre i komp och får betala mer poäng.
MEN chos spelaren har en jävligt stor chans att vinna över alla andra armer som skaven spelaren förlorar mot.
Har man helm of many eyes så är det ju 50/50 på att råttan dör. Det ger man inte till en tzeench lord på drake men på vanliga lords är det bra.
Men vi säger att han dödar en chaos lord för 300 pöng så kommer resten av chaos armen slakta de stackars råttorna. Eller ska jag trolla bort de men min skitterleap ?
Om ni som klagar på fellbalde har mött en eshin arme ofta och förlorat vad ni än har gjort så förstår jag att ni inte tycker om det men det tror jag inte ni har gjort.
Det kanske inte så roligt att möta en riktig eshin lista med bara skirmishers men jag har sju infanertieneheter och de får spö av det mesta.
David "Dangerous" D

#55 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 25 november 2004 - 16:01

Tja om du har infanteri enheter som rankar upp så borde du inte ha något problem med att ta ett avdrag för en av de bättre combos av karaktärer och magiska vapen i spelet...

#56 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:

Postad 25 november 2004 - 16:43

QUOTE (buffy @ Nov 25 2004, 15:39 )
Har man helm of many eyes så är det ju 50/50 på att råttan dör. Det ger man inte till en tzeench lord på drake men på vanliga lords är det bra.

Har du glömt Stupidity? nu har du helt plötsligt att Lorden inte alls kan slå tillbaka för att han har Stupidity, dessutom träffas han automatiskt...

Men vi säger att han dödar en chaos lord för 300 pöng så kommer resten av chaos armen slakta de stackars råttorna. Eller ska jag trolla bort de men min skitterleap ?

Nej, men eftersom du har M5 och är skirmishers kan du springa runt enheterna eller kasta dina giftsaker på dem

Om ni som klagar på fellbalde har mött en eshin arme ofta och förlorat vad ni än har gjort så förstår jag att ni inte tycker om det men det tror jag inte ni har gjort.

Har aldrig mött en Eshin lista med fellblade, jag går efter statistik och vad som troligt kan hända. Eshin är för övrigt bra annars också. Om du har bara skirmish och slår en två i din omgång, du kan du springa fram framför motståndarna (7-8" ifrån) och skjuta, utan att de kan charga nästa runda...

Det kanske inte så roligt att möta en riktig eshin lista med bara skirmishers men jag har sju infanertieneheter och de får spö av det mesta.

7 block eller 7 skirmishenheter. Du kanske inte har kommit in i hur man ska spela listan?

#57 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 244 Inlägg:

Postad 26 november 2004 - 14:19

Har du glömt Stupidity? nu har du helt plötsligt att Lorden inte alls kan slå tillbaka för att han har Stupidity, dessutom träffas han automatiskt...

Har man en undivded lord lär man inte misslyckas och har man inte det så chansen änså inte så stor, vadå träffar automatisk ?
7 block eller 7 skirmishenheter. Du kanske inte har kommit in i hur man ska spela listan?

Jag har 7 block i armen och 5 skirmish enheter. Om man spelar en riktig eshin lista med 10 + skirmish enheter så lär man få jävligt lite komp eller under noll i komp.
Har aldrig mött en Eshin lista med fellblade, jag går efter statistik och vad som troligt kan hända. Eshin är för övrigt bra annars också. Om du har bara skirmish och slår en två i din omgång, du kan du springa fram framför motståndarna (7-8" ifrån) och skjuta, utan att de kan charga nästa runda...

Vad händer om man inte slår en tvåa då ? Det är bara på tvåa och fyra som är ganska säcker på. Annars ser man minst 18 inch.
David "Dangerous" D

#58 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:

Postad 26 november 2004 - 15:03

Misslyckas man Stupidity träffas man automatiskt i CC och får själv inte slå.
Alla kör faktiskt inte undevided ohmy.gif

Då får du skylla dig själv, Eshin listan är till för att köra Full skirmish och det är mycket tuffare, en skaven utan weapon teams ohmy.gif

Kom på att man ändå inte skjuta på det man inte ser ^^ Men spelar du bra och utnyttjar mörkret så kommer en eshin lista kunna spöa det mesta, att du dessutom har tunneling teams och scouts i mängder gör den inte mer svårspelad precis...

Är ändå 1 på 6 att du får en två, alltså borde det hända en gång per match... utnyttja det!

#59 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 244 Inlägg:

Postad 26 november 2004 - 20:12

Är ändå 1 på 6 att du får en två, alltså borde det hända en gång per match... utnyttja det!

lol. Har motsånadren lite snabba saker, lite magi eller lite skytte så är det jävligt brunt för skaven. De kan inte vinna en närstid, de är inte så många så det är ganska lätt att panica de med magi och skytte och de har LD 6.
Du kan prova att göra en arme med bara skirmishers och se om den får minus 5 eller minus 10 i komp.
Om man inte hade komp skulle det kanske funka men med komp funkar det inte.
David "Dangerous" D

#60 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:

Postad 26 november 2004 - 21:38

Då spelar du fel antar jag, i.o.m att du kan sätta hela armén på dubbla handvapen och poison så lassar du en hel del attacker, svårt att döda Chosen Knights och IB's men de kan du skita i, eftersom du har M5 (eller 6?) och får göra dubble-pace

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar