Hoppa till innehåll

Foto

Lincon 2015 Information

Lincon Turnering 2015

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
32 replies to this topic

#1 LifeEnder

LifeEnder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 335 Inlägg:

Postad 17 februari 2015 - 10:59

LinCon 2015

När: 15/5-16/5 2015

Var:  Linköpings Universitet i C-huset (LiU)

Antal platser: 40

Poäng: 2400 (om ej annat anges i restriktionerna)

End Times: Enligt ETC:s regelverk.

Special Characters: Ja

Comp System: ETC 2015

Öppna/stänga listor: Vi kommer köra med öppna listor.

Scenarion: Ja, se separat tråd.

Målningskrav: Standard - light. Alla modeller ska vara målade (minst 3 färger) och basade (mer än endast målade baser).

Matcher: 6 (3h per match)

Betalning: 0 kr att delta i fantasyturneringen. Det är dock inträdesavgift till konventet. Besök www.lincon.se för aktuella prisuppgifter.

Övernattning: Vill man sova på konventet finns det möjliga sovplatser i de angvna sovsalarna. Man får inte sova på annan plats på universitetet. Se www.lincon.se för priser och information

Best Painted: Best army. Inga poäng räknas in i turneringpoängen.

Sportmanship: Varje spelare delar ut poäng åt sina motståndare. (3p - 2p - 1p - 0p - 0p -0p) i slutet av turneringen. Dessa adderas sedan till turneringspoängen. (max 5 poäng/person räknas)

Anmälan: Anmäl dig senast 27/4 (i separat tråd) och skicka in din armélista senast 30/4 23:59  till lincon.whfb2015@gmail.com.

Anmälan görs med För- och Efternamn samt vilken klubb man representerar, om någon. (Glöm ej anmälan/betalning till konventet, www.lincon.se)

Övrig information: Alkoholförbud idkas på LinCon. All alkoholkonsumtion är förbjuden, personer som påträffas med öppnad alkohol och/eller är berusade kommer avvisas.

Inskickning av listor: Listan ska skickas in i ett läsligt format, dvs ej utdrag ur army builder / battlescribe eller liknande.

txt/word-fil/pdf föredras.

Skriv gärna även med de ETC-choices som gjort i din armelista.

Exempel:

Master Necromancer 225pts

Dispel Scroll, lvl 4 lore of vampires.

Vampire Lord 514pts
Heavy Armour, Shield, Ogre blade, Talisman of Preservation, Other Tricksters Shard, Quickblood, Red Fury, lvl 1 lore of vampires.

Wight King 160pts

Battle Standard Bearer, Great Weapon, Armour of Silvered Steel.

2x5 Dire Wolves 2x40pts

40 Crypt Ghouls 410pts

Champion

24 Skeletal Warriors 150pts

Champion, Musician, Standard.

7 Crypt Horrors 276pts

Champion

2x2 Fell bats 2x32pts

2x1 Spirit Hosts 2x45pts

Mortis engine 220pts

Terrorghiest 225pts

Total: 2399

Choices: Character with Red furt and/or Quickblood, 2x Ethereal unit, Terrorghiest.

VP-tabell: *Uppdaterat*

Då vi bestämt oss för att köra ETC-scenariorna, kommer vi även använda de tabellerna. 150 respektive 200/steg (se scenariotråden för mer info)

Schema:

Fredag:

10.00 Upprop

10.15 Match 1

13.15 Lunch

14:15 Match 2

17:15 Rast

17:30 Match 3

Lördag:

09:00 Match 4

12:00 Lunch

13:00 Match 5

16:00 Rast

16:15 Match 6

19.15 Ceremoni

Välkomna!

Sebastian Lindblad

LBK

Vampire Covenant, Saurian Ancients, Dread Elves

#2 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 336 Inlägg:

Postad 17 februari 2015 - 11:04

Det här låter topp!

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#3 Painblom

Painblom

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 720 Inlägg:

Postad 17 februari 2015 - 19:53

förstår inte riktigt sportsman.. om jag möter en trevlig snubbe men inte nått speciellt.. så måste jag ge han 0p  kanske eftersom jag måste ge ut 3st nollor ?

Marcus Engblom

ETC Team 2011  Switzerland Cheerleader
ETC Team 2012  Poland Cheerleader
ETC Team 2013  Serbia OnG
ETC Team 2014  Serbia OnG
ETC Team 2016  Greece Cheerleader
​ETC Team 2017  Spain  OK
ETC Team 2018  Croatia HBE

ETC Team 2019  Serbia TBD  

#4 LifeEnder

LifeEnder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 335 Inlägg:

Postad 17 februari 2015 - 23:49

Njae inga nollor delas ut, utan efter sista matchen så delar du ut 1,2 respektive 3 poäng till de tre trevligaste motståndarna. :)

(de andra blir helt enkelt utan poäng)

Sebastian Lindblad

LBK

#5 LifeEnder

LifeEnder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 335 Inlägg:

Postad 12 mars 2015 - 08:20

Vi håller på och testar scenariorna för fullt, kommer posta dem om någon vecka eller två när vi testat klart, tänkte dock nämna att "scoring units" kommer vara relevanta för scenariorna.

Scoring Units:

Infantry: 12+ modeller

Warbeast: 7+

Cavalry: 6+

Monstrous units: 4+

Monster and characters never counts as scoring units.

Lite info för de som vill börja bygga listor tidigt :)

*EDIT* då vi pga tidsbrist ej kommer kunna speltesta scenariorna ordentligt kommer vi att köra med ETC-scenarion med ett adderat inslag. Scoring Units kommer att vara enheter som genererar fortitude och ej enligt ovanstående info.

Sebastian Lindblad

LBK

#6 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 336 Inlägg:

Postad 12 mars 2015 - 09:10

förslag:  kör ETC scenariorna, då etc restriktionerna är anpassade efter de scenariorna. :)

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match

ETC 2013- High Elves

ETC 2015- High Elves

#7 LifeEnder

LifeEnder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 335 Inlägg:

Postad 12 mars 2015 - 10:50

förslag:  kör ETC scenariorna, då etc restriktionerna är anpassade efter de scenariorna. :)

Vore smidigt men tycker de är ganska tråkiga.. Men vi ska ta det under övervägande :)

Sebastian Lindblad

LBK

#8 Moment

Moment

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 472 Inlägg:

Postad 22 mars 2015 - 19:13

Hur ska jag anmäla mig?

Jag skrev in mig i anmälningstråden. Är jag anmäld då till fantasy eller måste jag också anmäla mig till konventet via lincon.se och bli medlem i dragons den?

#9 LifeEnder

LifeEnder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 335 Inlägg:

Postad 22 mars 2015 - 19:37

Du är anmäld. :)

Sebastian Lindblad

LBK

#10 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 442 Inlägg:

Postad 23 mars 2015 - 17:43

Det här borde vara restriktionerna i ett snyggare format, https://www.dropbox....NS (9).pdf?dl=0

Jag antar att denna kan anses spikad nu för även om den inte röstas igenom för ETC och det blir en draft till kommer den eventuella draft att publiceras tidigast 18 april och det brukar ju vara standard att spika restriktionerna 1 månad innan.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#11 Moment

Moment

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 472 Inlägg:

Postad 23 mars 2015 - 21:49

LifeEnder

Postad Igår, 19:37

Okej!

Ska jag sedan registrera mig på lincon.se för att betala eller hittar man betalningsätt på hemsidan? (har sökt runt lite på lincon.se men har bara hittat hur man blir medlem i dragons den föreningen och registrerar sig)

EDIT: insåg att frågan var lite knasigt ställd så omformulerar mig. För att betala, måste jag registrera mig då?

#12 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 442 Inlägg:

Postad 24 mars 2015 - 22:04

Är scenariona på G. Det har gått nästa två veckor sedan de utlovades 1-2 veckor in i framtiden. Vill börja bygga lista men som dvärg behöver man verkligen ta med scenariona i planeringen då det armen inte är så flexibel.

#13 LifeEnder

LifeEnder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 335 Inlägg:

Postad 25 mars 2015 - 21:53

De kommer upp måndag, har varit körigt med jobb och annat som kommit ivägen. Ska diskuteras klart i helgen.

Sebastian Lindblad

LBK

#14 Yabob

Yabob

Newbie

• Members
  • Pip
  • 4 Inlägg:

Postad 27 mars 2015 - 10:25

LifeEnder

Postad Igår, 19:37

Okej!

Ska jag sedan registrera mig på lincon.se för att betala eller hittar man betalningsätt på hemsidan? (har sökt runt lite på lincon.se men har bara hittat hur man blir medlem i dragons den föreningen och registrerar sig)

EDIT: insåg att frågan var lite knasigt ställd så omformulerar mig. För att betala, måste jag registrera mig då?

Det fungerar enligt följande. Alla som spelar på konventet måste vara registrerade i konventssystemet. Detta för att vi ska ha koll på allas beställningar/betalningar och för att ankomstregistreringen inte ska ta löjligt lång tid. När man väl har loggat in i systemet så kan man välja vilket inträde man vill ha och eventuella andra saker man vill beställa (t- shirt, mugg eller sovsalsplats).

När det gäller betalningen så hittar man information om hur det går till under "Din betalningssammanfattning" i systemet. Betalning i förväg sker till det Plusgirokonto som anges. Det går även bra att betala på plats om man vill, men då priserna är rabatterade om man har betalat senast den 3/5 så blir det givetvis något dyrare att betala på plats. Oavsett vilket betalningsalternativ man väljer så är det givetvis bra om man har registrerat sig i systemet och valt det man ska ha innan man kommer till konventet (det finns förstås en registreringsstation om man inte har gjort det i förväg) om man vill spara tid.

Vad det gäller medlemskap så är det bara ett krav om man väljer Ungdomsinträdet (där det ingår).    

General LinCon 2016

#15 Moment

Moment

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 472 Inlägg:

Postad 27 mars 2015 - 16:11

Okej, tack så mycket! :)

#16 LifeEnder

LifeEnder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 335 Inlägg:

Postad 30 mars 2015 - 06:22

Då vi på grund av tidsbrist ej kommer att kunna speltesta de scenarion vi först tänkt ut ordentligt, kommer vi använda oss utav ETC:s scenarion (med ett extra scenario adderat, då vi har 6 matcher).

Detta då vi känner att vi inte vill riskera att köra på scenarion som ej blivit testade ordentligt (vilket kan bli rörigt/obalanserat) samt att SM är så pass nära inpå har vi valt att ej använda de först tänkta scenariorna.

Detta gör att scoring units ej avgörs på antal modeller som tidigare nämnt, utan en scoring unit är en unit som genererar fortitude (enligt samma restriktioner som för King of the Hill).

För mer info, se Scenario-tråden.

Sebastian Lindblad

LBK

#17 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 336 Inlägg:

Postad 30 mars 2015 - 06:28

Topp!  

ETC 2013- High Elves

ETC 2015- High Elves

#18 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 442 Inlägg:

Postad 13 april 2015 - 09:23

Hej tre frågor.

1) Kommer ni köra med ETC kartorna eller köra med egen terränguppställning, kommer det finns mysterious terrain?

2) Kommer ni publicera listorna innan turneringen. (Är det ett krav att man har med sig en utskriven extra armelista att ge motståndaren, jag tycker det borde finnas ett sådant krav när man har öppna listor)

3) Vad kom ni fram till ang. mitt förslag för match 5 att i stället för att slumpa fram 4 terrängbitar vilka som helst slumpa fram två bitar på varsin sida om mittlinjen. (För att undvika att det blir väldigt skev fördelning, jag har som sagt en gång spelat ett liknande scenario då allt hamnade på min motståndares bordshalva med majoriteten i hans DZ. Den matchen blev inte så kul som den hade kunnat bli.)

#19 LifeEnder

LifeEnder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 335 Inlägg:

Postad 14 april 2015 - 13:26

Halloj!

1) Kommer ej följa ETC kartorna till punkt och pricka (osäker på huruvida vi har terrängbitar nog för vatten/ruiner) men kommer att ha motsvarande gällande antal bitar/bord (dvs 7) samt även till viss del kartorna över vart de kommer placeras.  

Nej ingen mystisk terräng.

2) Japp, då det är öppna listor, kommer komma upp någon/några dagar efter sista inskicksdatum. Nej det är ej ett krav att ha med utskriven lista att ge motståndaren men det uppmuntras.

2) Nej, med hänsyn till de som ska på ETC ett par helger efter och ej vill publicera sina listor i förtid.

3) Kan göra dig glad och berätta att vi kör 2random på varje sida. :) uppdaterar det i scenariotråden atm.

Sebastian Lindblad

LBK

#20 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 442 Inlägg:

Postad 14 april 2015 - 16:16

Tack, finns de på nätet är det inte lika kritiskt med utskrivna listor men det underlättar. 

Also tagged with one or more of these keywords: Lincon, Turnering, 2015

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar