Hoppa till innehåll

Foto

Nya Faqs!

• Please log in to reply
61 replies to this topic

#61 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 448 Inlägg:

Postad 11 maj 2011 - 20:34

QUOTE (Bengt @ May 11 2011, 17:19 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (fjugin @ May 11 2011, 17:13 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Hoffa @ May 11 2011, 13:55 ) <{POST_SNAPBACK}>
Åh, nu fattar jag, Klant GW har skrivit "end its movement" där de måste mena "end its wheel/pivot"

Nja, hade de skrivit "end its wheel/pivot", så hade ju t.ex. ett steam tank som står med långsidan mot kanten fortfarande inte kunnat frigöra sig från kanten..

Jodå, bara den wheelar en 170 grader eller så. thumb.gif

Jag tänkte visst inte tillräckligt. Det de borde ha skrivit för att göra det glasklart är att man bara får göra en wheel/pivot medan man är utanför bordet. Sedan måste få in hela enheten på bordet igen genom att gå rakt fram. Det är möjligenheten att göra mer än 1 wheel medan man är av bordet som öppnar för alla dumheter. Nåja alla vet ju vad som faktiskt menades och jag kan inte tänka mig ETC göra någon annan tolkningen än den uppenbara.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#62 alltunder

alltunder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 236 Inlägg:

Postad 11 maj 2011 - 21:58

QUOTE (Hoffa @ May 11 2011, 21:31 ) <{POST_SNAPBACK}>
Marshal pekar på min stora sorg när det gäller regeldebatter. Nämligen att så många aldrig vill sträcka sig bortom den första varianten att så bokstavligt som möjligt tolka varje regel.

Grejen är väl snarare att det är svårt/omöjligt att göra på annat sätt?

QUOTE (Hoffa @ May 11 2011, 21:34 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Bengt @ May 11 2011, 17:19 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (fjugin @ May 11 2011, 17:13 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Hoffa @ May 11 2011, 13:55 ) <{POST_SNAPBACK}>
Åh, nu fattar jag, Klant GW har skrivit "end its movement" där de måste mena "end its wheel/pivot"

Nja, hade de skrivit "end its wheel/pivot", så hade ju t.ex. ett steam tank som står med långsidan mot kanten fortfarande inte kunnat frigöra sig från kanten..

Jodå, bara den wheelar en 170 grader eller så. thumb.gif

Jag tänkte visst inte tillräckligt. Det de borde ha skrivit för att göra det glasklart är att man bara får göra en wheel/pivot medan man är utanför bordet. Sedan måste få in hela enheten på bordet igen genom att gå rakt fram. Det är möjligenheten att göra mer än 1 wheel medan man är av bordet som öppnar för alla dumheter. Nåja alla vet ju vad som faktiskt menades och jag kan inte tänka mig ETC göra någon annan tolkningen än den uppenbara.

Instämmer, men nog kan man ge sig tusan på att det kommer någon som vill tolka det på ett annat sätt. Körde samma debatt på Warseer och nu börjar det ploppa upp grejer i kölvattnet som jag i min tur tycker är att dra FAQn i längsta läget - åt båda hållen faktiskt... därför jag tycker att man får förlita sig på det som står eller ha något slags fördiskuterad koncencus, för vips kommer det in flummiga begrepp som känns som om det inte har nåt med tekniska regelfrågor att göra... för om man ska förlita sig på sunt förnuft eller antaganden om att alla tolkar en öppen mening på samma sätt så kommer man få 75 olika regeltillämpningar...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar