Hoppa till innehåll

Foto

Varför?

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 30 januari 2013 - 12:53

Varför det stressade schemat över två av LinCons alla dagar? Jag blir tyvärr inte intresserad då jag ändå skulle åka hem så fort turneringen är klar och är ganska ointresserad av resten av konventet. LinCon har större möjligheter än nån annan att sprida ut sina matcher och kan ganska lätt lägga 1-2 matcher sent på torsdagen, 3 matcher på fredagen och sen 1-2 matcher tidigt på lördagen och på så vis klämma in 6-7 matcher utan att det blir jobbigt pga ett luftigt schema. Man har ju då halva lördagen och hela söndagen att göra andra saker eller åka hem tidigt utan att man måste spela ett marathon av matcher
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#2 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 023 Inlägg:

Postad 30 januari 2013 - 15:34

Jag gillade LinCon just för att det var 7 matcher över 3 dagar så man kunde ta det ganska soft.
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#3 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 30 januari 2013 - 15:51

Jag gillade också när de hade sju matcher ganska utspritt men nu kommer jag inte åka ändå och det beror på regelpacket och inte på tiderna.
David "Dangerous" D

#4 Cunlux

Cunlux

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 200 Inlägg:

Postad 30 januari 2013 - 18:33

Tråkigt att ni tycker så. Anledningarna att tävlingen ligger under två dagar är flera, men huvudanledningen är att det är svårt att få ihop det arrangörsmässigt. Förra året uteblev tävlingen helt, i år får vi förhoppningsvis ihop det. Men för detta behövdes det kompromisser.

#5 Selfdestructo

Selfdestructo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 124 Inlägg:

Postad 31 januari 2013 - 10:17

Tycker det är jätteroligt att några tagit upp fanan och fixar fantasy på LinCon igen! :)

Förstår helt att kompromisser behöver göras och själv tycker jag snarare det är postivit att turneringen ligger över 2 dagar, då har man ju möjlighet att spela andra längre spel på lördagen. Och det ska bli spännande att se en turnering med en ny kompingsversion.

Jag har två frågor:

Hur anmäler man sig?
Varför bara 40 platser?
/Mats Ström (LBK)

#6 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 31 januari 2013 - 14:29

Jätte bra, det här var verkligen bra nyheter att det blir Fantasy på lincon i år. Jag tror också det är bättre att hålla ihop det mer. De som bara är på lincon för Fantasy turneringen (vilket, vad jag sett tidigare är är en stor andel av deltagarna) vill nog gärna slippa den extra dagen med tillhörande hotel/sovsals natt.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#7 Cunlux

Cunlux

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 200 Inlägg:

Postad 31 januari 2013 - 18:21

Jag öppnar en tråd vid midnatt ikväll. Vill man vara hemligare än så kan man maila sina uppgifter till mig direkt istället. cunlux (at-tecken) gmail.com.
Om det blir mycket tryck på platserna så lovar jag att göra allt för att utöka.

#8 Ratatatata

Ratatatata

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 297 Inlägg:

Postad 31 januari 2013 - 20:03

Jätte bra, det här var verkligen bra nyheter att det blir Fantasy på lincon i år. Jag tror också det är bättre att hålla ihop det mer. De som bara är på lincon för Fantasy turneringen (vilket, vad jag sett tidigare är är en stor andel av deltagarna) vill nog gärna slippa den extra dagen med tillhörande hotel/sovsals natt.

Nu har jag aldrig varit på Lincon men med prisutdelning drygt kl 20 blir det ju garanterat en hotellnatt till ändå.

Var ganska sugen på att åka upp när jag såg detta men 6 matcher på två dagar känns verkligen inte värt det.

Daniel Terdell, Föreningen Ylva

Wood elves, Tomb Kings

#9 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 04 februari 2013 - 09:38

Beror nog på hur man reser och hur långt.

Egentligen vill ju jag att det ska vara 5 matcher som en standard turnering. Lincon har haft som sin grej att ha fler matcher än andra turneringar, frågan är hur många det är som avstår från att åka av den anledningen.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#10 Wond

Wond

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 274 Inlägg:

Postad 04 februari 2013 - 12:28

Nu har jag aldrig varit på Lincon men med prisutdelning drygt kl 20 blir det ju garanterat en hotellnatt till ändå.

Var ganska sugen på att åka upp när jag såg detta men 6 matcher på två dagar känns verkligen inte värt det.

För att få ihop turneringen detta år så kommer vi ha gemensamt kansli med 40k. Då blev det också naturligt att kör samma tider som de har.

#11 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 05 februari 2013 - 12:51

coolt, så länge det är av en anledning så är det vad det är. Hade det varit nått som ni själva kunde styra mer så hade ett luftigare schema nog dragit mer folk. Men det är nått att ta med sig till nästa år. Lycka till med Arret och jag hoppas att det återkommer.
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar