Hoppa till innehåll

Foto

Listor På Lincon

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 386 Inlägg:

Postad 05 juni 2011 - 10:54

Då jag älskar och läsa listor på vad som spelades och se hur folk tänker så skapar jag en topic här där man kan posta sin lista man spelade med (i jämförelse med posten som visade vad folk tänkt spela med wink.gif )

Själv spelade jag Mina odöda Empire:

Archlector mount on altare
Meteoric iron Great weapon crimson amulet

Wizardlord level 4 Death
Shroud of magnus

Wizard level 1 metal
Powerstone (vilket jag glömde hela turneringen)

Baptain BSB (inget save alls på denna killen)
Banner of eternal flame

Capten mount on pegasus
Lance, fullplate armour shield dragon helmet

Capten mount on pegasus
Lance, fullplate armour enchanted shield, dragon gem

Capten mount on pegasus
Lance, fullplate armour charmed shield

40 halberds FC-5 swordsmen detachment

30 Halberds FC shields

12 crossbows Mus

5 knights

2 mortars

2 kanoner

1 steamtank.

Jag mötte:
Weddings WE: 14-6
Konstantins Chaos: 10-10
Dynes Lizardsmen 11-9
Lindes Skaven 20-0
Cemals orks: 13-7
Gabriels Demoner 20-0
Lagges Skaven 11-9

Slutade på 99 p delad förstaplats med Henrik men han vann på tiebreaker smile.gif Nöjd över en andraplats på Lincon 2011 en mycket bra turnering på alla sett.

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#2 PontusG

PontusG

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 35 Inlägg:

Postad 05 juni 2011 - 12:26

Seer på klocka med trinket, skalm och dispel scroll
Warlock level 1 med doomrocket
BSB med stormbanner
40 clanrats med spear, fc och firethrower
40 clanrats med spear, fc och firethrower
40 clanrats med fc och doomflayer
40 slaves med musician
3x6 giant rats
2x5 gutters med poison och slings
doomwheel
hellpit
cannon

Kul som fan, min första "riktiga" turnering och det gick helt okay, delad 13 viket passar bra! Klart listan kunde vara vassare men jag blev endå nöjd med resultatet med tanke på motståndet (3 orcs armeer, 1 daemon, 1 dwarf, 1 high elf och en wood elf). Halast var Weddings wood elves helt klart.

Slutkontentan blir: kul turnering och att weaponteams samt savage orcs kan dra åt helvete

#3 Konstantin

Konstantin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 694 Inlägg:

Postad 05 juni 2011 - 12:26

Curse you steamtank!!

Hehe, jag är väldigt nöjd med en draw mot dig när jag ser hur du mosade de flesta andra motståndet smile.gif

Men, min lista visade sig vara väldigt bra på att spela draw, jag hamnade på 71 bp, så liiiite över snitt draw smile.gif.

Ska posta min 6-deploy-arme när jag kommer hem!

Har även en massa bilder jag tagit under helgen på snygga arméer jag tänkte posta!

//K

#4 Konstantin

Konstantin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 694 Inlägg:

Postad 05 juni 2011 - 13:36

Lords:
Sorcerer Lord General, Heavens, lvl 4, Infernal Puppet, Armor of Destiny, Necrotic Phylactery, Third eye of Tzeentch.

Heroes:
Exalted hero Battle standard bearer, Mark of Tzeentch, Talisman of Preservation, Charmed Shield, Stream of Corrupion.
Exalted Hero Mark of Tzeentch, Collar of Khorne, Sword of Swift Slaying, Shield
Chaos Sorcerer Fire, lvl 2, Favour of the Gods, Power Familiar, Spellshield

Core:
24 Chaos Warriors Mark of Tzeentch, Shield, Musician, Banner, Rapturous Standard.
16 Chaos Warriors Mark of Tzeentch, Shield, Musician, Banner, Banner of Eternal Flame.

Special:
18 Chaos Chosen Mark of Tzeentch, Halberd, Musician, Banner, Wailing Banner.

Rare:
Chaos Warshrine 130 pts
Chaos Warshrine 130 pts

Listan funkade väldigt bra mot alla motståndare utom lizardmen med 80 skinks, 6 terradoner, 3 salamandrar etc.....
skulle nog funkat om min stackars kometmagiker inte blev nerfad av en fet padda varje runda :'/

Men vill man vara med och fajtas med de stora pojkarna, och inte hamna i mitten på resultatet måste man verkligen hitta ett pålitligare sätt än magi för att ta itu med allas nya favorit: små kräktrupper! biggrin.gif

men men, jag tycker det är mest spännande med jämna matcher och att spela på annorlunda sätt,
vi får se vad jag kommer med nästa turnering.... ph34r.gif

//K

#5 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 390 Inlägg:

Postad 05 juni 2011 - 14:27

Spelade Orcs and Goblins utan Orcer! Bloody Teef Gits ledda av Groznit Gutrippa och hans livgarde, Gutrippas Dead 'Ard Bodyguard, var definitivt den mest skräckinjagande synen på hela konventet!

___

Core:

40 Night Goblins
Spears, Shields, Standard, Musician, Nets

40 Night Goblins
Spears, Shields, Standard, Musician, Nets

20 Night Goblins
Shortbows
^
3x Fanatics

20 Goblins
Musician, HW, Shortbows, Shields, 2x Skulkers

5 Wolf Riders
Shortbows, Shields, Light Armor

5 Wolf Riders
Shortbows, Shields, Light Armor

Special:

Wolf Chariot

6 Trolls

6 Trolls

Squig Herd (15x Squigs, 10x Handlers)

Rare:

Arachnarok

Doom Diver

Doom Diver

Rock Lobba

Lords:

Goblin Warboss
Great Weapon, Armor of Destiny, Dragonbane Gem

Goblin Great Shaman
lvl 4, Dispel Scroll, Talisman of Preservation

Heroes:

Night Goblin Big Boss BSB
HW, Light Armor, Shield, Standard of Discipline

Night Goblin Shaman
Staff of Channeling

___

Såhär efter turneringen har jag en bättre känsla för hur armén fungerar, var inte förräns halvvägs in jag tyckte jag fick kläm på deployment och de rätta tankebanorna!

General och BSB ställer sig i blocket med Goblins. De ska helst aldrig i strid, eftersom min BSBs enda försvar är T4, 5+ armor och en 6+ parry tongue.gif Inte de bästa förhållandena för en Goblin som vill leva länge! Dock är det ett nödvändigt ont då jag vill ha LD9 trots Goblins, då så mycket element i min armé kräver pålitliga rolls när det kommer till steadfast och stupidity, LD8 är inte helt optimalt direkt- och vägrar Orcer!

Arachnarok för att jag älskar modellen, och jag tycker genuint att den är bra!

Hjältar var Wolf Riders dock, älskar dem! Så billiga och ändå så förvånansvärt stryktåliga. 4+ armor save på fast cav är fantastiskt! De har för alltid en plats i min lista (och kanske ännu fler) efter det att 4 Wolf Riders chargade en WoC Lord uh... Wizard på Disc, gjorde inget wound men tog inget själva, vann striden med 1 och bröt honom på LD 7, för att sedan hinna ifatt! 60p knep 550p-ish!

Kände dock att min deployment är alldeles för ihopträngd och att det behövs mer troll i en unit- de dör och förlorar attacker alldeles för snabbt, tror att 8 vore bättre.

Missnöjd med min level 1:a! Han channelade knappt något och för 65 kan jag klämma in en till chariot, alternativt en scroll of shielding (underskattat item!) Vill faktiskt pröva att minska min magi helt och hållet, till så lågt att jag inte har mer än en level 2:a och en level 1:a. Ogillar hur magifasen blivit så jävla viktig i ALLA matcher.

Omöjligt att köra mot Brettonia också kände jag, kunde inte värja mig från alla Pegasusknights och grejer som flög omkring.

Matcher såg ut såhär ifall jag inte minns fel:

1. Daemons of Chaos 12 - 8 Goblins

Nöjd med matchen! Var nervös över att möta Daemons direkt, men hjältedåd gjorde att jag kunde få poäng ändå smile.gif Gutrippa med Dragonbane Gem lyckas överleva en Bloodthirster och dödar ned den på CR! Trolls fick äta Purple Sun x2!

2. Empire 0 - 20 Goblins

Aldrig mött Empire förut, men visste vad de gjorde smile.gif Motståndaren hade förjävla oflyt med warmachines, misfires och scatter på large blasts som lyckades lägga sig mellan alla units. Nöjd med min deployment dock, då jag lyckades få in ett block NGs med min Great Shaman in i hans Steamtank, där Shamanen fick vara säker från Squabble. Lyckades aldrig döda den givetvis, men å andra sidan lyckades den aldrig döda Goblins.

3. Skaven (tror jag?) 20 - 0 Goblins

Jag avskyr Skaven, punkt! Älskar fluffet men tråkigt att möta dem. Givetvis får man skulle sig själv när man väljer att köra bara Goblins dock tongue.gif

4. Brettonia 20 - 0 Goblins

Kunde inte manövrera bra nog för att möta de 3x3 pegasus och hjältar som fanns! Arachnaroken svettades vid tanken på Heroic Killing Blow tongue.gif Han körde helt utan magi vilket jag blev sjukt inspirerad av! Istället fanns det en jävla massa knights med. Tänkte att nu jävlar blir det fritt fram för magin och mina shamaner... meeeen, runda 1 rullar jag 4 tärningar som resulterar i en IF, resultat 40, Great Shaman drar med sig 10 Goblins på stora templaten och sugs sen in i warpen. Runda 2 händer det exakt samma med min level 1:a som också dramatiskt drar med sig X antal Goblins och sugs in i warpen tongue.gif Dääär försvann den fördel jag hade haha!

5. Warriors of Chaos 10 - 10

Mötte Konstantins WoC! Väldigt händelselös match fram till runda 4-5 där det blev frenetisk strid, och sen dog det ned igen i sista tongue.gif

6. High Elves 4 - 16 Goblins

Mötte Victors High Elves med Star Dragon och allt! Älskar listan smile.gif Draken lyckades hållas i shack tack vare två modiga Skulkers som tog challenges. Jämn match fram tills det att Draken misslyckades med en charge, och då lyckades jag rulla upp armén. Goblins i flank med Sneaky Stabbin' är fan underbart.

7. Warriors of Chaos 4 - 16 Goblins

Mötte Andreas (tror jag?) och hans WoC, vilket lätt var den snyggaste armé jag sett! Kändes pinsamt att ställa upp Goblins mot dem tongue.gif Goblins däremot bestämde sig för att rulla fantastiskt som aldrig förr, och allting klaffade precis som det skulle. En fin dos tur gjorde att jag vann matchen.
Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#6 Maian

Maian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 05 juni 2011 - 18:06

Jag spelade en vanlig standard ost-demon-lista.

Bloodthirster of Khorne
Axe of Khorne; Immortal Fury; Armour of Khorne; Spell Breaker

Herald of Khorne
BSB; Obsidian Armour

Herald of Slaanesh
Siren Song; Torment Blade

Herald of Tzeentch
Master of Sorcery(Life); Winged horror

26 Bloodletters
FC; Icon of Endless War

26 Daemonettes
FC; Siren Standard

10 Horrors

5 Furies

5 Furies

6 Flamers

4 Fiends

Match 1: 20-0 vs. Dwarfs (Henrik Hoffström)

Match 2: 7-13 vs. Skaven (Tobias Linde)

Match 3: 20-0 vs. Bretonnia (Björn Ericson)

Match 4: 2-18 vs. Skaven (Johan Lagmo)

Match 5: 20-0 vs. Empire (Emil Förjd)

Match 6: 8-12 vs. O&G (Henrik Eriksson)

Match 7: 10-10 vs. Lizardmen (Peter Edvardsson)

//Johan Karlsson

#7 Wicksi

Wicksi

Newbie

• Members
  • Pip
  • 1 Inlägg:

Postad 05 juni 2011 - 21:53

Tjenare tjenare som ensam High elf spelare på hela konventet så spelade jag med.

Lords:
Prince, Stardragon, Dragon armour, Great weapon,
charmed shield, Talisman of preseverence.

Heroes:
Noble Bsb Banner of the world dragon, great weapon,
Dragon armour
Mage level 2 Scroll of azuryan High magic

Core:
20spearmens full command
20Seaguards med sköldar full command
10archers

Special:
21 White lions full command banner of eternal flame,
champion med the other trickster shard.

20 Swordmasters Full command, banner of swiftness

5 Shadow warriors

Eagle 50

Det var min första turnering någonsin och jag är helt nöjd med hur det gick (även om jag kom väldigt dåligt wink.gif ) Det var otroligt roligt! och kommer definitivt gå på fler turneringar!
Och under konventet lärde man sig en massa om saker som jag kommer att tänka på till nästa turnering (räkna med MINST 3eagles!)

En en gång det var otroligt roligt och tack till alla dom som jag spelade mot och talade med ni var otroligt vänliga och trevliga hela gänget, hoppas vi ses igen på nästa turnering wink.gif

#8 Lagge

Lagge

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 090 Inlägg:

Postad 05 juni 2011 - 22:11

Jag spelade Skaven

Grey seer - Re-roll misscast, 4+ ward
BSB - Shield, HA, storm banner
Chieftain - MR2 HA, halberd, ignorera första smällan skölden
Egineer lvl1 - Rocket+condenser
Egineer lvl1 - scroll
Egineer - Brass orb

33 Clanrats FC - fire thrower
33 Clanrats FC - fire thrower

40 slavar mus
40 slavar mus
40 slavar mus

5 giant rats + packmaster

9 gutter runners - poison + slings
9 gutter runners - poison + slings

Doomwheel
WLC
Abo - spikes

Johan Lagmo
Alla barnen har VM guld utom Kaj, han valde att äta medeltidspaj.
Atlantis
Team Sweden ETC - 2011 DoC
Team Sweden ETC - 2012 OnG

Team Sweden ETC - 2013 Skaven

Team Sweden ETC - 2014 DE 

#9 JoyPi

JoyPi

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 621 Inlägg:

Postad 07 juni 2011 - 17:47

Jag spelade det här. Jag var lite trött på Dvärgarna.

Arch Lector of Sigmar
War Altar, Shield,
Sword of Might, Dawn Armour, Van Horstmann's Speculum,

Wizard Lord
Lvl 4, Lore of Shadow,
Holy Relic, Earthing Rod,
------
588

Captain of the Empire
BSB,
Ironcurse Icon, Armour of Meteoric Iron, Opal Amulet, biting Blade,

Captain
Imperial Pegasus, Full Plate, Lance,
Charmed Shield, Dragonbane Gem, The Other Trickster's Shard,

Battle Wizard
Feedback Scroll, Lore of Metal
-------
377

12 Handgunners
5 Freecompany Archers

11 Crossbowmen

6 Knights
Full Command, Banner of Swiftness,

6 Knights
Full Command, Steel Standard,
-------
615

Mortar

Mortar

Great Cannon

24 Greatswords
Full Command
-------
520

Steam Tank
-------
300
======
2400

Jag började med två bra matcher 17-3 mot Oden och hans gossar, fortsatte med 17-3 mot undead, i tredje matchen så blev jag överkörd av Demoner med Blood Thirster då varken min magi eller mitt skytte fungerade under matchen jag gjorde totalt 4 wounds på två turns vilket ju ledde till 0-20, sen mötte jag 2 Orcs and Goblins spelare som kändes som spegelbilder av varandra och jag förlorade med 7-13 i den första och 4-16, Brettonia som jag förlorade med 5-15 och i sista matchen mötte jag Warriors of Chaos igen och slutade 15-5. Så till slut blev det 65 poäng och en 24:e plats med en armé jag är ovan med och som inte har modeller till att vara anpassad till 8th edition.

Men jag hade otroligt roligt.
Admin här på SWBR.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar