Hoppa till innehåll

Foto

Lincon 2011 Frågetråd

• Please log in to reply
93 replies to this topic

#41 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 05 maj 2011 - 16:13

Frågan kan generaliseras till:

Vilken styrka har specialeffekten från hammer of judgement. (Mitt skulle vara - alltså att effekten saknar styrka.) Kan återkomma med exakt wordning i fall ni saknar empire bok.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#42 Malignant

Malignant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 07 maj 2011 - 19:53

QUOTE (Hoffa @ May 5 2011, 17:13 ) <{POST_SNAPBACK}>
Frågan kan generaliseras till:

Vilken styrka har specialeffekten från hammer of judgement. (Mitt skulle vara - alltså att effekten saknar styrka.) Kan återkomma med exakt wordning i fall ni saknar empire bok.

Får be om ursäkt för det väldigt sena svaret, har haft sjukt mycket att göra på jobbet.

Jag har ingen Empire-lista att tillgå just nu så du får gärna ge mig den exakta wordingen så ska jag komma med en ruleing för LinCon

/magnus

#43 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 387 Inlägg:

Postad 09 maj 2011 - 20:24

Hej! Kvick fråga bara då jag inte är helt säker- kör Lincon med öppna listor? Har fått för mig att ETC gör så, men hittar inget där det står klart och tydiligt smile.gif
Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#44 Malignant

Malignant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 09 maj 2011 - 20:51

QUOTE (Atnas @ May 9 2011, 21:24 ) <{POST_SNAPBACK}>
Hej! Kvick fråga bara då jag inte är helt säker- kör Lincon med öppna listor? Har fått för mig att ETC gör så, men hittar inget där det står klart och tydiligt smile.gif

Vi bestämde för länge sen att köra med slutna listor på LinCon i år och vi har valt att inte ändra på detta trots att ETC kommer att använda sig av öppna listor.

/magnus

#45 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 387 Inlägg:

Postad 09 maj 2011 - 20:56

Tack för det snabba svaret! smile.gif

FANATICS AHOY! biggrin.gif
Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#46 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 387 Inlägg:

Postad 15 maj 2011 - 23:01

Hallå! Undrade lite när vi får se scenarion? Min armylist kan behöva ändras markant ifall det handlar mycket om banners t.ex., och vore ju nice ifall man kunde få justera lite taktiskt smile.gif
Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#47 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 15 maj 2011 - 23:54

Jo, egentligen så tycker jag nu att det är för sent att för scenarion med deadline för lista om bara någon dag (den 18 har jag för mig)

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#48 Flogger

Flogger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 240 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 01:19

FÅR MAN RE-DIRECTA IN I NÄRSTRID MED DOOM DIVERS?
Om du ser en struts, vad du än gör, förhandla aldrig med den.

#49 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 387 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 06:31

Det är en rätt bra fråga, faktiskt! Vill också veta!
Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#50 Flogger

Flogger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 240 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 08:47

Egentligen lyder frågan: FÅR MAN SKJUTA IN NÄRSTRID eftersom det är exakt samma sak som att re-directa in i den.

#51 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 10:22

Frågan lyder: Får man ha hur små war machines som helst så att man kan ställa de mellan två enheter och det blir nästan omöjligt att charga de eller måste de ha en viss storlek?

David "Dangerous" D

#52 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 14:48

Hello!

Jag funderar på att komma och leka om jag hinner klart med mina inlämningar till skolan i tid. Är det okej om man anmäler sig efter den 25e eller strular det till det för er?

/Johan R
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#53 Malignant

Malignant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 15:58

QUOTE (Atnas @ May 16 2011, 00:01 ) <{POST_SNAPBACK}>
Hallå! Undrade lite när vi får se scenarion? Min armylist kan behöva ändras markant ifall det handlar mycket om banners t.ex., och vore ju nice ifall man kunde få justera lite taktiskt smile.gif

Vi kommer inte att spela med scenarion. Jag får be om ursäkt om detta blivit förvirrande. Jag såg att jag endast ändrade det i restriktioner-tråden och glömde att ändra i Info-tråden. Detta är nu ändrat där också.

QUOTE (Flogger @ May 16 2011, 02:19 ) <{POST_SNAPBACK}>
FÅR MAN RE-DIRECTA IN I NÄRSTRID MED DOOM DIVERS?

Vi har bedömt att det inte är ok att styra in doomdivers i close combat.

QUOTE (buffy @ May 16 2011, 11:22 ) <{POST_SNAPBACK}>
Frågan lyder: Får man ha hur små war machines som helst så att man kan ställa de mellan två enheter och det blir nästan omöjligt att charga de eller måste de ha en viss storlek?

Detta har vi diskuterat en del de senaste dagarna och kommit fram till detta:

För Warmashines som är mindre än en 50x50 bas så ska det tänkas att det finns en fiktiv 50x50 bas under modellen, detta borde lösa detta problem. För Warmashines som är större behövs inget sådant göras.

QUOTE (Joey_Boy @ May 16 2011, 15:48 ) <{POST_SNAPBACK}>
Hello!

Jag funderar på att komma och leka om jag hinner klart med mina inlämningar till skolan i tid. Är det okej om man anmäler sig efter den 25e eller strular det till det för er?

/Johan R

Vi vill ha in listorna senast den 18:e. Det du skulle kunna göra är att anmäla dig till turneringen och skicka in listan. Om det skulle vara så att du inte kan komma så avanmäler du dig. Detta medför såklart att du måste betala inträde och turneringsavgift i dörren om du ska vara med

/magnus

#54 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 387 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 18:41

En följdfråga på Doom Divers!

Ifall den skulle scattra in i strid, får man 'sikta' på striden då? Eller måste man flaxa ut?
Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#55 Flogger

Flogger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 240 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 18:55

"a doom diver MAY re-direct"

Du måste inte flytta den om den scattrar in i strid.

#56 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 387 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 19:28

Det är det jag vill ha svar på smile.gif
Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#57 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 17 maj 2011 - 10:22

Jag undrar om ni kan lägg ut lottning på första matchen efter ni har fått in alla listor. Det är alltid roligt att psyka den personen om det är någon man känner smile.gif

En nackdel med det är ju att man ser vad motståndaren spelar och om någon tex får reda på att de ska möta skaven så kan de test spela 20 matcher mot olika skaven
listor men om det är någon som lägger ner så mycket tid på att vinna den första matchen så förtjänar den personen att vinna den.

Att lotta matcher innan är inte så vanligt men det kommer göra det mindre stressigt för er och om det skulle uppstå fel som att några från samma förening får möta varandra
har ni lång tid på er att åtgärda det.

David "Dangerous" D

#58 Maian

Maian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 17 maj 2011 - 13:00

QUOTE (buffy @ May 17 2011, 11:22 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag undrar om ni kan lägg ut lottning på första matchen efter ni har fått in alla listor. Det är alltid roligt att psyka den personen om det är någon man känner smile.gif

En nackdel med det är ju att man ser vad motståndaren spelar och om någon tex får reda på att de ska möta skaven så kan de test spela 20 matcher mot olika skaven
listor men om det är någon som lägger ner så mycket tid på att vinna den första matchen så förtjänar den personen att vinna den.

Att lotta matcher innan är inte så vanligt men det kommer göra det mindre stressigt för er och om det skulle uppstå fel som att några från samma förening får möta varandra
har ni lång tid på er att åtgärda det.

Håller med Dyne.
Hade varit fett kul om ni la upp lottningen tidigt. smile.gif

#59 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 17 maj 2011 - 16:14

Hur kommer ni spela Curse of Anraheir från lore of beasts? Jag har alltid antagit att den bara funkar på terrängbitar men den nya TK spellen(vad den nu heter) gör samma sak fast påpekar att även "open ground" är terräng. Nu blir jag lite förvirrad, och samtidigt glad, om Curse också funkar på enheter i open ground då den gär all terräng till farlig sådan. Hur kommer det att funka på LinCon?

Sedan har jag ytterligare en fråga, jag kan ha helt fel på detta, två enheter om 5*6 infanterister står med sina sidor 1" ifrån varandra. Den högra enheten vill charga en fiende på höger sida. För att göra detta måste den ju gå först fram en bit så att den kommer förbi sin kompisenhet som står till vänster om den. Den gör sedan en fri wheel och fortsätter mot fiende enheten den vill charga. Nu är min fråga, om enheten är inom charge range om man mäter rakt fram, men pga att den var tvungen att gå en bit för att inte krocka med sin kompis rör sig längre än sin charge move(wheel exluderat såklart) lyckas den med chargen trots att den går 3"-4" längre än sina 2D6+Move?
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#60 Cemal

Cemal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 48 Inlägg:

Postad 18 maj 2011 - 13:50

QUOTE (Malignant @ May 16 2011, 16:58 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (buffy @ May 16 2011, 11:22 ) <{POST_SNAPBACK}>

Detta har vi diskuterat en del de senaste dagarna och kommit fram till detta:

För Warmashines som är mindre än en 50x50 bas så ska det tänkas att det finns en fiktiv 50x50 bas under modellen, detta borde lösa detta problem. För Warmashines som är större behövs inget sådant göras.

Brukar inte göra så här, MEN innebär inte detta att ni kommit fram till att majoriteten av warmachines som GW säljer är för små på någon av dimensionerna? Kan bara tänka mig att Trebuchet, Helblaster, Helstorm, HE Repeater Bolt Thrower och skavens 2 nya warmachines är korrekta enligt eran bedömning. De resterande 10 är alltså för små...

Det spelar ingen roll för mig personligen, bara lustigt att man ska på att straffa warmachines dubbelt genom VLOS och VBASE.

Så en fråga på det, är det ok att ställa ensamma modeller på små baser mellan två enheter så att de blir omöjliga att charga eller slipper de undan för att de är demoner/DE med Pendant? Det är lika mycket ett "problem" som det ovan med maskinerna.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar