Hoppa till innehåll

Foto

Lincon 2011 Frågetråd

• Please log in to reply
93 replies to this topic

#21 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 14 april 2011 - 14:10

Det kan väl inte bli några missions. ETC ska ju köra 5 stycken "pitched battle" (som heter något annat numera) Restriktionerna är skrivna för det.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#22 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 14 april 2011 - 16:08

Det står under informationstråden att det kanske kommer att bli mission.

Alla ETC turneringar jag har varit på i Sverige sedan åttonde har haft mission även om man inte har det på riktiga ETC.

Fast jag har inget emot sju matcher pitch men hur som helst vore det bra om det kom info om det snart.
David "Dangerous" D

#23 Malignant

Malignant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 15 april 2011 - 20:44

QUOTE (buffy @ Apr 13 2011, 14:54 ) <{POST_SNAPBACK}>
När beräknas missions att komma upp?

Vi velar fortfarande om det ska bli eller inte bli några scenarion på LinCon. Infon kommer läggas upp senast efter GothCon.

Restriktionslistan som kommer gälla ligger uppe nu.

/magnus

#24 Orgasmatron

Orgasmatron

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 214 Inlägg:

Postad 16 april 2011 - 16:59

Vars kan man se det?

In his tenebris...

#25 Malignant

Malignant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 17 april 2011 - 13:35

QUOTE (Orgasmatron @ Apr 16 2011, 17:59 ) <{POST_SNAPBACK}>
Vars kan man se det?

Om jag förstår dig rätt så undrar du vart man kan läsa om restriktionerna. Det finns ett pinned topic som heter restriktioner under LinCon.

/Magnus

#26 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 20 april 2011 - 15:56

Nästa fråga. Nu börjar ETC faq:en att komma. Den uppdateras för närvarande varje vecka. Kommer den användas på lincon (Om lincon ska vara en förövning till sm är det nog bra om alla börjar vänja sig vid etc tolkningarna så fort som möjligt )

#27 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 21 april 2011 - 09:58

Ny ETC mall ute nu. Terrängregler samt en nerf på DE magi. Den här är den slutgilltiga versionen som alla lagkaptener senare kommer rösta om. Går inte den igenom blir det en process... Det här bör alltså vara den sista som kommer innan lincon.

(Och jag uppmanar starkt till att det blir den här som spelas på lincon då DE nerfen är välbehövlig.)

http://warhammer.org...hp?f=18&t=86186

#28 Guanyin

Guanyin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 148 Inlägg:

Postad 27 april 2011 - 12:34

QUOTE (Hoffa @ Apr 20 2011, 16:56 ) <{POST_SNAPBACK}>
Nästa fråga. Nu börjar ETC faq:en att komma. Den uppdateras för närvarande varje vecka. Kommer den användas på lincon (Om lincon ska vara en förövning till sm är det nog bra om alla börjar vänja sig vid etc tolkningarna så fort som möjligt )

+1

Vore bra att veta om de gäller.

#29 Malignant

Malignant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 27 april 2011 - 18:38

QUOTE (Hoffa @ Apr 20 2011, 16:56 ) <{POST_SNAPBACK}>

Ja vi kommer att använda oss av faq:en då vi vill att det ska bli så nära ETC som möjligt.

QUOTE (Hoffa @ Apr 21 2011, 10:58 ) <{POST_SNAPBACK}>
Ny ETC mall ute nu. Terrängregler samt en nerf på DE magi. Den här är den slutgilltiga versionen som alla lagkaptener senare kommer rösta om. Går inte den igenom blir det en process... Det här bör alltså vara den sista som kommer innan lincon.

(Och jag uppmanar starkt till att det blir den här som spelas på lincon då DE nerfen är välbehövlig.)

http://warhammer.org...hp?f=18&t=86186

Det stämmer bra detta är den som gäller på LinCon om inget oförutsätt inträffar *tar i trä*

/magnus

#30 Flogger

Flogger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 240 Inlägg:

Postad 27 april 2011 - 19:19

QUOTE (LordWind @ Apr 7 2011, 20:19 ) <{POST_SNAPBACK}>
Tombkings nya regler behöver vi väl inte oroa oss för.
Deras bok släpps 7 Maj.
Turneringen startar den 4 juni.

Om jag inte missminner mig så ska en regelbok ha varit ute minst 1 månad innan turneringen för att legitimt kunna användasi ETC.

Summa sumarum, de bör spela med gamla regler right?

Det där känns väl lite väl hårt? Pga. tre dagar så ska de inte få spela med sin nya bok? Snälla gör ett undantag denna gången, de har fasen väntat i tio år på denna boken och eftersom LinCon är en av de sista turneringarna innan hösten känns det väl ändå som att de kan få använda sin nya bok istället för att behöva vänta flera månader på nästa turnering?
Ska det vara så nära ETC som möjligt ska väl boken tillåtas som den kommer göra i ETC?

Nu spelar jag ju goblins men känner att detta är en aning oartigt mot tomb king spelarna ohmy.gif
Om du ser en struts, vad du än gör, förhandla aldrig med den.

#31 Malignant

Malignant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 27 april 2011 - 21:25

QUOTE (Flogger @ Apr 27 2011, 20:19 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (LordWind @ Apr 7 2011, 20:19 ) <{POST_SNAPBACK}>
Tombkings nya regler behöver vi väl inte oroa oss för.
Deras bok släpps 7 Maj.
Turneringen startar den 4 juni.

Om jag inte missminner mig så ska en regelbok ha varit ute minst 1 månad innan turneringen för att legitimt kunna användasi ETC.

Summa sumarum, de bör spela med gamla regler right?

Det där känns väl lite väl hårt? Pga. tre dagar så ska de inte få spela med sin nya bok? Snälla gör ett undantag denna gången, de har fasen väntat i tio år på denna boken och eftersom LinCon är en av de sista turneringarna innan hösten känns det väl ändå som att de kan få använda sin nya bok istället för att behöva vänta flera månader på nästa turnering?
Ska det vara så nära ETC som möjligt ska väl boken tillåtas som den kommer göra i ETC?

Nu spelar jag ju goblins men känner att detta är en aning oartigt mot tomb king spelarna ohmy.gif

Vi har alltid använt oss av 1 månad innan turneringen och kommer att fortsätta med det. Det är inte för att vara taskig mot några spelare utan helt enkelt för att vara konsekvent. Problemet med att tillåta TK nya lista nu på LinCon är att de kan ställa till balansen något tokigt eftersom att vi inte hunnit spela in oss mot armen och sett vad som är tokbra och därför måste begränsas. Att det bara är ett par dagar som skiljer från gränsen kan ses som snörpligt men vi kommer att hålla på det. Det spelar ingen roll om det är en lista som spelare väntat på i 2 år eller 10. Men trots att de inte får användas på LinCon så kommer vi alla att spela en massa slag mot de odöda kungarna och prinsarna på egen tid för att på bästa sätt kunna få in dem i turneringssamanhang smile.gif

/magnus

#32 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 27 april 2011 - 22:34

Tycker det är givet att inte släppa in nya tk boken efter som det inte kommer finnas någon etc restriktion på dem i tid.

#33 turbotobbe

turbotobbe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 265 Inlägg:

Postad 28 april 2011 - 10:50

Hur är det med målning. Jag antar att allt måste vara målat men kommer det delas ut några målningspoäng?

#34 Malignant

Malignant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 29 april 2011 - 19:55

QUOTE (turbotobbe @ Apr 28 2011, 11:50 ) <{POST_SNAPBACK}>
Hur är det med målning. Jag antar att allt måste vara målat men kommer det delas ut några målningspoäng?

Målad armé är ett krav såklart. Allt står med i infotråden men för att vara tydlig så är det detta som gäller:

-Målad armé goes without saying!

-Målningsbedömning med best painted pris

-Målningen är separerad från BP

Vi hoppas att detta inte kommer att attrahera en hord med fult målade figurer utan tror helt enkelt att majoriteten av fantasyspelarna i Sverige strävar efter att ta med sig så snygga arméer som var och en har förmåga till.

/magnus

#35 Talmid

Talmid

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 229 Inlägg:

Postad 30 april 2011 - 12:10

QUOTE (Malignant @ Apr 29 2011, 20:55 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (turbotobbe @ Apr 28 2011, 11:50 ) <{POST_SNAPBACK}>

Målad armé är ett krav såklart. Allt står med i infotråden men för att vara tydlig så är det detta som gäller:

-Målad armé goes without saying!

-Målningsbedömning med best painted pris

-Målningen är separerad från BP

Vi hoppas att detta inte kommer att attrahera en hord med fult målade figurer utan tror helt enkelt att majoriteten av fantasyspelarna i Sverige strävar efter att ta med sig så snygga arméer som var och en har förmåga till.

/magnus

Detta tycker jag låter UTMÄRKT, jag tror också som du att spelarna tar med sig det finaste (efter förmåga) dom har.

#36 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 30 april 2011 - 20:31

Stendum fråga men jag har lästa och läst på lincons hemsida och blir galen. Vet något när sista dag att föranmäla sig till lincon är. Alltså inte specifikt Warhammer utan lincon som helhet ?

#37 Guanyin

Guanyin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 148 Inlägg:

Postad 01 maj 2011 - 00:52

QUOTE (Hoffa @ Apr 30 2011, 21:31 ) <{POST_SNAPBACK}>
Stendum fråga men jag har lästa och läst på lincons hemsida och blir galen. Vet något när sista dag att föranmäla sig till lincon är. Alltså inte specifikt Warhammer utan lincon som helhet ?

Går att hitta i webbutiken, efter lite letande. 1 maj ska registrering och betalning vara klart för föranmälan.

#38 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 01 maj 2011 - 10:04

Det var i sista sekunden. Dumt av dem och inte skriva ut datumet på någon lite mer lättfunnen plats. (Typ under rubriken anmälan eller så smile.gif)

#39 Selfdestructo

Selfdestructo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 124 Inlägg:

Postad 02 maj 2011 - 10:26

Det går fortfarande att anmäla till Lincon sig efter 1 Maj men det blir dyrare.
/Mats Ström (LBK)

#40 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 02 maj 2011 - 15:54

Hur kommer ni köra med hammer of judgement och pendent. Får man ward save om man torskar T test. Om man klarar det
får man wardsave såklart.
David "Dangerous" D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar