Hoppa till innehåll

Foto

Något Lincon I år?

• Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 turbotobbe

turbotobbe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 265 Inlägg:

Postad 18 januari 2011 - 15:50

Hej

Var inne och kikade på Lincon sajten och såg att det var ett ruskigt tidigt datum för anmälan av arr. Så frågan är simpel, blir det något Lincon i år?

#2 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 03 februari 2011 - 22:44

Folket vill ha lincon smile.gif Kom igen nu linköpingsbor! Ni skall ju ordna sm?

#3 Selfdestructo

Selfdestructo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 124 Inlägg:

Postad 06 februari 2011 - 11:58

Vi jobbar på det smile.gif
Men ni vet hur det är med de ideella krafterna, de går upp och ner.

LinCons hemsida kommer snart vara klar och reklamutskick likaså, arrangörer finns till både Fantasy och 40K (LBK).

SM-planerna finns också, mer terräng byggs och vi har för närvarande pratat om mitten av september som datum.
Men mer info kommer när man minst anar det!
/Mats Ström (LBK)

#4 turbotobbe

turbotobbe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 265 Inlägg:

Postad 04 mars 2011 - 11:35

QUOTE (Selfdestructo @ Feb 6 2011, 11:58 ) <{POST_SNAPBACK}>
Vi jobbar på det smile.gif
Men ni vet hur det är med de ideella krafterna, de går upp och ner.

LinCons hemsida kommer snart vara klar och reklamutskick likaså, arrangörer finns till både Fantasy och 40K (LBK).

SM-planerna finns också, mer terräng byggs och vi har för närvarande pratat om mitten av september som datum.
Men mer info kommer när man minst anar det!

Det låter ju fantastiskt bra. Nu när Lincon sidan är färdig undrar jag därför när man kan förvänta sig lite information.

#5 Maian

Maian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 05 mars 2011 - 16:15

Mer LinCon till folket, folket kräver LinCon.... så sant som det är sagt, och jag hänger på!
Info plz! biggrin.gif

(Ps... om WHFB av någon anledning skulle ställas in så blir det lynchning wink.gif Ds.)

#6 Malignant

Malignant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 06 mars 2011 - 21:56

QUOTE (Maian @ Mar 5 2011, 16:15 ) <{POST_SNAPBACK}>
Mer LinCon till folket, folket kräver LinCon.... så sant som det är sagt, och jag hänger på!
Info plz! biggrin.gif

(Ps... om WHFB av någon anledning skulle ställas in så blir det lynchning wink.gif Ds.)

Info kommer inom kort

#7 Wond

Wond

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 274 Inlägg:

Postad 12 mars 2011 - 20:36

såg på lincon.se att man kunde anmäla sig för lincon. Då stog det att det var 2400p ETC rules. Detta som gäller ? Kommer mer info på forumet ??

#8 Fnords

Fnords

Newbie

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Postad 15 mars 2011 - 22:01

QUOTE (Wond @ Mar 12 2011, 20:36 ) <{POST_SNAPBACK}>
såg på lincon.se att man kunde anmäla sig för lincon. Då stog det att det var 2400p ETC rules. Detta som gäller ? Kommer mer info på forumet ??

Hoppas inte det, för de som inte vet det står ETC för (European Team Championship) och deras restriktioner är aldrig avsedda
att användas vid andra tillfällen. De är helt värdelösa för att spela "single army tournaments".

Ser en trend att måna arrangemang går mer och mer mot ETC, ogenomtänkt, lathet och inte ens i närheten av balanserat.

Släng upp en komp-mall istället så får vi en turnering som är värd att spela.

#9 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 15 mars 2011 - 22:14

Det jobbas på en kompmall som syns på annat ställe på detta forum. Med tur är den i Beta version till lincon men om inte så är nog ETC tyvärr det bästa som finns att tillgå även om jag instämmer i att de reglerna inte är optimerade för singelspelar turneringar.

ETC har ju målet att balansera lag om 8 olika listor mot varandra vilket inte är samma som att balansera listor för singelspel.

(Exempel. I etc kan det var guld värt att få till en lista som pålitligt kan spela oavgjort även om den har svårt att vinna. I singelspel är en sådan lista värdelös då man aldrig kommer få en top 10 placering på att spela draw i varje match.)

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#10 Fnords

Fnords

Newbie

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Postad 16 mars 2011 - 07:47

QUOTE (Hoffa @ Mar 15 2011, 22:14 ) <{POST_SNAPBACK}>
Det jobbas på en kompmall som syns på annat ställe på detta forum. Med tur är den i Beta version till lincon men om inte så är nog ETC tyvärr det bästa som finns att tillgå även om jag instämmer i att de reglerna inte är optimerade för singelspelar turneringar.

ETC har ju målet att balansera lag om 8 olika listor mot varandra vilket inte är samma som att balansera listor för singelspel.

(Exempel. I etc kan det var guld värt att få till en lista som pålitligt kan spela oavgjort även om den har svårt att vinna. I singelspel är en sådan lista värdelös då man aldrig kommer få en top 10 placering på att spela draw i varje match.)

Tack för ett bra svar, visar att ni har koll på problematiken.

Hoppas ni får koll på komp mallen, men om inte och ni tvingas använda ETC så kan det vara rekomenderat att kolla
mer mot draft 4 och inte mot draft 5 la till allt för mycket restriktioner som jag anser är allt för strikta. Det är tom
svårt att bygga fluff listor för många arméer.

#11 Wond

Wond

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 274 Inlägg:

Postad 16 mars 2011 - 14:00

QUOTE (Fnords @ Mar 16 2011, 07:47 ) <{POST_SNAPBACK}>
Hoppas ni får koll på komp mallen, men om inte och ni tvingas använda ETC så kan det vara rekomenderat att kolla
mer mot draft 4 och inte mot draft 5 la till allt för mycket restriktioner som jag anser är allt för strikta. Det är tom

Fast om du inte vill köra med restriktioner är väl en inte kompmall att rekomendera ?

Jag kommer lägga min röst på ETC-stuket. Är väl för en annan tycker om när två hårda listor som slåss mot varandra tongue.gif

#12 Fnords

Fnords

Newbie

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Postad 16 mars 2011 - 14:12

QUOTE (Wond @ Mar 16 2011, 14:00 ) <{POST_SNAPBACK}>

Fast om du inte vill köra med restriktioner är väl en inte kompmall att rekomendera ?

Jag kommer lägga min röst på ETC-stuket. Är väl för en annan tycker om när två hårda listor som slåss mot varandra tongue.gif

Inte något emot restriktioner, men restriktioner som är framtagna för lagspel passar sig inte för en turnering
där man spelar 1vs1.

Också om du gillar hårda listor skulle jag inte vilja använda ETC. Tar mer eller mindre bort allt som är i närheten av hårt
och tvingar alla till mer eller mindre samma listor om man vill spela en lista som har en chans att vinna.

En komp mall ger iaf möjlighet att använda sig av några saker man vill, eller för den del fokusera sin lista mer.

Men som jag sa förut ta en titt på skillnaden på draft4 och draft5 av ETC. Fundera sedan på om allt som las till mellan de
olika versionerna gagnar en 1vs1 turnering.

#13 Addebaba

Addebaba

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 122 Inlägg:

Postad 16 mars 2011 - 15:05

QUOTE (Fnords @ Mar 16 2011, 14:12 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Wond @ Mar 16 2011, 14:00 ) <{POST_SNAPBACK}>

Inte något emot restriktioner, men restriktioner som är framtagna för lagspel passar sig inte för en turnering
där man spelar 1vs1.

Också om du gillar hårda listor skulle jag inte vilja använda ETC. Tar mer eller mindre bort allt som är i närheten av hårt
och tvingar alla till mer eller mindre samma listor om man vill spela en lista som har en chans att vinna.

En komp mall ger iaf möjlighet att använda sig av några saker man vill, eller för den del fokusera sin lista mer.

Men som jag sa förut ta en titt på skillnaden på draft4 och draft5 av ETC. Fundera sedan på om allt som las till mellan de
olika versionerna gagnar en 1vs1 turnering.

Det låter verkligen inte som att du provat att bygga listor kring kompmallen i 8:th edition om du anser att komp kan få dig att spela hårdare listor än vad ETC tillåter. Är även nyfiken på vad du jämför med när du säger att ETC-restriktionerna begränsar arméerna så himla mycket? ETC är väl snarare tvärtom anpassat för att man ska kunna spela ganska grisiga listor.

#14 Fnords

Fnords

Newbie

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Postad 16 mars 2011 - 15:36

QUOTE (Addebaba @ Mar 16 2011, 15:05 ) <{POST_SNAPBACK}>
Det låter verkligen inte som att du provat att bygga listor kring kompmallen i 8:th edition om du anser att komp kan få dig att spela hårdare listor än vad ETC tillåter. Är även nyfiken på vad du jämför med när du säger att ETC-restriktionerna begränsar arméerna så himla mycket? ETC är väl snarare tvärtom anpassat för att man ska kunna spela ganska grisiga listor.

Missförtså mig rätt, ETC har många fördelar den med, men om den ska användas så är det som en
grund att bygga på, inte slaviskt ta ETC draft5 och köra på utan tanke.

Så jag repeterar draft4 har en stor möjlighet att arbetas fram till ett bra system för 1vs1 turneringar.
Draft5 däremot är helt klart inte avsedd att användas på det sättet.

Även ETC teamet verkar ha insätt att de kanske inte har gjort ett för bra jobb, då de efter mycket
påtryckningar arbetar på en ny version.

#15 Addebaba

Addebaba

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 122 Inlägg:

Postad 16 mars 2011 - 21:08

QUOTE (Fnords @ Mar 16 2011, 15:36 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Addebaba @ Mar 16 2011, 15:05 ) <{POST_SNAPBACK}>

Missförtså mig rätt, ETC har många fördelar den med, men om den ska användas så är det som en
grund att bygga på, inte slaviskt ta ETC draft5 och köra på utan tanke.

Så jag repeterar draft4 har en stor möjlighet att arbetas fram till ett bra system för 1vs1 turneringar.
Draft5 däremot är helt klart inte avsedd att användas på det sättet.

Även ETC teamet verkar ha insätt att de kanske inte har gjort ett för bra jobb, då de efter mycket
påtryckningar arbetar på en ny version.

Eftersom du i flera inlägg klagat på hur dålig du tycker ETC-mallen är och hur mycket den begränsar hårda listor får du gärna skriva ett par exempel på vilka kombinationer man INTE kan spela med? Jag vet att du spelar Wood Elves, vilka begränsningar känner du att mallen ger dig? Vilka listor kan du inte bygga som du så hemskt gärna spelar?

#16 Konstantin

Konstantin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 694 Inlägg:

Postad 20 mars 2011 - 18:04

Är också nyfiken på vad som kommer gälla, finns de nått bestämt datum för när infon ska vara fastställd?

#17 Maian

Maian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 31 mars 2011 - 07:08

Vi vill ha info, folket kräver info! Vi vill ha info, folket kräver info!! wink.gif

Men seriöst, hoppas det kommer snart annars måste jag lova bort mig på annat... och det vore fruktansvärt tråkigt att missa LinCon.

#18 turbotobbe

turbotobbe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 265 Inlägg:

Postad 04 april 2011 - 12:27

Kopierar in informationen som finns på Lincons hemsida.

Warhammer fantasy battles
Artikelnummer: 41
Warhammer fantasy battles LinCon 2011

2400 poäng, ETC restriktioner, målningskrav såklart, 60 platser. Vi ser LinCon som lite av ett förspel till SM som förhoppningsvis kommer gå av stapeln i Linköping under september månad om allt går som det ska. Vi som arrangerar ser fram emot den bästa WFB-turneringen som vi haft på LinCon hittils. Vi är I skrivande stund I full gång med att bygga ny terräng som förhoppningsvis ska vara lite mer lämpad för 8th edition. Se till att anmäla er till både LinCon och via swfbr.ipbhost.com.

U-salar

torsdag 1400-1700, 1800-2100 fredag 0900-1200, 1330-1630, 1800-2100 lördag 0900-1200, 1330-1630 prisutdelning lördag 1700

Arrangörer: Magnus Lilja (Huvudarrangör) Mats Ström Martin Olsson

Kommer det här att stämma är ju den stora frågan.

#19 Konstantin

Konstantin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 694 Inlägg:

Postad 04 april 2011 - 13:17

QUOTE (turbotobbe @ Apr 4 2011, 13:27 ) <{POST_SNAPBACK}>
Kopierar in informationen som finns på Lincons hemsida.

Warhammer fantasy battles
Artikelnummer: 41
Warhammer fantasy battles LinCon 2011

2400 poäng, ETC restriktioner, målningskrav såklart, 60 platser. Vi ser LinCon som lite av ett förspel till SM som förhoppningsvis kommer gå av stapeln i Linköping under september månad om allt går som det ska. Vi som arrangerar ser fram emot den bästa WFB-turneringen som vi haft på LinCon hittils. Vi är I skrivande stund I full gång med att bygga ny terräng som förhoppningsvis ska vara lite mer lämpad för 8th edition. Se till att anmäla er till både LinCon och via swfbr.ipbhost.com.

U-salar

torsdag 1400-1700, 1800-2100 fredag 0900-1200, 1330-1630, 1800-2100 lördag 0900-1200, 1330-1630 prisutdelning lördag 1700

Arrangörer: Magnus Lilja (Huvudarrangör) Mats Ström Martin Olsson

Kommer det här att stämma är ju den stora frågan.

Var hittade du den där infon? jag hittar bara om blood bowl, flames of war, warmachine etc...

#20 turbotobbe

turbotobbe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 265 Inlägg:

Postad 04 april 2011 - 13:56

QUOTE (Konstantin @ Apr 4 2011, 14:17 ) <{POST_SNAPBACK}>
Var hittade du den där infon? jag hittar bara om blood bowl, flames of war, warmachine etc...

Om man går in i beställningssidan så finns det

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar