Hoppa till innehåll

Foto

Lincon Ris Och Ros

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Richard Becker

Richard Becker

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 751 Inlägg:

Postad 15 maj 2010 - 17:24

Ge oss beröm eller klaga på oss. Jag vet att jag inte gjorde en perfekt målningsbedömning men jag lär mig.

/R

#2 adamljung

adamljung

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 436 Inlägg:

Postad 15 maj 2010 - 17:59

Var inte med på turneringen, men en stor ros för att tabellen och lottningen kom upp här på forumet!

#3 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 15 maj 2010 - 19:29

Var tyvärr inte heller på plats i linköping och få sjukt mycket nostalgi.

Men ett grymt välorganiserat arbete här på forumet, verkligen imponerande och har gjort oss som inte är på plats väldigt glada!

Best Sportsmanship - Gentlemen's achievements 2012
Förlorad Grudge mot Khaz Modan - Gentlemen's achievements 2012

Best in Race - Dwarfs, QFA 2014

#4 Hawk

Hawk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 899 Inlägg:

Postad 15 maj 2010 - 19:40

Hålle med föregående talare angående tabeller och lottning. Tackar!

Stort grattis till Stefan också!

/H

#5 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 023 Inlägg:

Postad 15 maj 2010 - 22:59

Tack för ännu en trevlig turnering, bra arrangemang med trevligt motstånd, synd att man inte höll hela vägen ut, får skylla mina 2 sista matcher på att jag avslutade nattveckan precis innan turneringen började biggrin.gif men en 11:e plats är ändå inte illa.

Borden är suveräna tygen funkar bra får ta en funderare till på det till GothCon-borden, terrängen funkade för det mesta väldigt bra, även om GM:s reklamterräng inte är av snyggaste sort.

Verkar inte ha varit några problem med lottning och resultat sådär har ni sytt ihop det bra, målningsbedömningen var det väl en del snack om men verkar som det mesta blev hyfsat rätt, men gör men en ensam bedömning sent på kväll en för första gången förstår jag att det är tungt, vet hur det är rolleyes.gif dock bör man nog ha en mall att följa som man kan ha som grund å det gäller väl alla arrangörer, dels för att genomföra bedömningen men också för att kunna motivera påflugna som tycker dem fått för lågt så man kan handfast peka på de ställen dem tappat.

Själv fick man väl lite spott och spe för dubbelhydrorna men det får man jue ta, ville ju testa en lista som var totalt närstrids orienterad, på något vis blir det alltid så oavsett armé jag väljer wub.gif

Tack en en gång och på återseende

Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#6 Maian

Maian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 16 maj 2010 - 19:54

Jaha... då var LinCon ännu en gång över och allt man kan göra är att reflektera över helgen som varit och börja se fram emot nästa år.
Måste säga att LinCon fortsätter att vara, enligt min mening, det roligaste och trevligaste konventet i Sverige.

Men för att komma till själva saken, Warhammer turneringen.

Själv tycker jag att Becker m.fl. gjorde ett toppen jobb som arrangörer.
Informationen var bra både i lokalen och på internet, tiderna var lagom och dem hölls, borden var trevliga att spela på och terrängen var (oftast) väldigt bra och varierande.
För min del så var uppdragskorten perfekta, inget mer behöver läggas till om dem, förutom möjligen att det var kul att dem var otroligt snyggt gjorda. smile.gif
Var även fruktansvärt roligt att spela hela 7 matcher. Jag tycker att om någon annan skulle ha möjlighet att ha det på sitt konvent så skall dem helt klart passa på.

Det enda jag vill klaga på är målningsbedömningen. Men som sagt så var det eran första gång, ni har själva sagt att ni gjorde lite fel och jag pratade personligen med Becker efter konventet om vad jag tyckte... så det kommer jag inte dra upp igen. Det enda jag kan säga är att det var för stort spann.

Sen är det väl andra grejer som är mer av "sida vs. sida"-grejer.
Bland annat så tycker jag att sportmanship skall läggas på i slutet. Läggs målningen på, så skall även sportmanship göra det.
(Ja jag vet att många gillar att skylla på fuskare och sånt, men då får man ta det i någon annan tråd isf).

Husreglerna bör användas. Jag tycker det skall vara så att om båda vill så kör man med dem, så gör man det. Om en vill men inte den andra så skall man också köra med dem. Det är en del av huvudreglerna och jag har hört allt för många gånger "Nej, vi kör impassable för jag orkar inte lära mig hus-reglerna." och det är fruktansvärt tråkigt... särskillt när det skall over-rule'a mig som vill köra med reglerna som dem är designade. Därimot om båda vill köra det som impassable så visst, då kan man väl göra det.

Angående komp så säger jag så här:
Det är jättebra att det är 100VP/steg, det är en bra nivå.
Men sen om det skall läggas på i slutet eller inte?? Ja, det överlämnar jag till arrangörerna att bestämma.

Tack igen till arrangörerna, ni gjorde ett jättebra jobb!
Tack även alla mina motståndare. Till er som jag slog, ni kommer få chans till revange.
Och till er som vann över mig, jag slår er nästa gång. wink.gif

Ha dé!

#7 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 16 maj 2010 - 23:31

Jag får tacka för en bra turnering, scenario korten fungerade strålande och riktigt lyxigt att få dem utskrivna som riktiga kort. Terrängen var också vettig.
Höga poäng på denna turnering.

Enda minus blir väl målningsbedömningen: När armen som vann best painted 2009 inte fick mer än 28/30 i år känns det som om något är märkligt med bedömningsmallen.

PS Gällande husreglerna så tycker jag själv att de är riktigt kassa och mest av allt gynnar just de arméer som inte behöver någon hjälp. Jag är nöjd med att inte kunna bli tvingad att spela med dem. Frågan är i alla fall akademisk snart då vi bara har några få 7:th turneringar kvar innan 8:th edition.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#8 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 17 maj 2010 - 00:42

Tycker det var underbart med sju matcher och terrängen var riktig bra på de flesta borden men inte på alla.
Scenario korten var riktigt bra de med.

Håller med om att målningsbedömningen inte var den bästa. Min arme var till största delar målat av AG som vann best painted och ändå fick jag bara 18 i målning fast mina örnar passade kanske inte riktigt in med resten av armen och eftersom turneringen i övrigt gick så kasst så spelar det ju direkt ingen roll för mig.

Men överlag var det en riktigt bra turnering.

David "Dangerous" D

#9 Tlax_tax

Tlax_tax

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 65 Inlägg:

Postad 17 maj 2010 - 09:40

Bra turnering, det gick skit fast roligt ändå. Gillade inte borden med dukarna på, för dom kunde kurva sig och vara lite jobbiga. Skulle nog velat haft kanske fem matcher. Sju matcher kändes lite tradigt. Skit bra terräng.

Min arme var till största delar målat av AG som vann best painted och ändå fick jag bara 18 i målning

Men hallå, det spelar väll ingen roll vem som har målat dom, om personen som målat, inte ansträngt sig till 100% när han har målat dom?
Om bedömningen gick efter vem som målat dom, då skullle jag betalat en golden demon vinnare att dippa skiten.

#10 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 17 maj 2010 - 09:49

Jag tycker Lincon har hittat sitt fack lite med 7 matchers turnering och var väldigt sugen på att åka själv i år.
Men eftersom jag flyttade under helgen kändes det inte helt optimalt.

Därför kan jag bara uttrycka min uppskattning över de rapporters som las ut på nätet, att ni ansträngde er för att göra det uppskattas mycket!

#11 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 322 Inlägg:

Postad 17 maj 2010 - 10:09

Då var det dags för mig att efter 7 Battlereports med skiftande kvalitet säga mitt. smile.gif

För det första STORT TACK Becker och crew, utan själar som er blir det bara färre och färre turneringar, ni har fixat ett bra klimat och får mer och mer rutin, terrängen ni har är grymt najs så arbetet med turneringar blir mindre och mindre för varje gång. smile.gif

Som sagt igen Stort tack!

Positiva
+ Bra bord, dukarna korvade sig lite men är mer en fråga om att sätta fast dem isf
+ Bra terräng, riktig fantasykänsla, ME LIKE!
+ Bra tider, bra information
+ Bra kort, gjorde inte supermycket men gav många en edge
+ Bra VP diff och bra spann på kompen
+ Bra med 7 matcher, det ger en stabil spelare chansen att visa upp sig
+ Bra storlek på deltagarantalet
+ Bra uppslutning av bra spelare

Negativa
- Det enda jag har att påpeka var att målningsbedömningen mellan en fult målad arme och en TT inte ska vara så stor, vissa kan inte måla men kanske är eldsjälar i hobbyn och bör inte straffas för det. Målningsbedömningen enligt mig ska ge en edge inte själpa en arme.
- Sportmanship vill jag ha med i poängen
- 4+ iden som Viterstedt kör med är den sämsta ever!!!! wink.gif
- Thulin inte närvarade så vi åter fick se honom i bottenskiktet.... tongue.gif

Jag återkommer till fler turneringar i Linköping, ni gör det riktigt bra!

Stort tack grabbar!

Mvh
Hampus
Atlantis, Uppsala

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - ?? plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer

"Stand and die, no death no glory!"

#12 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 17 maj 2010 - 11:49

QUOTE (Puritan @ May 17 2010, 11:09 ) <{POST_SNAPBACK}>

Ledsen att förstöra en turneringsuplevelse glare.gif
ni får glädja er åt att jag tänkte försöka spela beasts till hösten vilket borde borda för en hel del rätt låga placeringar. unsure.gif

#13 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 322 Inlägg:

Postad 17 maj 2010 - 11:52

QUOTE (petrus @ May 17 2010, 12:49 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Puritan @ May 17 2010, 11:09 ) <{POST_SNAPBACK}>

ni får glädja er åt att jag tänkte försöka spela beasts till hösten vilket borde borda för en hel del rätt låga placeringar. unsure.gif

Säg inte det, Doombullen är ett riktigt as, speciellt med en Gorebull BSB, verkligen imponerande hur hårt dom slår... smile.gif
Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - ?? plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer

"Stand and die, no death no glory!"

#14 JoelR

JoelR

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 36 Inlägg:

Postad 17 maj 2010 - 15:12

Mkt trevlig tournering, visst är det ganska hårt med sju matcher dock.

Jämför man med gotcon så tyckte jag iaf att det nästan var mer taktiskt med öppna scenariokort. Men VP-mallen funkade helt ok med dolda dock.

Till skillnad från gotcon hade man ganska bra spann på målningen, tyckte inte heller många blev orättvist behandlade, inget att klaga på.

Att sportsmanship inte ingick i totalen ser jag som ett givet, gotcons version känndes helt fel. Att spela schysst är givet, inget som borde behöva poängsättas.

Tygbord är awesome!
-"I haven't committed a crime. What I did was fail to comply with the law."

#15 Zaanash

Zaanash

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 876 Inlägg:

Postad 17 maj 2010 - 15:34

QUOTE (petrus @ May 17 2010, 12:49 ) <{POST_SNAPBACK}>

Är det här man skriver att det kan ju inte gå sämre än med VC? wub.gif

Christian Wennberg

ETC-kapten 2017

Jag må vara sämre än Marcus, men jag har i alla fall varit bäst i världen

#16 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 18 maj 2010 - 14:51

QUOTE (Zaanash @ May 17 2010, 16:34 ) <{POST_SNAPBACK}>
Är det här man skriver att det kan ju inte gå sämre än med VC? wub.gif

Det är klart det kan, fanns många positioner neråt man kan aspirera på.

#17 Lokux

Lokux

Newbie

• Members
  • Pip
  • 6 Inlägg:

Postad 20 maj 2010 - 18:29

Jag tycker att turneringen precis som förra året var mycket bra. Jag gillar att komp har så stor betydelse eftersom arméerna som man spelade emot var väldigt trevliga generellt. Mycket bra spelande blev det.

Terräng och bord fungerade mycket bra.

Det som jag dock måste ge den bästa elogen för är tydlighetn från arrangörerna. Allt ifrån regler till tider och information om resultat m.m.

Jag har egentligen ingenting negativt att säga så det är bara att fortsätta på det inslagna spåret. Jag kommer tillbaka.

Förresten. En liten negativ sak var antalet deltagare. Skulle vilja att det var något högre nästa år.

/Tobias

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar