Hoppa till innehåll

Foto

Hur Gick Det?

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
12 replies to this topic

#1 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 035 Inlägg:

Postad 17 maj 2009 - 23:02

Ingen info alls från helgens batalj, nu vill vi ha rapport om vem som ostade mest.
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#2 Setomidor

Setomidor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 395 Inlägg:

Postad 18 maj 2009 - 06:53

QUOTE (AlFiKa @ May 18 2009, 00:02 ) <{POST_SNAPBACK}>
Ingen info alls från helgens batalj, nu vill vi ha rapport om vem som ostade mest.

1. Henrik Eriksson, Lizzards 130 pts

2. Stefan Viterstedt, Dark Elfs 123 pts

3. Axel Rydén, Dark Elfs 119 pts

4. Johan Thulin, Wood Elfs 119 pts

5. Lars Eldborn, Deamons 119 pts

6. Daniel Henriksson, Vampire Counts 117 pts

7. Peter Edvardsson, Dark Elfs 117 pts

Sen kommer jag inte ihåg fler på rak arm smile.gif

#3 bahh

bahh

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 319 Inlägg:

Postad 18 maj 2009 - 07:54

1337-henke ftw!
//Mattias

Förening: Drakens Öga
Leksaker: Demoner, Dvärgar och Skogsalver

#4 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 18 maj 2009 - 08:06

Go Henke!

Jag visste att alla mina tips skulle hjälpa wink.gif
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#5 bahh

bahh

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 319 Inlägg:

Postad 18 maj 2009 - 08:13

skulle vara intressant med info om vilka armeér som kom top-20....gärna med listor biggrin.gif
//Mattias

Förening: Drakens Öga
Leksaker: Demoner, Dvärgar och Skogsalver

#6 Skyldig

Skyldig

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 18 maj 2009 - 09:45

I min första turnerning så spelade jag WoC, och kom totalt 9:a, 6:a på VP.

Inför sista matchen låg jag 2:a, efter att ha besegrat en goblin squig och fanatic armé med 18-2, en DE magi och skyttetung drakarmé med 15-5, en Slaanesh demon armé med Keeper och -2 ld banér med 20-0 och en HE magitung armé med star dragon med 15-5.

På finalbordet mötte jag Henrik som skulle vinna turneringen, vilket var lite tråkigt. Jag hade nämligen innan turneringen sagt att en lyckad första turnering för mig vore att möta 5 olika armeér och att slippa spela mot Henrik. Vi är bästa vänner från gymnasiet och han bodde hos mig i Umeå, och vi kunde varandras listor utantill, så det var inga överraskningar.

Det var enda matchen jag inte fick Infernal Gateway, vilket speglade resultatet antar jag, men tur och otur jämnar ut sig över en turnering, några poäng över gränsen för 3-17 och förlust i sista.

Min lista var:

Daemon Prince of Tzeentch; Lvl4, Tendrils of Tzeentch, Fury of the bloodgod
Sorcerer of Tzeentch; Lvl2, Disc, Warrior familiar, Golden eye of Tzeentch
Sorcerer of Nurgle; Lvl2, Infernal Puppet

5 Warhounds
5 Warhounds
5 Marauder Horsemen of Slaanesh; Throwing axes, Musician, Flails
5 Marauder Horsemen of Slaanesh; Throwing axes, Musician, Flails
20 Marauders of Slaanesh; Musician
20 Marauders of Slaanesh; Musician

5 Knights of Chaos; Standard with warbanner
5 Knights of Chaos; Khorne
2 Chariots of Slaanesh

2 Spawns
---

Vinnaren, Henrik, spelade med:

Slaan med reroll miscasts och focused ruminations, plaque of tepok, 2 scrolls, bane head
Skink priest
Saurus Veteran; Steed of shadows bound spell, Light armour, shield, GW
Saurus Veteran; Burning blade of Chotec, Coldone, enchanted shield, light armour

10 Saurus warriors; Spears
16 Temple guard; FC, Warbanner
3*10 skink skirmishers
3*10 Ranked skinks, musician
5 Chameleon skinks
2*3 Terradons

Ancient stegadon
2 Salamanders
--

Han spelade med ett i princip unbreakable block med CR 7, Slaan och en hero i, totalt värda lite över 1000 poäng om någon tar ner den, men så slingrade han sig igenom turneringen utan att möta drakar också.

Grattis henrik! thumb.gif

#7 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 18 maj 2009 - 15:00

Har editerat in armeer i Daniels lista ovan, det som inte syns är att det var ganska många Lizzards på toppborden vilket kanske är väntat eftersom boken är lagom ny och intresset för dem är på topp.
Dark Elfsen gjorde bra ifrån sig och kanske borde ha bytt plats med VC i komp grupperna, svårt att säga.
Väldigt få Empire vilket de rätt många drakarna gillade.

QUOTE (Skyldig @ May 18 2009, 10:45 ) <{POST_SNAPBACK}>
Det var enda matchen jag inte fick Infernal Gateway, vilket speglade resultatet antar jag, men tur och otur jämnar ut sig över en turnering, några poäng över gränsen för 3-17 och förlust i sista.

Känner du att din arme är beroende av Gateway'n?
För om nu din DP får 4 spells så innebär det ju att du kommer ha jätteproblem i 1 eller 2 matcher per turnering.

#8 Skyldig

Skyldig

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 18 maj 2009 - 15:23

QUOTE (petrus @ May 18 2009, 16:00 ) <{POST_SNAPBACK}>
Har editerat in armeer i Daniels lista ovan, det som inte syns är att det var ganska många Lizzards på toppborden vilket kanske är väntat eftersom boken är lagom ny och intresset för dem är på topp.
Dark Elfsen gjorde bra ifrån sig och kanske borde ha bytt plats med VC i komp grupperna, svårt att säga.
Väldigt få Empire vilket de rätt många drakarna gillade.

QUOTE (Skyldig @ May 18 2009, 10:45 ) <{POST_SNAPBACK}>

Känner du att din arme är beroende av Gateway'n?
För om nu din DP får 4 spells så innebär det ju att du kommer ha jätteproblem i 1 eller 2 matcher per turnering.

Nej, inte beroende, men det är ett stort hot. Särskilt som en majoritet av armeérna envisades med att ha drakar, greater daemons, eller deathstars, är det WoC's enda rimliga svar om vi WoC spelare inte själva också väljer en drake. Jag pratade med nästan alla WoC-spelare under turneringen, 8 i antal, hur det gick för dem och vad de hade. 4 av oss spelade med Tzeentch Daemon princes, 3 st med Tzeentch sorcerer lords och endast en enda med en Slaanesh sorcerer lord. Så 7 av 8 armeér var uppbyggada i hopp om att inkludera gateway.

Det är inget problem att vara utan egentligen, jag spelade en match med den där jag inte ens kastade den och vann, och en annan där den gick igenom en gång och gjorde 3 S5 hits. Men det beror på vilken matchup man får. Realistiskt sett skulle jag aldrig ha besegrat en HE Star dragon lord utan Gateway, det är jäkligt svårt med WoC att göra. Vi som väljer att spela lite mer osäkra och totalt sett svagare armeér har inte så mycket andra alternativ mot DE, HE, DC och Lizardmen när deras listor byggs som de gör.

I min sista match hade jag den inte, jag hade dessutom en rätt dålig matchup, gjorde något misstag mer än jag brukade och missade en stor majoritet av mina 50% att lyckas slag, som inte min motspelare gjorde. Men det jämnar som sagt ut sig, hade lite medvind i några andra matcher, och är ändå väldigt nöjd med turneringen smile.gif

#9 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 18 maj 2009 - 18:02

Det var en tipp-topp turnering! Dea och Daniel-San förvaltade SM med bravur - som väntat. thumb.gif

Stort grattis till Henke! Var det bara jag som hörde Fylking ropa "Äntligen!!!" från bakre regionen av hallen..?

Det var nog lite hårdare listor överlag i år än på fjolårets SM (personlig reflektion, någon som håller med/tycker annorlunda?). Många drakar och GDs samt Infernal Gateway-listor. Väldigt få arméer (förutom Skaven och O&G) som plockade med sig infanteri i större omfattning (LM möjligen litet undantag), undertecknad inräknad. Scenario 4 gick ut på att premiera infanteri i år, men kanske behöver mer göras för att softa till listorna något. Eller?

Kan hålla med Petrus om att DE ligger i riskzonen för att puttas ner till kat 1 nivån, eller så kanske man ska restrikta några items? Lizardmen känner jag inte vara så "optiga" men det är ju ett helt år kvar till nästa SM så än så länge hinner vi se hur bra de egentligen är.

Cheers
Morgan

#10 John Scott

John Scott

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 132 Inlägg:

Postad 18 maj 2009 - 20:05

Gratulerar Henrik!
Fint att Stefan lade beslag på 2:a platsen, skall bli kul att få höra vilken lista det blev i slutändan. Axel är inte heller glömd rolleyes.gif
Johans 4:e plats är inte värd att kommentera, då han aldrig tampats med utmaningen att spela bakfull; en olycklig effekt av hans brist på karaktärsstyrka i valet att avstå alkohol wink.gif .
Vem vann best army, förresten, Sagebros WE (som vanligt höll jag på att säga...) eller kanske Håkans sköna old school HE unsure.gif ?
Fanns det någon godhjärtad person på plats som tog bilder?

#11 Dante82

Dante82

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 19 maj 2009 - 01:27

Nu finns Resultatlistan tillgänglig på fantasias hemsida, inklusive separata battlepoints för varje match för de spelare som är intresserade av det. Är det någon på swfbr som ska ha listan i excelformat för ranking eller dyl?

Henriksson vann bäst målad med sin natt-temade vc-armé (5 röster före Sagebros Wood elves).

#12 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:

Postad 19 maj 2009 - 07:30

@Dante82: Maila den till mig hampus_berg at hotmail.com
Dock kräver det lite fipplande mellan mig och ytterligare admins för att få upp det så det kan dröja.

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - 8:e plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer & Esport

"Stand and die, no death no glory!"

#13 benmannen

benmannen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 552 Inlägg:

Postad 19 maj 2009 - 20:53

Här kommer listan som kom 2a på SM:et, så inte mycket elitinfanteri eller kavv, ingen lord, ingen Cauldron. Jag hade en ld8 general, vilket gick utmärkt, var precis som på gamla goda tiden med Cult of Slaanesh fast det mesta är inte immunt mot psykologi... Min plan först var att spela 150 spjutisar men det lirkade sig in en hydra och 2 RBT till slut samt en BSB med Ring of Hotek. Utan ringen hade matcherna varit mycket tuffare.

Henriks Lizardmenlista var trevlig att spela mot, han hade skippat en del hårdare trupper i utbyte mot en massa crap spam. Vilket funkar utmärkt ihop med paddan i tempelguardenheten.

Jag måste tillägga att jag glömde bort Assassinen totalt i 3 matcher av 5! Inte så rutinerat kanske... Han blev inte ens revealad!

Sorceress 100
Level 2 upgrade 35
Sacrificial Dagger 25
Dispel Scroll 25
Dark Steed 12
Total 197

Sorceress 100
Level 2 upgrade 35
Lifetaker 30
Tome of Furion 15
Total 180

Master 80