Hoppa till innehåll

Foto

Arrangörer: Resultatlistor

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 07 mars 2008 - 13:12

SWBFR-siten är skapad för att uppmuntra folk att spela mer och få folk att åka på turneringar runt om i landet. Siten är dock beroende av ett samarbete med arrangörer vilket just nu inte fungerar så bra som det borde.

Arrangörerna får gratis reklam för sina turneringar genom att visas jämte andra turneringar, ett eget underforum på forumet för att hantera information och frågor samt att resultaten publiceras och ingår i en landsomfattande ranking vilket är en anledning till att vissa åker på turneringar (säga vad man vill om det men så är det).

Det enda som avkrävs av arrangörerna för detta är att en komplett resultatlistan skickas till mig efter turneringen. I dagsläget får jag allt oftare tjata om att få resultatlistor. Jag får de ibland som en fil jag inte kan hantera utan en massa knådande (t.ex. PDF) och när jag begär kompletteringar på bristfälliga listor får jag hänvisningar till websidor och förväntas göra kompletteringarna själv. Det har jag varken tid eller lust att göra på min fritid för alla turneringar i Sverige.

Vi är många som uppskattar allt jobb det innebär att arrangera turneringar, inga klagomål på det men vill ni att SWFBR.sverok.net ska uppdateras i fortsättningen måste det hela styras upp lite. Jag vill, utan uppmaning, ha kompletta resultatlistor skickade till mig snarast efter turneringen. Informera mig gärna om det dröjer. Formatet ska vara Excel eller csv-filer där följande kolumner ska vara ifyllda för samtliga spelare.
Placering
Name ("Förnamn Efternamn" i en kolumn)
Army (här ska den armébok som använt skrivas förutom för SOC där armélistan ska skrivas t.ex både Chaos och Daemons är fel, Hordes of Chaos, Beasts of Chaos eller Daemonic Legion är rätt )
Total - Poäng som räknas med för placeringen
Battle - Antal inspelade 0-20 poäng
Comp - Antal komppoäng om det används
Paint - Målningspoäng om det används
Sport - Sportmanshippoäng om det används och räknas in för placeringen
Quiz - om det används och räknas in för placeringen
Annat1 - Om man har någon annan typ av information t.ex. VP differans eller Total VP
Annat2 - se föregående
Det är också önskvärt men inte obligatoriskt att ta med poäng per slag i en kolumn per slag Exempel

Jag hoppas detta meddelande räcker för att det ska bli en förbättring och att jag inte behöver vidta några andra åtgärder.

OBS Detta är inte riktat till någon specifik turnering, händelse eller arrangör utan ett problem som funnits en längre tid.

Mvh
Steffo, SWFBR

#2 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 27 maj 2008 - 13:01

Saknade resultatlistor i rätt format:
LinCon 2008

0 användare läser detta ämne