Hoppa till innehåll

Foto

Ris Och Ros Sm 2016

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
11 replies to this topic

#1 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 677 Inlägg:

Postad 30 augusti 2016 - 19:40

Halloj!

Ni får gärna skriva ner era tankar här, eller PMa mig :)

//Tommy

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#2 Foxen

Foxen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 546 Inlägg:

Postad 31 augusti 2016 - 05:32

Middagsrasten efter match två... Det är nästan alltid samma återkoppling varje år att 1h lunch är för tight.
Hade varit bättre med att ha en kort rast efter match 2 och längre lunch.

Utöver det var det bra som vanligt och jag är inte jättenöjd över att jag missar TNQ.

// Elias Roos

Rogue Trader
WoC, TK, OnG

#3 LifeEnder

LifeEnder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 335 Inlägg:

Postad 31 augusti 2016 - 08:45

Håller helt med Elias. Middagsrast är överflödigt, räcker med en kvart/halvtimma att köpa lite fika.
Annars skitbra turnering som vanligt!

Sebastian Lindblad

LBK

Vampire Covenant, Saurian Ancients, Dread Elves

#4 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 110 Inlägg:

Postad 31 augusti 2016 - 09:18

Lite längre lunch vore sweet då det är en bit att ta sig för käk. Rasten efter match 2 kan kortas ned till typ hälften.
Jag är alltså enig med ovanstående.

Jättebra med avlastningytor vid borden, kartor för varje bord - bland annat!
Skitbra med andra ord, som vanligt! =)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#5 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 31 augusti 2016 - 10:22

Ja, jättebra, rapportsystemet fungerade bra. En möjlig förbättring kunde vara att markera deployment zones på kartorna med avstånd från kanten och inte avstånd från mitten, bra mycket lättare att mäta. Särskilt som svenska bord som bekant inte är 48" utan 120 cm.  Framför allt flank attack tar lite mycket tid att mäta upp.

Lunchrasten är en av mina nitpicks också, Särskilt som det är en bit att gå till närmaste matställe, 1 timme är för lite. Mycket bättre som många påpekat att ta 1,5 timmes lunch och 0,5 timmes rast mellan match 2 och 3. Apropå den rasten förresten. Det här inte helt bra att det var tillåtet att tjuvstarta match 3. Det som gör det får ju mer matchtid än de som startar i tid och det kan också skapa en press på spelare som tänkt använda rasten till att äta att hoppa över maten efter som de vet att deras motståndare väntar och vill börja asap.

Sist jättebra sortiment i kiosken, iden att ta några av allt när det gällde chockadbitar var briljant!

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#6 Karak Norn Clansman

Karak Norn Clansman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 280 Inlägg:

Postad 31 augusti 2016 - 17:21

Avlastningsytor, kartor och raster har redan tagits upp, och jag instämmer gällande allt positivt och det som har utrymme för förbättringar. WYSIWYG i kombination med att man fick ta med approximationsfigurer och köra med dem, men skulle räkna dem som döda i slutet är mitt i prick. Det gynnar dem med färdiga arméer utan att diskvalificera dem som brukar lägga betydligt mer tid på att fixa upp eller rentav skulptera enskilda modeller från grunden, men är sega som farao på att måla massor av gubbar. Riktigt bra arrangerat!

Fast attans att individuella målningstävlingen var borta. Den enda kategorin där jag hade skuggan av en chans. Brukar den vara förlagd till lunchrasten? I sådana fall är det nog skälet till att så få röstar. Jag, lillebror och våra kompisar har i princip alltid röstat i den på alla turneringar.

Nu kräver det här en del förberedelsetid, kylutrustning och vilja att äta mycket ensidig kost, men jag kan rekommendera framtida turneringsdeltagare att laga ihop ett storkok med någonting smakrikt som inte behöver värmas, och ta med i en stor Tupperware-låda plus bestick, papper och dricka. Plötsligt blev lunchrasten lugn och sävlig. Tips för den snåle, från den snåle. ;)

#7 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 31 augusti 2016 - 21:47

Jag tror också anledningen till att så få röstar i individuell målning är att röstningen ligger på lunchen och folk vill inte lägga dyrbar lunchtid på att rösta. Detta är i alla fall varför jag nästan aldrig röstar.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#8 Moment

Moment

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 476 Inlägg:

Postad 31 augusti 2016 - 21:53

Gillade middagsrasten och att ni hade skrivit ut alla kartor vid varje bord samt tagit er mödan att hitta terräng till ETC borden. Bra arr! :)

#9 Benny

Benny

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 107 Inlägg:

Postad 31 augusti 2016 - 22:26

Tack för en riktigt trevlig turnering!
Även jag uppskattade middagsrasten. Välbehövligt!
Jag vill förstås tacka alla trevliga motståndare som förgyllde helgen.

Jag saknade single model-tävlingen. Där brukar man få se lite spektakulära modeller som annars lätt missas i vimlet.

Ett minus är de där spelborden med lite nopprig filt som underlag. De gör kaos med mina movement trays!

Vi syns om en månad!

#10 Karak Norn Clansman

Karak Norn Clansman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 280 Inlägg:

Postad 01 september 2016 - 00:03

Vad sägs om att förlänga lunchrasten och förlägga målningstävlingen för enskilda modeller till middagsrasten? Skulle 30 minuters middagsrast räcka i sådana fall? Bara spånar lite.

#11 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 677 Inlägg:

Postad 01 september 2016 - 00:37

Anledningen till att vi valde bort single model, var att det brukar vara så få som röstar, samt att det är samma personer som vinner både single och army :)

//Tommy

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#12 Marrcus Oestling

Marrcus Oestling

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 648 Inlägg:

Postad 02 september 2016 - 11:17

Toppenarrangemang. 

Jag tycker att tiderna var helt i sin ordning, lunchpausen lördagen varken för kort eller för lång. Middagspausen efter match 2 var kanske lite väl lång. 

Vad som stod ut som extra fantastiskt:

* Lightläsk i kiosken! Äntligen! Hallelujah moment!

* ETC-terräng med tillhörande bilder på kartorna

* Nivån på spelarna, både spelarskillsmässigt och personlighetsmässigt. Stolt över att vara en del av en fantastisk community.

//Sveriges trevligaste Warhammerspelare

Svensk mästare 2012 - OnG
Svensk mästare 2016 - SA

Svensk mästare 2018 - SA

ETC Team Sweden 2015 - OnG

ETC Team Sweden 2016 - OnG

ETC Team Sweden 2017 - SA

ETC Team Sweden 2018 - SA

ETC Team Sweden 2019 - UD

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar