Hoppa till innehåll

Foto

Total War: Warhammer

• Please log in to reply
184 replies to this topic

#21 Lagge

Lagge

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 070 Inlägg:

Postad 23 maj 2016 - 10:12

Jag kollade på lite streams. Såg crypt horrors fly från combat och det gjorde lite ont i hjärtat :P ser rätt så nostagilskt ut iaf.

Johan Lagmo
Alla barnen har VM guld utom Kaj, han valde att äta medeltidspaj.
Atlantis
Team Sweden ETC - 2011 DoC
Team Sweden ETC - 2012 OnG

Team Sweden ETC - 2013 Skaven

Team Sweden ETC - 2014 DE 

#22 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 696 Inlägg:

Postad 23 maj 2016 - 15:31

Jag kollade på lite streams. Såg crypt horrors fly från combat och det gjorde lite ont i hjärtat :P ser rätt så nostagilskt ut iaf.

Det låter underligt, de har faktiskt gjort så att VC crumblar istället för att fly när de förlorar combats.

#23 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 232 Inlägg:

Postad 23 maj 2016 - 17:08

Jag också set VC enheter fly. Kan vara så att vissa kan fly medans andra crumblar.

Men det tråkigaste med VC är att wraiths mm inte har ethereal. Eftersom de har väldigt stora enheter i det spelet så vore det för bra men vore nice att ha enheter som kan springa igenom murar när man anfaller en borg :)

David "Dangerous" D

#24 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 23 maj 2016 - 20:01

Crypt Horrors är ju stora Ghouls, och det är inte så många upplagor sedan Ghouls och Necromancers kunde fly eftersom de inte riktigt var odöda.

#25 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 039 Inlägg:

Postad 23 maj 2016 - 20:47

"Alive!"

*edit* Släpps spelet natten till den 24:e? Inatt alltså? Eller vilken tidszon lever Steam i? Kan bli en jobbig natt, eller arbetsdag imorgon.

*edit II* 19 timmar kvar tydligen, från 22:00 CET, ca 17:00 i Sverige.

#26 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 232 Inlägg:

Postad 24 maj 2016 - 08:05

Är släppt nu. Det var nio idag som det kom ut på steam. Har stått på deras sida ett tag.

David "Dangerous" D

#27 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 039 Inlägg:

Postad 24 maj 2016 - 11:00

Ok, vad f-n gör jag på jobbet då´rå? ;) (När jag kollade vid 22:00 igår så stod det att det var 19 timmar kvar till släpp.)

Lite trist att det verkar vara mycket Special Characters med i spelet. Föredrar om man kan spela utan Special Characters och utveckla egna karaktärer med lite skruvade twists.

#28 henkef3

henkef3

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 24 maj 2016 - 12:12

Någon annan som sitter febrilt och uppdaterar sitt trackingnummer för sin High King Edition?

@Emil stor chans det kommer vara modbart. Har redan hört det utvecklas en mod för att limitera legendary lords till 1 för varje spelare och ai

#29 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 039 Inlägg:

Postad 24 maj 2016 - 14:41

@henkef3 Det låter som en väldigt bra mod, var hittar ni dessa? Är det på Steams workshop eller vad det nu heter?

*edit* Fick igång spelet, skulle börja spela, fick syn på Karl Franz och han Balthasar Gelt, loggar ut igen, spyr i toaletten. (Har personligen aldrig spelat Warhammer för Special Characters skull)

#30 henkef3

henkef3

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 25 maj 2016 - 10:35

Du kan ju använda dem som guvenörer om du vill.

Modden verkar inte finnas än. Kanske bara var prat men hoppas nån genomför den

#31 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 25 maj 2016 - 11:08

Karl Franz är awesome. Både fluff och i spelet :)

#32 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 696 Inlägg:

Postad 25 maj 2016 - 12:26

Karl Franz är awesome. Både fluff och i spelet :)

Tyckte också Karl Franz var cool i spelet, tycker legendary heroes passar in jättebra i warhammervärlden och funkar bra i spelet också. Är ju väldigt enkelt att spela MP-slag utan dem om de är tråkiga, passade inte in i Table top dock då de ofta var extremt OP.

#33 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 039 Inlägg:

Postad 25 maj 2016 - 13:11

Jag är mer lagd åt antihjältar och underdogs som person. Mina första intryck av spelet, det är ju Total War, men inte så mycket Warhammer än. Men jag spelar ju Empire till en början, så det kan ju vara därför. Håller fortfarande på och lär mig vissa nya funktioner osv. Min senaste TW-erfarenhet var ju Shogun II, och dom ändrar ju alltid på ngt.

#34 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 696 Inlägg:

Postad 25 maj 2016 - 14:26

Jag är mer lagd åt antihjältar och underdogs som person. Mina första intryck av spelet, det är ju Total War, men inte så mycket Warhammer än. Men jag spelar ju Empire till en början, så det kan ju vara därför. Håller fortfarande på och lär mig vissa nya funktioner osv. Min senaste TW-erfarenhet var ju Shogun II, och dom ändrar ju alltid på ngt.

Ah ja. Första man gör är att slåss Empire mot Orcs n Goblins. Nej det är ju inte så mycket warhammer över det :D

#35 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 039 Inlägg:

Postad 25 maj 2016 - 14:37

He he, du fattar nog vad jag menar. Utöver det slaget då´rå... Har inte sett några vampyrer, alver, dvärgar, halflings eller kaossympatisörer än. Men jag hoppas dom kommer.

#36 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 696 Inlägg:

Postad 25 maj 2016 - 15:16

He he, du fattar nog vad jag menar. Utöver det slaget då´rå... Har inte sett några vampyrer, alver, dvärgar, halflings eller kaossympatisörer än. Men jag hoppas dom kommer.

Vampyrer finns ju redan när spelet börjar. Kaos kommer däremot från norr senare och krossar en som jag förstått det.

Alver finns ju inte än så inte så konstigt att du inte sett någon ;) Hoppas alver kommer som första nya rasen sen. Typ Wood Elves och Beastmen

#37 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 039 Inlägg:

Postad 25 maj 2016 - 19:21

Jo lite träskallar & getter hade inte varit fel. Ska man slåss mot odöda får man slå sig genom halva Empire tyvärr, men annars stämmer det att dom finns. The Moot med sina halflings(?) och så dvärgar i bergen. Annars är det mesta sig TW-likt, hot om konkurs och revolt med en gång.

#38 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 25 maj 2016 - 22:06

Jag har inga såna problem :P det lurigaste i
TW är oftast att man som spelare alltid gör första draget och därför rätt lätt blir ägd av en armé man inte visste om som invaderar ens nu tomma stad :P

#39 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 039 Inlägg:

Postad 26 maj 2016 - 08:07

Trodde inte jag skulle säga det, men det är ett rent nöje att bli beskjuten av Goblin Doom Divers... Ha-ha...

#40 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 696 Inlägg:

Postad 26 maj 2016 - 08:20

Jag har inga såna problem :P det lurigaste i
TW är oftast att man som spelare alltid gör första draget och därför rätt lätt blir ägd av en armé man inte visste om som invaderar ens nu tomma stad :P

Jag är för ivrig, förklarade krig mot arméen som siegeade en av städerna i regionen empire börjar i. Tänkte att om det är nån som ska ta den staden så är det jag. Hans armé var dock 1400 stark mot mina 1050. Slutade med att Karl Franz sprang omkring själv och jagade crossbowmen enheter, nästan båda arméerna blev wipeade. 

Men det är lite tråkigt när man börjar på -60 public order, vet inte riktigt hur länge man ska vänta med att börja ta över städer.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar