Hoppa till innehåll

Foto

8Th, Någon I Sthlm?

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 HockeySteffe

HockeySteffe

Newbie

• Members
  • Pip
  • 3 Inlägg:

Postad 22 december 2017 - 11:27

Hallå..
Är det någon som fortfarande lirar 8th, och bor i sthlm?

Vi är ett gäng som nyligen börjat lira, och tog 8th för en av oss hade gamla modeller och några böcker liggande. Why not? En liten ungdomsdröm att pilla med detta. Var även ganska dåligt insatt i vad t9a var så blev lite lurad att aos och t9a var samma (vet att de inte är de, så ingen t9a bash-tråd detta) :P

Nu lirar de andra inte lika mycket som jag vill, så tänkte se om någon lirar? WoC och DE har jag ganska skapliga arméer med tror jag (WoC är armé 1 dock).

Går de bra så lär jag fortsätta att lira 8th men gå över till 9th också. Men en sak i taget. :)

#2 Ranie

Ranie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 196 Inlägg:

Postad 22 december 2017 - 12:24

Finns ett par unga killar som spelar 8th till och från på Dragons Lair, men inte såpass frekvent att jag ser till dem ofta (ser dem kanske en gång varannan månad eller så) men jag är ju inte där hela tiden så kan hända att de spelar oftare. Har inga kontaktuppgifter till dem tyvärr, men kan i alla fall informera om att det verkar finnas ett par stycken i alla fall som spelar 8th fortfarande på DL.

#3 Ranie

Ranie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 196 Inlägg:

Postad 22 december 2017 - 12:31

När/om du blir intresserad av att testa 9th age så kör vi förresten drop in spelande varje torsdag på Dragons Lair från ca 17. Där kan man med egen eller på plats lånad armé spela 9th mot trevliga människor och få hjälp att lära sig spelet

#4 Melker666

Melker666

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 265 Inlägg:

Postad 22 december 2017 - 18:32

Tror det går att hooka dom flesta 9:th age spelare till någon 8:th ed match
Men just i sthlm känns det ju som alla spelar 9:th!

#5 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 002 Inlägg:

Postad 23 december 2017 - 02:49

Ett hett tips är ju att gå över till ninth, om ni vill ha lite fler folk att spela mot - och i synnerhet om ni vill åka på turneringar (vilket jag Starkt rekommenderar att ni gör).
Och om ni just börjat, så är det nog enklast att bara lära sig ett system, istället för att behöva nöta in två olika efter varandra =)

I min erfarenhet lever 8th lite här och där i små grupper - men det är generellt ganska dött.

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

Forward, Onward, March!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar