Hoppa till innehåll

Foto

Liten Analys

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
9 replies to this topic

#1 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 23 mars 2016 - 13:34

Joseph Nelséns lista är okej men att ha en naken general är kanske inte det bästa. En kanon kan vara väldigt bra i många matcher.

Han har en sådär första match. Han dödar ju etherals lätt om han kommer in i de. Det som är jobbigt är draken samt Shrieking Horror. Om kanon lyckas bra så kan han vinna stort. Annars blir det svårt för även om hans lista kommer döda mycket saker så ger ju tex zombies inte så mycket poäng. Jag tror det blir en liten förlust första matchen.

Att listan saknar fiends är synd men överlag tror jag den kan gå okej.

Johannes Einemo har en ganska bra lista men jag tror han kan få det svårt. Hans forest prince kan vara avgörande många matcher.

Han har inte en chans första matchen och kommer förlora stort. Han har inget som kan döda motståndarens snabba general. En av SE stora fördel är att motståndaren måste ta DT i skog men eftersom man möter en lista som skiter i det med nästan alla enheter hjälper inte det. Om han skulle lyckas med misson vilket blir svårt förlorar han nog "bara" med 14-6 men annars torskar han med 20-0.

Överlag kan det gå okej men jag tror det blir svårt att komma topp 5.

Stefan Bäckman‏ har en väldigt annorlunda lista måste jag säga och jag gillar den sådär. Jag tycker det nästan aldrig är värt att spela med två lvl4or men det kanske hade varit okej om en av de hade death magi.

Han första match är sådär. Han kommer få det svårt mot mercs men lyckas han få in lorden där kan det gå okej. Jag tror det blir en förlust men han kommer ju plocka en del poäng så blir inte en sotr förlust.

Överlag tror jag det blir svårt och det beror på att listan har så mycket poäng i magi som inte kommer att göra så mycket.

Erik Hammarström har en rolig lista som tyvärr saknar en del bra saker.

Hans första match kan nog bli rolig men svår. Även om hans enheter kan döda många orcs så möter han så stora enheter så hans alver kommer nog dö till sist. Han har för lite magi för att hjälpa sina enheter med. Skyttet kommer inte att göra så mycket heller. Det blir nog en 15-5 förlust.

Jag gillar många av enheterna med lista har för lite magi samt skytte för att den ska fungera bra så jag tror det kommer bli svårt. Men så länge han slipper möta skyttelistor kan det gå okej.

Jon Josefsson‏ är modig som lirar bretts och hans lista är faktiskt helt okej.

Hans första match är okej. Han har en väldigt snabb armé så kan undvika mycket. Spindlarna samt git launchers blir jobbigt men tar han de kan det gå. Green knight kommer att vara bra i matchen som jag tror han kan vinna om han spelar rätt.

Överlag så kan det faktiskt gå okej eftersom han har en sådan snabb armé. Den stora nackdelen är såklart hans magiker som kommer dö mot allt vad skytte heter men om han gömmer den i början kan det funka.

Kalle Persson har en ganska bra lista fast han har väldigt konstiga items på hans karaktärer.

Hans första match bör han vinna ganska stort. Han möter väldigt mycket skytte och hans lista bör klara det väldigt bra. Han kan såklart bli bortskjuten tidigt om han slår några dåliga save men det bör inte hända.

Överlag så tror jag det kan gå okej men listan är inte så bra på missons så svårt att komma riktigt högt.

Jonas Nilsson lista har bra enheter men listan har väldigt få enheter samt lite skytte och tidig bra magi.

Har en bra lottning första matchen eftersom han inte kan bli av med sina stora block. Kommer inte ta så mycket poäng så mycket kommer handla om vilket mission det blir. Får hans motståndare transmutaion kan det bli svårt.

Tror inte listan kommer gå så bra för även om det är svårt att ta poäng mot den så har den väldigt svårt att ta poäng.

Jonas Fredriksson spelar med en OP zombie dragon och det kan nog funka bra.

Han har en okej första match. Det kommer vara viktigt att han lyckas med magin eftersom ett kanon skott inte dödar honom men han måste heala tillbaka wounds så han inte dör på andra.

Så länge han slipper möta HE så tror jag det kan gå bra för honom.

Mattias Eriksson har en bra armé som många kommer få det svårt mot.

Han har en ganska bra första match som han bör vinna men mycket kan gå fel. Han kommer inte träffa så bra första rundan och motståndaren har snabba enheter samt ambush som kan hota hans queens guards. Men de bör klara sig bra och motståndaren kommer få det väldigt svårt mot lions om han inte lyckas bra med magin.

Jag tror att listan kommer topp 5 och det ända som kan hindra det är om man möter väldigt många snabba listor.

Peter Larsson ostar ju på som vanligt med sina spider pigs :)

Han möter en väldigt snabb armé första matchen vilket gör att det kommer bli svårt att ta mycket poäng. Skyttet och magin kommer att bli viktig. Men eftersom han inte kommer förlora så mycket poäng så tror jag han kommer att vinna.

Så länge han slipper möta HE kan det gå bra men kommer nog inte topp 5.

Daniel Gustafsson lista är okej men han saknar vissa element.

Han har en okej första match. Hans mercs kommer vara viktiga men han kan nog klara sig även om de gör så jättemycket eftersom har har många hårda block.

Jag tror han kommer få det svårt och det är för han saknar ambush enheter.

Anton svärd har en ganska stark lista men hans rare är lite random. Det kan vara väldigt bra eller göra väldigt lite.

Första matchen blir väldigt svår. Han möter väldigt mycket skytte samt en stor drake. Om hans katapult och kanon gör bra ifrån sig kan det gå men annars blir det svårt. Jag tycker kin-eater är väldigt bra i vanliga fall men mot så mycket flaming och posion skytte får de det svårt. Jag tror det blir en ganska stor förlust men får han börja och första rundans skytte lyckas kan det kanske gå okej.

Det känns som hans lista är som många andras. Så länge han slipper möta HE kan det gå okej. Men blir ingen topp 5.

Dennis Palmkvist har en stark lista men jag saknar något som kan slås.

Hans första match är sådär. Han möter en väldigt snabb armé med magi som kommer orsaka en hel del panik slag. Nu kan ju han hoppa runt med väldigt mycket poäng så han kommer inte förlora så mycket samt att skyttet kommer ju döda en hel del. Får han första rundan kan han klara sig men annars blir det nog en förlust.

Eftersom de flesta kommer få det svårt att ta mycket poäng kommer det gå okej men avsaknaden av hth enheter gör att han ofta inte kommer ta så mycket poäng heller. Kommer nog topp 5 men svårt att säga.

David Dynefors har såklart den roligaste listan av alla :)

Första matchen blir svår att ta poäng i men det går ju alltid att springa iväg :) Får han bra spells samt bra magi faser så kan han vinna men annars blir det nog en väldigt jämna match.

Eftersom det är så många skytte listor så är inte MSU armé utan save så bra så kommer nog inte topp 5 :(

Mattias Lagerlöf har den näst bästa listan av alla.

Hans första match kommer han vinna stort om inte motståndaren får börja samt han slår 3 ettor på alla charges men hans lord. 

Eftersom han lord dödar i sort sett vad den än chargar så skulle jag bli väldigt förvånad om han inte vinner turneringen. Ha en odödlig lord är aldrig fel.

Han bör vinna alla matcher men möter han många arméer med stora block så kanske han inte vinner så stort så det finns en chans att han misslyckas och "bara" kommer tvåa :)

Henry Hellanmaa har ju en snabb och rolig armé. Fast det hade varit bättre med mer fiends och mindre fast cav/chariot.

Hans första match är ganska jämna och blir nog en rolig att spela. Båda kommer få det svårt att döda den andras general. Nu kan ju lust magi göra så att draken inte är så snabb men det dödar den ju inte. Får hans motståndare bolt of darkness kan det bli svårt men blir nog en jämna och trevlig match.

Eftersom det finns mycket skytte så tror jag att hans lord kommer att dö en hel del matcher. Men får han börja de flesta matcherna kan det gå okej.

Johan Broman har en ganska bra och snabb lista.

Hans första match är ganska bra eftersom han kan spela väldigt offensivt. Hans monster kommer att kunna göra väldigt mycket samt hans hellhounds bör vara bra. Får han börja bör det bli en ganska stor vinst men även om han inte får det bör det gå okej.

Överlag kan det gå bra eftersom det är mycket skyttelistor och hans armé är så snabb så de klara av det bra.

Jack Andersson har den bästa listan men det behöver inte betyda så mycket :)

Den första matchen bör han vinna ganska lätt även om motståndaren har en del saker som man ställa till det.

Överlag så bör det gå bra eftersom de flesta kommer få det svårt mot en star dragon så han har en bra chans att komma topp 5.

Albert Johansson har en ganska rolig lista även om hans motståndaren inte kommer tycka det. Han har gjort ett stort misstag men hans magiska föremål vilket kan kosta honom en del. Han har MR på hans magiker men den vill inte gå med shadsen vilket gör att man kan nuka de. Han borde ge en av hans assasins MR.

Första matchen är okej. Eftersom hans assains är farliga vill inte motståndaren general komma nära innan de är döda. Det innebär att han måste döda feinds snabbt. Han har skyttet för att ta hand om de ganska bra. Nu är ju hans magi inte så bra mot listan han möter vilket såklart är en nackdel.

Eftersom han lista kommer vara bra mot alver så kan det gå okej men jag tror inte på topp 5.

Sebastian Hedberg har en lista jag verkligen skulle gilla att spela själv för den ser rolig ut.

Han har en ganska tuff första match men med lite tur kan det gå. Blir svårt att döda 30 lions men han kanske klara det eller att undvika de. Får han wilderness magin så en enhet inte för skjuta så kommer han få in den eller miasma varje runda vilket kommer hjälpa.

Nu finna det en hel del elaka skyttelistor men får han börja många matcher kan de nog gå okej ändå.

Peter Edvardsson har en riktigt O&G armé vilket var ett tag sedan jag såg.

Han har en ganska bra första match för även om alverna slår först och ganska hårt så finns det så många orcs så det bör kvitta. Han kommer nog förlora en hel del poäng men han kommer döda så mycket mer.

Hans lista kan vara lite långsam för att funka överlag men det finns ju bra orcs magi så det kan gå.

Björn Ericson har en stabil lista.

Första matchen kan vara lite svår men det kan gå om hans magi lyckas okej.

Det är ju mycket skytte men han kan ju heala sin BT så det kan gå bra ändå. Tror han kommer högt men topp 3 blir nog svårt.

Henrik Karlsson borde skämmas över sin lista. Han spelar ID och så tar han det här :(

Hans första match kan gå lite hur som helst. Han har skyttet för att döda det han möter men sedan är ju frågan hur bra det träffar.

Eftersom hans lista är så beroende av random skytte tror jag kan får det svårt. Han kunde ju ha tagit disciples of lugar och dödat allt och alla men han verkar gilla skytte mer.

Daniel Terdell är anledning vi inte har sportmenship på gothcon. Det var Daniel som lärde Jonas Gardell och Mark Levengood riktig kärlek. Det märks i hans lista.

Första matchen är faktiskt inte jättedålig. Hans wild hunstmen kommer att kunna döda väldigt mycket. Nu kommer han säkert förlora ändå men det är hans plan.

Daniel för listor så att andra kan vinna. Det måste man säga är snällt av honom. Ingen annan skulle ta en lvl3a black magic eftersom det finns en del skit spells i listan. Ingen annan skulle ta stora enheter wild huntsmen som dör mot allt skytte. Men Daniel gör det för han älskar att sprida lycka vilket han gör när andra besegrar honom.

David "Dangerous" D

#2 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 890 Inlägg:

Postad 23 mars 2016 - 17:31

Joseph Nelséns lista är okej men att ha en naken general är kanske inte det bästa. En kanon kan vara väldigt bra i många matcher.

Han har en okej för match. Han dödar ju etherals lätt om han kommer in i de. Det som är jobbigt är draken samt Shrieking Horror. Om kanon lyckas bra så kan han vinna stort. Annars blir det svårt för även om hans lista kommer döda mycket saker så ger ju tex zombies inte så mycket poäng. Jag tror det blir en liten förlust första matchen.

Att listan saknar fiends är synd men överlag tror jag den kan gå okej.

Johannes Einemo har en ganska bra lista men jag tror han kan få det svårt. Hans forest prince kan vara avgörande många matcher.

Han har inte en chans första matchen och kommer förlora stort. Han har inget som kan döda motståndarens snabba general. En av SE stora fördel är att motståndaren måste ta DT i skog men eftersom man möter en lista som skiter i det med nästan alla enheter hjälper inte det. Om han skulle lyckas med misson vilket blir svårt förlorar han nog "bara" med 14-6 men annars torskar han med 20-0.

Överlag kan det gå okej men jag tror det blir svårt att komma topp 5.

Stefan Bäckman‏ har en väldigt annorlunda lista måste jag säga och jag gillar den sådär. Jag tycker det nästan aldrig är värt att spela med två lvl4or men det kanske hade varit okej om en av de hade death magi.

Han första match är sådär. Han kommer få det svårt mot mercs men lyckas han få in lorden där kan det gå okej. Jag tror det blir en förlust men han kommer ju plocka en del poäng så blir inte en sotr förlust.

Överlag tror jag det blir svårt och det beror på att listan har så mycket poäng i magi som inte kommer att göra så mycket.

Erik Hammarström har en rolig lista som tyvärr saknar en del bra saker.

Hans första match kan nog bli rolig men svår. Även om hans enheter kan döda många orcs så möter han så stora enheter så hans alver kommer nog dö till sist. Han har för lite magi för att hjälpa sina enheter med. Skyttet kommer inte att göra så mycket heller. Det blir nog en 15-5 förlust.

Jag gillar många av enheterna med lista har för lite magi samt skytte för att den ska fungera bra så jag tror det kommer bli svårt. Men så länge han slipper möta skyttelistor kan det gå okej.

Jon Josefsson‏ är modig som lirar bretts och hans lista är faktiskt helt okej.

Hans första match är okej. Han har en väldigt snabb armé så kan undvika mycket. Spindlarna samt git launchers blir jobbigt men tar han de kan det gå. Green knight kommer att vara bra i matchen som jag tror han kan vinna om han spelar rätt.

Överlag så kan det faktiskt gå okej eftersom han har en sådan snabb armé. Den stora nackdelen är såklart hans magiker som kommer dö mot allt vad skytte heter men om han gömmer den i början kan det funka.

Kalle Persson har en ganska bra lista fast han har väldigt konstiga items på hans karaktärer.

Hans första match bör han vinna ganska stort. Han möter väldigt mycket skytte och hans lista bör klara det väldigt bra. Han kan såklart bli bortskjuten tidigt om han slår några dåliga save men det bör inte hända.

Överlag så tror jag det kan gå okej men listan är inte så bra på missons så svårt att komma riktigt högt.

Är det OK om jag skippar första matchen då? Kan jag ta en 14-6 och sovmorgon?

#3 bluu

bluu

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 40 Inlägg:

Postad 24 mars 2016 - 09:32

Tänker samma som ovanstående. Har aldrig gått så bra som 5-15 mot Peter, så den tar jag gärna. :)

#4 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 24 mars 2016 - 10:13

Om din motståndare går med på det så visst :)

David "Dangerous" D

#5 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 890 Inlägg:

Postad 24 mars 2016 - 10:43

Om din motståndare går med på det så visst :)

Det var mest ett skämt, mitt mål är att visa hur o-odödlig min lord är.

Jag dog av 4 spirits hosts som chargade mig. Failade fear på 9 med re-roll, missade alla attacker på 4+, han gjorde 8 wounds, slog 3 1or. Best. Lord. Ever.

#6 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 24 mars 2016 - 10:48

Jag dog av 4 spirits hosts som chargade mig. Failade fear på 9 med re-roll, missade alla attacker på 4+, han gjorde 8 wounds, slog 3 1or. Best. Lord. Ever.

Om det hände på UB så räknas det inte för sådant kan hända varje match med deras tärningar.

David "Dangerous" D

#7 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 890 Inlägg:

Postad 24 mars 2016 - 10:51

Om det hände på UB så räknas det inte för sådant kan hända varje match med deras tärningar.

Det var UB, deras tärningar är något speciellt.

(matchen innan blev lorden one-shottad av en shrikeing horror)

#8 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 24 mars 2016 - 12:49

Nederlagstippad alltså, och går bra om jag slipper HE. Tur att det är så få HE-arméer då.  :rolleyes:

#9 Moment

Moment

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 472 Inlägg:

Postad 24 mars 2016 - 15:46

Albert Johansson har en ganska rolig lista även om hans motståndaren inte kommer tycka det. Han har gjort ett stort misstag men hans magiska föremål vilket kan kosta honom en del. Han har MR på hans magiker men den vill inte gå med shadsen vilket gör att man kan nuka de. Han borde ge en av hans assasins MR.

Första matchen är okej. Eftersom hans assains är farliga vill inte motståndaren general komma nära innan de är döda. Det innebär att han måste döda feinds snabbt. Han har skyttet för att ta hand om de ganska bra. Nu är ju hans magi inte så bra mot listan han möter vilket såklart är en nackdel.

Eftersom han lista kommer vara bra mot alver så kan det gå okej men jag tror inte på topp 5.

tror mitt största problem kommer bli att magikern har fel lore

#10 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 24 mars 2016 - 17:31

nja det är mycket alver och så dwellers är inte helt fel men jag håller med om att den loren är sådär.

David "Dangerous" D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar