Hoppa till innehåll


Addebaba

Gick med: 25 jun 2008
Offline Senast aktiv: sep 01 2014 07:40
-----

Ämnen jag har skapat

Combat Reform

13 februari 2013 - 10:42

Hej,
Snabb fråga (igen). Om en enhet är i CC och enheten man är i CC med blir wipe'ad i te.x. magifasen. Får man göra en reform efteråt? (Det är inte en runda där man chargar, för då får man väl göra en overrun om jag inte minns fel).

Unbreakable Karaktärer

04 februari 2013 - 10:58

Hej,
Har letat utan att hitta, vad sker om en Unbreakable karaktär joinar en icke Unbreakable enhet?

Regrowth

01 februari 2013 - 12:02

Hej,
I regelbokens FAQ står:

Reference Section – The Lore of Life, Regrowth. Change “[...]models slain[...]” to “[...]wounds lost[...]Each cavalry model recovered in this way counts as 2 Wounds lost earlier in the battle, not 1" in the second sentence.

Det betyder alltså att man kan kasta Regrowth på en karaktär som förlorat Wounds för att hela denne? Vill bara dubbelkolla.

Rampager Standard

22 januari 2013 - 10:33

Hej,
Om en BSB har Rampager Standard i en enhet där det finns fler heroes. Om dessa heroes chargar ut, får dom använda flaggans förmåga då?

-1 To Hit

09 januari 2013 - 13:43

Hej,
Snabb fråga. Om man har två föremål som ger -1 to hit, blir det -2 to hit? I Close Combat te.x?