Hoppa till innehåll

Foto

Turneringsrapport Från En 61:a-Plats

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
5 replies to this topic

#1 XeoX

XeoX

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 24 november 2014 - 23:47

Jag skrev ursprungligen ihop nedanstående rapport för att hålla de spelpolare som inte var med på QfA uppdaterade på mina tafatta övningar på slagfältet, men kanske kan ni andra också få ut lite nöje av den. Här följer alltså "Turneringsrapport från en 61:a-plats".

Lördag:

Liksom förra året drog jag ner till QfA för att försvara min "heder" på slagfältet. Tre slag idag, två imorgon. Här kommer en liten lägesrapport:

---

Slag 1: Lizardmen - En Scar Veteran, en Oldblood och en laddning soulfire i skallen

Skinkar överallt! Det tog mig en evighet att hugga mig igenom alla minienheter som sprang runt i ring och sköt på mig med blåsrör. När jag väl gjorde det lyckades jag ta kål på tillräckligt av hans karaktärer för att skrapa ihop lite poäng i alla fall. Förlust med 11-9.

Slagets höjdpunkt: Mina riddare fullföljer sin lååånga kringgående manöver och fortskrider med att massakrera tempelvakter så det står härliga till. Hade vi bara hunnit spela en runda till hade jag tveklöst drivit hela blocket med Slann och allt på flykten...

Slagets "höjdpunkt": Min Hellcannon scattrar och har ihjäl min egen demonprins. Det var så slumpmässigt att jag inte ens kunde vara irriterad över det.

---

Slag 2: Empire - Sluta mutera, Throgg!

Massa riddare och Light-magiker. Första rundan sköt han ihjäl demonprinsen med sin kanon, sedan gick det bara utför. Throgg och riddarna lyckades ta kål på ett par enheter men i slutändan kunde det bara gå på ett sätt. Förlust med 20-0.

Slagets höjdpunkt: Ganska ont om höjdpunkter i det här slaget men än en gång stod riddarna för bäst prestation och lyckades driva ett block riddare på flykten trots att de bara var i kontakt med ett hörn av enheten.

Slagets "höjdpunkt": Throgg dödar en demigrip-champion i en challenge, slår dubbeletta på Eye of the Gods, misslyckas med sitt Leadership-slag och förvandlas prompt till en spawn. #&%€/@!!!

---

Slag 3: Wood Elves - Dansar med demonprinsar

Blandade skyttar och två trädmän. Ett riktigt jämnt slag. Skogsalverna lyckas ta kål på en del viktigt och ställa rätt enheter i vägen men i slutändan gick det inte att stoppa flodvågen av stål och muskler. Ett riktigt roligt slag som slutade i en draw, 10-10.

Slagets höjdpunkt: Jag stormar in med en ensam karaktär på Disc i hans Wild Riders (enheten som alla har varnat mig för) enligt den briljanta taktiken: "Äh, han har ju hur mycket save som helst, det går säkert bra." Efter en hård och stundtals desperat kamp lyckas jag driva dem på flykten och min karaktär fortskrider leva rövare bland skyttarna på hans högra flank.

Slagets "höjdpunkt": Min demonprins tar fem närstridsrundor på sig att ta död på tio Wardancers. Hur svårt ska det behöva vara?!

---

Allt som allt är jag mycket nöjd, trevliga motståndare och roliga slag (till och med brakförlusten mot Empire var rätt skoj). Dessutom har jag ju lyckats skrapa ihop lite poäng. Lyckas jag få till en vinst eller två imorgon lyckas jag nog med mitt mål att hålla mig över sista kvartilen.

Söndag:

Här kommer den korta sammanfattningen av hur det gick på söndagen:

Dåligt.

Här kommer den lite längre sammanfattningen:

---

Slag 4: Wood Elves - Män med trumpeter springer längre

Inte vilka skogsalver som helst förstås, vem fick jag möta om inte Davve? Det kunde man ju ha gett sig på, vi verkar vara ödesbestämda att mötas varje QfA. Till Davves heder spelade han en lista med komp >13 då minimivärdet på turneringen var 9, så det kändes som lite poetisk rättvisa att bli smiskad av den. Vilket är tur, för det var precis vad jag blev. Inte en lika rejäl utklassning som mot lördagens slag mot Empire dock, men ändå en brakförlust med 20-0.

Slagets höjdpunkt: Throgg och hans gäng överlever skur efter skur av pilar och kämpar sig till motsatt ände av brädet och tillbaka igen för att som sista överlevande enhet braka in i hans stora hord Wildwood Rangers. Detta leder dock också till...

Slagets "höjdpunkt": Absolut sista rundan slår Throgg och trollen ihjäl utbygdsjägarna till näst sista man, musikern flyr som enda överlevande... och kommer undan! Vi räknade på det och ja, mycket riktigt, den musikern gjorde skillnaden mellan en 20-0 och en 19-1...

---

Slag 5: Warriors of Chaos - "Vad är det värsta som kan händ..." FWOOSCH!!!

Det här var ett något bisarrt slag, min motståndare hade nämligen en armé som var väldigt lik min egen. Ingen demonprins men fyra Skullcrushers, inga troll men två kärror och lite Hellstriders och en trollkarl på disc istället för till fots, annars var det mest kosmetiska skillnader. Jag tyckte allt att det gick rätt bra i början men sedan lyckades den lurken på något vänster slurpa in mina kaosriddare i en Infernal Gateway och sedan gick det liksom utför. Förlust med 14-6.

Slagets höjdpunkt: Min Hellcannon träffar mitt i prick i huvudet på hans Sorcerer Lord och tar kål på densamma. Äntligen upprättelse för demonprinsen i första slaget!

Slagets "höjdpunkt": Sista rundan kastar jag en ganska desperat Final Transmutation på hans enhet Warriors i hopp om att ta kål på magikern i blocket, för varför inte? Dimensional Cascade. Därför inte. Det blir istället jag som förlorar min magiker.

---

För den som inte redan har tjuvkikat på resultatet på swfbr så landade jag på en föga hedrande (delad) plats 61 av 66. Det kan vara mitt sämsta resultat på en turnering hittills, men roligt hade jag ändå! En bra grej med Warhammer som det är nu är att det är ganska sällan som det är motiverat att ge upp hoppet, även om man kanske inte vinner så finns alltid chansen att åstadkomma något spektakulärt om man bara kämpar på. Överlag trevliga spelare dessutom, så jag klagar inte. Fast jag börjar allt bli lite trött på Warriors vid det här laget, nu är det allt dags att sätta igång med mörkalverna på riktigt!

Om det är något som jag har lärt mig under den här turneringen så är det i alla fall att Throgg är en macho, macho man.

#2 Aroden

Aroden

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 517 Inlägg:

Postad 25 november 2014 - 00:14

Underbar läsning!!
Primo Victoria

#3 Ghara

Ghara

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 313 Inlägg:

Postad 25 november 2014 - 07:39

Alltid uppskattat när folk tar sig tid att skriva lite från sina matcher, tackar för trevlig läsning!

#4 arty

arty

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 677 Inlägg:

Postad 25 november 2014 - 13:08

:thumb:

#5 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 25 november 2014 - 14:15

Tack för att du tog dig tiden att skriva detta!

Mycket trevlig läsning

Best Sportsmanship - Gentlemen's achievements 2012
Förlorad Grudge mot Khaz Modan - Gentlemen's achievements 2012

Best in Race - Dwarfs, QFA 2014

#6 Trilobite

Trilobite

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 30 Inlägg:
  • Interests:WHFB Dark Elves

Postad 25 november 2014 - 15:40