Hoppa till innehåll

Foto

High Elf

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
148 replies to this topic

#121 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 09:57

En Cav BSB med Dragon Armor kan hålla ganska bra med lite Highmagic ward buffar...
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#122 Gibber

Gibber

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 10:19

Shit va folk verkar rädda för nya boken. "Kompa, kompa hårt!" :glare:

Word

#123 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 11:06

En Cav BSB med Dragon Armor kan hålla ganska bra med lite Highmagic ward buffar...

Jo det kan jag hålla med om. Fast det är inte riktigt samma sak då heller, han är ju inte flexibel på samma sätt då den har en eller kanske två enheter att vara i. Dessutom förlitar man sig på magi från en specifik skola då också. Men det är väl i såna fall ännu ett fall där den ska ha en annan komp.
Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

#124 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 11:12

Dubbelpost
Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

#125 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 11:17

Är det förbjudet för en ridande karaktär att gå i infanterienheter?

#126 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 11:24

Nepp, plockar man bara kanoner och stenkastare med reavers och örnar kan man joina infanteriet utan oro för att bli skjuten.

#127 Lagge

Lagge

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 088 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 13:09

Om du joinar en enhet där du inte har samma footprint ställs du vid sidan av enheten, endast två chars kan alltså joina på på detta sätt. Du får inte heller någon form av LoS i enheten. exempelvis du står i 10 spearelves med en mountad pegas. Den elfte träffen måste då gå på peggen. sen börjar man om på vanliga(om det är BS skytte) en kanon är bara att dra rakt i ansiktet på honom utan att han kan göra nåt åt det. :D

Edit, footprint har ingenting med LoS att göra. Endast unit type, men om du inte har samma footprint måste du stå på sidan och skämmas.

Johan Lagmo
Alla barnen har VM guld utom Kaj, han valde att äta medeltidspaj.
Atlantis
Team Sweden ETC - 2011 DoC
Team Sweden ETC - 2012 OnG

Team Sweden ETC - 2013 Skaven

Team Sweden ETC - 2014 DE 

#128 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 13:16

Jo, men det är inte rimmligt att vanligt BS skytte kommer göra mer än att repa lacken på hans dragon armor. Det är ju templat vapen som kan göra nått(om de är icke-magiska) och med reavers och örnar bör man kunna plocka dessa ganska fort och då säkert kunna hoppa ur en skadeskjuten cav trupp till en inf trupp.

btw, varför kan inte fler än 2 killar med olika footprint joina? Finns det nått om det i regelboken som jag har missat här?

#129 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 710 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 13:23

btw, varför kan inte fler än 2 killar med olika footprint joina? Finns det nått om det i regelboken som jag har missat här?

Lagge menar att bara två modeller med FEL footprint kan joina en enhet du du bara kan ha en på var sida om enheten.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#130 Lagge

Lagge

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 088 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 13:30

Det Tröger sade^^

Johan Lagmo
Alla barnen har VM guld utom Kaj, han valde att äta medeltidspaj.
Atlantis
Team Sweden ETC - 2011 DoC
Team Sweden ETC - 2012 OnG

Team Sweden ETC - 2013 Skaven

Team Sweden ETC - 2014 DE 

#131 arty

arty

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 677 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 14:50

När planeras en beta mall för nya boken? Sjukt nyfiken här i mitt hörn :)

#132 Draaz

Draaz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 294 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 14:55

Anointed är rätt bra egentligen om man räknar på det. 210 poäng

Stats som en noble fast 1 mer wound och ws samt kan ta 100 poäng magic items = 100?
Halberd + Heavy Armour = 7-9 (noble/prince)
4+ward = 45
MR 2 = 30
ITP = 20ish?
6+ward = 30ish?

= 234

Sen att han funkar klockrent med lore attributen gör ju honom rätt attraktiv hos exempelvis White lions med en bra rustning och dawnstone eller enchanted shield och nått mer offensivt magiskt vapen.

Vad borde han kompa? Inga av hans inbyggda grejer är ju direkt brutet och ITP är inte alltid bra.
Runt 20?

Lite off topic, men vilken blir nästa större kompade turnering?

#133 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 353 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 15:17

Gates i september :) kanske warcon i sommar

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#134 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 16:15

Jag vill ha komp 20 till gentlemens? Är det rimligt att det kommer finnas nån tup av mall tills dess?
Team Primo Victoria

#135 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 710 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 16:24

En beta mall borde vara ute tills dess iaf, men jag tror inte att det kommer bli mer än så.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#136 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 16:26

Perfekt. Då är det bara att hoppas att mon lista blir så snäll att jag får den achievmenten.
Team Primo Victoria

#137 eldrak

eldrak

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 481 Inlägg:

Postad 08 maj 2013 - 23:39

Frostphoenix borde kompa en hel del, den verkar riktigt bra. Nånstans strax under hydra & abomb och massor med minus för att ta 2.

Om man tar alla 4 som man kan klämma in då?

#138 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 28 maj 2013 - 17:13

Tänkte skriva lite om ni HE boken även om jag inte har spelat så många matcher med de. Tänker ofta inte skriva vad saker ska kompa direkt utan mer hur bra/dåliga de är och vänta med mer siffror till beta mallen är ute.

När det gäller magic items så är det flagan, boken, ringen och bågen som bör kompas. Flagan bör ha ett väldigt stort kompminus just för att den är så bra mot DoC. Det är lite synd för den är inte alls lika bra mot andra arméer men det spelar ingen roll när den är autovin mot en armé. Boken tycker jag bör ligga mellan 20-25 beroende på vem som har den. Den är väldigt bra men samtidigt lite farlig. Säg att en lvl4 lägger en spell på 12+ och slår 2,3,6 vilket gör att han kan re-roll men om han gör det finns ju misscast chansen. Men visst den kan förtjäna -30 men inte mer än så.

Ringen bör ge lite minus men inte så mycket. Bågen kan ju kompa olika beroende på vem som har den men den bör inte ge mycket minus.

När det gäller fighter karaktärer så kanske man kan ge de snällare komp för de inte får re-roll med GW längre. Magikerna ligger redan bra till. Man bör ge high loren ett litet minus men inte så stort. Den har vissa bra spells men inga super spells.

Jag tycker inte anointed är vidare bra. Han är helt okej men jag tycker ofta att en Pricne är mycket bättre men det beror lite på vilken armé man lirar och vad man möter såklart. Så han ska kompa mindre än en prince helt klart.

Loremaster är svårkompad. Han är ganska dyr och även om han kan många spells så kan inte inte få de bästa spellsen. Jag skulle vilja se honom mellan 12-15 i komp. Men jag tror det behövs mer testande för att vara säker på vad han förtjänar i komp.

Lothern sea helm är rolig men inte vidare bra. Den ska ha ett litet kompminus men inte mycket. Det samma gäller handmaiden som ska ha ett litet minus.

När det gäller core så är det mesta det samma. Jag är nöjd så länge lothern sea guards kompar mer än spearmens. Nu när silver helms är core så bör man öka deras komps om man har stora enheter eller många enheter.

När det gäller special så är det ju framförallt white lions och swordmasters det handlar om. Jag har pratat med vissa som tycker man inte ska ändra de mycket för nu får de slå i tre ranker. Det stämmer såklart men de är så fruktansvärt mycket sämre än innan. Jag tycker att större WL block kan kompa en del även om de såklart ska kompa mindre än du. SM är ju ännu sämre och de har jag knappt testat för jag vet att jag nog inte kommer att spela med de oberoende av vad de kompar.

Vissa säger att många kommer att lira med phonix guard nu vilket kanske stämmer men det beror ju inte på att de har blivit bättre utan för att de andra valen har blivit sämre.

Lothern skycutter kan kompa -1 eller -100 hundra för vem kommer någonsin spela med en sådan full modell.

När det gäller rara så pratar många om hur bra frost phonix är och att den ska kompa mycket. Men vad folk verkar glömma är hur metat ser ut nu med massor av monsters inf och cav. Det gör att den inte kommer att få stompa vidare ofta och kommer att förlora många combats. Jag säger inte att den är dålig och om det var mycket inf i metat borde den kompa massor med som det är nu så tycker jag inte den ska kompa för hårt.

Sist men inte minst kommer vi till sisters och avelorn. De är helt okej tills man möter någon som har eget skytte. Det beror på att det finns nästan inget värt att skjuta på i en HE armé förutom de. Spearmen är så dåliga och resten är svårt att döda med vanligt skytte. Att de inte kan ha muscian är en väldigt stor nackdel med. Med det sagt ska de såklart ändå kompa en del men jag tycker är mycket bättre på pappret än i verkligheten.

David "Dangerous" D

#139 Ranie

Ranie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 218 Inlägg:

Postad 29 maj 2013 - 07:48

Väl skrivet, dock så tycker jag faktiskt att PG har blivit bättre pga fight in extra rank regeln och deras bra kombo med high magics lore attribute, så i min mening kan de få kompa mer än förr

#140 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 710 Inlägg:

Postad 29 maj 2013 - 09:03

Väl skrivet, dock så tycker jag faktiskt att PG har blivit bättre pga fight in extra rank regeln och deras bra kombo med high magics lore attribute, så i min mening kan de få kompa mer än förr

Dom har garanterat blivit bättre.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar